Geluid hoofdtelefoon gescheiden van speakers

Pagina: 1
Acties:

• BARO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-11-2025
Is het mogelijk om in te stellen welke programma's geluid versturen naar je speakers, en welke programma's geluid versturen naar je hoofdtelefoon? Zodat je bijvoorbeeld Winamp over de speakers hoort en programma's als GTalk/Skype/etc op de hoofdtelefoon.

Ik heb een Creative X-Fi Professional als geluidskaart en gebruik momenteel Windows XP Professional. Ik verwacht dat het gewoon in te stellen is met een programma onder Windows, los van de geluidskaart die je gebruikt.

• Tead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:17

Tead

nnb

Als je 2 geluidskaarten hebt kan je in de betreffende programma's aangeven naar welke geluidskaart hij het geluid moet sturen. Sterker nog. In Skype kan je aangeven waar de "ringtone" heen moet en waar het gesprek heen moet. Zo kan je dus je skype laten overgaan op je speakers en als je opneemt dat je dan het gesprek via je headset te horen krijgt. In winamp kan je in de directSound plugin ook aangeven welke geluidskaart deze moet nemen. Niet in alle programma's kan dit worden aangegeven. Je hebt ook tools die in 1 click je primaire geluidskaart omdraait, zoals QuickSoundSwitch

Zelf heb ik ook 2 geluidskaarten en dit werkt perfect. :)

Ik weet niet of dit gaat werken als je maar 1 geluidskaart hebt. Als je 2 uitgangen hebt zou dit in de software van Creative misschien mogelijk moeten zijn? :?

[ Voor 9% gewijzigd door Tead op 23-07-2007 13:19 ]

• BARO
ja, ik was bekend met die mogelijkheid om twee geluidskaarten aan te sturen. Heb gezocht naar een optie in de Creative-software, maar heb deze niet kunnen vinden helaas. Heb twee uitgangen, ik verwacht dat deze ook door een programma aan te sturen zijn...

De X-Fi geeft zo mooi geluid dat ik - als ik een 2e geluidskaart zou kopen - nog een X-Fi zou kopen <- en dat is prijzig :).

• Tead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:17

Tead

nnb

Als jij de 2de geluidskaart alleen gebruikt voor VOIP doeleinde (like Skype) dan heb je geen dure geluidkaart nodig. Heb je onboard niet een geluidkaart die nu disabled staat oid?

• BARO
Tead schreef op maandag 23 juli 2007 @ 13:31:
Als jij de 2de geluidskaart alleen gebruikt voor VOIP doeleinde (like Skype) dan heb je geen dure geluidkaart nodig. Heb je onboard niet een geluidkaart die nu disabled staat oid?
Hey, daar heb je een erg goed punt. De interne geluidskaart! Ik check en waarschijnlijk is dat inderdaad een geweldige oplossing.