Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Flash] Jpg's pre-loaden in SWF

Pagina: 1
Acties:

• The Barfly
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-10 10:50

The Barfly

I'm a believer

Topicstarter
Ik heb een flash-intro geschreven voor een website. De images die voor de website (voor de roll-over buttons en backgrounds) worden nu geladen via css tijdens het afspelen van het flash bestand. Voor de standaard en snelle verbindingen is dit ok, edoch waneer iemand de site laad met een langzame verbinding dan zijn de images (jpg's reeds zo klein mogelijk) nog aan het laden. Via javascript gaat het zelfs nog langzamer. Nu wil ik via het flashbestand de images preloaden zodat ik zeker weet dat waneer de intro begint met spelen de benodigde images voor de site geladen zijn. Hoe bewerkstellig ik dit ?. De site is geen flash site, maar html/css. Ik werk met swish en Flash CS3. Ik vind wel op het net hoe je externe files kunt loaden voor IN de flash file zelf maar dat is niet wat ik wil.

[ Voor 12% gewijzigd door The Barfly op 23-07-2007 13:19 ]

If there is life out there in space, why don't we hear them laugh

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:11

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Ik betwijfel of een preload in de flashmovie zoveel zin heeft, ik vermoed dat Flash als plugin-applicatie zn eigen cache bijhoud en niet eens toegang heeft tot de cache van de browser...

wat je beter kunt doen is gewoone en javascript-preload-functie bouwen en die in de head stoppen en onload laten triggeren, dan laad hij eerst de normale flashmovie in die intro-pagina en na het laden gaat hij lekker verder met het preloaden van eventuele afbeeldingen die verder in de site gebruikt worden

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik zou sowieso Swish niet gebruiken... er komt een hoop extra laadtijd bij, zeker voor dit soort dingetjes naar mijn mening. (hoewel ik dan de laatste paar versies niet bijgehouden heb)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• The Barfly
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-10 10:50

The Barfly

I'm a believer

Topicstarter
Dat is wat ik nu doe, (alleen via css i.p.v. js) Ik bedacht mij dat ik in het flashbestand in frame1 van de intro een javascript kan aanroepen die de images load, maar kan ik dan ook het continueren van die frames pas laten doorlopen als de functie klaar is en/of pas waneer hij een bepaalde waarde teruggeeft ?

If there is life out there in space, why don't we hear them laugh

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:11

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Je kunt je Javascript ook laten controleren of de gepreloade afbeeldingen volledig geladen zijn, via zoiets als:

code:
1
2
3
4
5
function preLoader() {
   var img = new Image()
   img.onload=function() { setLoaded() }
   img.src = "blah.jpg"
}

de vraag is echter sterk of je nu nog wel handig bezigbent en niet allerhande extra sript door elkaar heen loopt te gebruiken om domweg ontwerpfouten te ondervangen..
als het preloaden kennelijk zolang duurt voor gewone afbeeldingen, die deel uitmaken van de layout van de site, kan het gewoon zo zijn dat je ontwerp fout is, of je in de uitvoering te weinig rekening hebt gehouden met laadtijd (en ja, ook in de tijden van breedband moet je een normale site gewoon redelijk compact houden en heeft het geen zin MBs te moeten downlaoden om een egwoone site te zien... waar het gaat om mensen die nog met 14k4 browsen, die zullen nu juist wel gewend zijn eraan dat het langer duurt)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen