Ik heb deze week een Agfa Snapscan E40 gekocht en ben ZEER ontevreden over dat ding!
Scherpte van de scan is goed, maar dat is dan het enige goede ook.
Bij de standaardinstelling scant hij VEEL te licht/helder en iets te rood.
Even fijntunen in het meegeleverde proggie(Scanwise, what's in a name?) is ook geen goed plan.
Ten eerste werken instellingen voor contrast enz. met schuifbalken zonder schaalverdeling, lekker makkelijk als je die pefecte instelling van gisteren wil terughalen.
Ten tweede houdt dit proggie die correcties niet vast, na ELKE prescan moet je weer corrigeren.
Is (veel) te licht scannen een bekend probleem bij deze scanner, of heb ik een maandagochtendexemplaar?
Weet iemand soms een ander scanproggie wat ik bij deze scanner kan gebruiken?
Ik heb geen zin om elke foto eerst op helderheid/contrast en kleur te bewerken.
Scherpte van de scan is goed, maar dat is dan het enige goede ook.
Bij de standaardinstelling scant hij VEEL te licht/helder en iets te rood.
Even fijntunen in het meegeleverde proggie(Scanwise, what's in a name?) is ook geen goed plan.
Ten eerste werken instellingen voor contrast enz. met schuifbalken zonder schaalverdeling, lekker makkelijk als je die pefecte instelling van gisteren wil terughalen.
Ten tweede houdt dit proggie die correcties niet vast, na ELKE prescan moet je weer corrigeren.
Is (veel) te licht scannen een bekend probleem bij deze scanner, of heb ik een maandagochtendexemplaar?
Weet iemand soms een ander scanproggie wat ik bij deze scanner kan gebruiken?
Ik heb geen zin om elke foto eerst op helderheid/contrast en kleur te bewerken.