Send to Email is altijd Plain Text in Outlook

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-07 17:11
Ik heb een probleem op sommige PC's hier met de "Send to" functie vanuit het context-menu.
Als ik in Outlook 2003 een email opmaak, dan is het standaard formaat HTML (met of zonder Word 2003 als editor, maakt niet uit).
Als ik echter de "Send to" gebruik vanuit de verkenner, of mail vanuit een ander programma (zelfs Word --> "Send to") dan krijg ik standaard een Plain Text email! Ongeacht wat ik in Outlook dus ingesteld heb.
Op diverse andere PC's werkt het wel goed, daar krijg ik het type mail dat ik in Outlook 2003 gekozen heb.
Ik heb settings vergeleken tussen een werkende PC en een niet werkende, en alles staat gelijk. Ben al uren bezig om de "fout" te vinden, ook de KB van MS, ook hier op GoT, maar helaas.

Acties verder: Outlook opnieuw geinstalleerd, nieuw profile gemaakt; MAPI weggegooid en opnieuw erop gezet, registry entry toegevoegd (internet-encoding), Detect and Repair gedraaid...helaas.

Als een gebruiker, bij wie het op zijn PC wel werkt, op b.v. mijn PC inlogt, heeft hij hetzelfde probleem. Het zit dus niet in het profiel van de gebruiker maar is iets system-wide.

Iemand nog een idee waar dit aan kan liggen?

• Soeski
Waarom heb ik toch altijd problemen waar niemand op reageert... ;(

Ok, iemand gewoon een hint? Doe maar een gooi?? Dit is echt lastig namelijk :)

• lfjn
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-07 13:46
Soeski schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 09:02:
Waarom heb ik toch altijd problemen waar niemand op reageert... ;(

Ok, iemand gewoon een hint? Doe maar een gooi?? Dit is echt lastig namelijk :)
http://support.microsoft.com/kb/234487

• Soeski
Dank u! Dit heeft me al op weg geholpen. Helaas is het geen oplossing maar een work-around. Wat hiermee het probleem is; hij opent wel het type mail dat ik ingesteld heb in Outlook (RTF/HTML e.d.), maar het attachment wordt NIET meegenomen. Ik krijg nu altijd een lege mail via de Send To functie. Volgens het KB nummer zou het wel moeten werken.
Nouja, in ieder geval 1 stap verder.

• Soeski
We zijn weer 1 stap verder inmiddels, voor de geinteresseerden.
Het probleem doet zich tot nu toe alleen voor op de PC's die Office 2003 hebben, samen met Access 97. (De databases zijn nog '97). Office 2003 wordt (automatisch) geinstalleerd zonder Access 2003, en daarna Access 97. (Als je het andersom doet dan wordt Access 97 vervangen door 2003).

Mogelijk gooit de oude versie dus roet in het eten. Alle systemen tot nu toe die geen Access 97 installatie hebben, doen het goed.

Het verwijderen van Office 2003 en Access 97, en het opnieuw installeren van Office 2003 heeft geen zin. Het probleem blijft dan.

• Soeski
Inmiddels een week verder en nog geen passende oplossing gevonden, behalve het hele systeem opnieuw installeren. Aangezien dit betekent dat er zo'n 150 pc's opnieuw geinstalleerd moeten worden, zoeken we echt naar een oplossing die uitgevoerd kan worden op de bestaande pc's.

• Soeski
Om nog even terug te komen op dit probleem: Het zit in SP2 van Office 2003. Na de installatie hiervan (of een bepaalde patch hieruit) doet bovenstaand zich voor. Als je dit dus tegenkomt, dan weet je hoe of wat.
Of SP3 van Office 2003 dit weer oplost / ongedaan maakt weet ik nog niet.
Pagina: 1