Toon posts:

laptop krijgt geen ip

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mede tweakers,ik zit met een probleem.Het zit namelijk zo in thuis hebben wij 4 computers allemaal verbonden via 1 router, het betreft 2 draadloose verbindingen, namelijk pc,en laptop dan hebbe wij nog 1 thuiserver en een pc rechtstreeks op de router aangesloten,de draadloose pc krijgt dus wel een geldig ip en de rest ook,behalve de laptop,het probleem begon gister de laptop was toe aan een nieuw windows xp instal,tot zo ver alles goed ginstaleerd xp drivers enz.Maar nu komt het iedere keer dat de laptop een netwerk vind die van ons dus,zegt ie beperkte of geen verbindings mogelijkheden,na een uurtje gekloot te hebben dacht ik ga maar eens op internet zoeken ,ik heb werkelijk alles gebrobeerd maar kom er niet uit,wat heb ik geprobeerd

via dos,renew ip enz heb hier al van alles geprobeerd,maar niks lijkt te helpen
ip handmatig ingevoerd mocht ook niet baten
router gereset,denk dat lost het wel op niet dus :'(
toen modem gereset ook niks :(

ik heb de kabel ook al eens van modem naar laptop geprobeerd zelfde verhaal
verbinding herstellen,zeg ie kan ip adres niet vernieuwen

kortom raadeloos,even voor de duidelijkheid alle computer krijgen een ip adres, server,pc boven draadloos,en mijn pc als ik de kabel dus van laptop weer terug in router steek, dan krijgen de andere pc''s weer gelijk verbinding

laptop is een hp nc6000,alle driver zijn geïnstalleerd,en een verse xp Installatie

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2007 14:06 ]

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
Heb je geprobeert de laptop een statisch IP te geven in de range van de router?

"Stilte, een gat in het geluid...."

• live4u2000
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Ik zou de settings van de router eens even bekijken en kijken of Access control aanstaat, zo ja even het macadres van de Laptop toevoegen.

Mocht dat niet werken dan zou ik even iemand opzoeken die @home heeft thuis en daarvan de USB 2 LAN converter van lenen en het eens te proberen met dat apparaat.

Succes!

Verwijderd

Controleer eens of de instellingen van je wireless verbinding op PC en Laptop hetzelfde staan, als je bijvoorbeeld per ongeluk WPA encryptie gebruikt ipv WEP (ligt eraan wat je router gebruikt) dan zul je hoogstwaarschijnlijk ook beperkte verbindingsmogelijkheden krijgen.

Verwijderd

als je rechtstreeks met je laptop aan je modem en router gaat hangen met kabel, krijgt ie nog geen ip?

zou ik ff je router instelling checken inderdaad

Verwijderd

Topicstarter
access control staat aan,de in de router staat wpa enabled en wep staat uit,mac adress heb ik toegevoegd,krijg nog steeds het zelfde

als ik via modem naar laptop gaat krijg ie indd nog steeds geen ip

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2007 14:30 ]

Verwijderd

Welke draadloze netwerk kaart drivers zijn geinstalleerd? en onboard lan drivers?
van allebij de laatste versies?

Verwijderd

Topicstarter
de drivers zijn de laatste nieuwe,het is een conceptronic draadloos,en een broadcom netxtreme gigabyte netwerk controller,hele mond vol 8)7

• lembregtse
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-03 18:46
Draadloze netwerkjes is ofwel werkt het ofwel niet ;) Hier thuis toch ^^

Maar swat, wat ik zou doen, eens alle beveiligingsinstellingen uitzetten op de router.
En vervolgens nog eens verbinding proberen te maken.
Dan weet je direct of het daar aan ligt of niet!

Als dat het probleem niet moest zijn misschien eens de drivers herinstalleren?

Veel succes!
Pagina: 1