Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

2 pc's in 1?

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mafti
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-11-2022

mafti

Kopyright Liberation Front

Topicstarter
Hallo,

is het qua design/temperatuur mogelijk om 2 pc's in 1 behuizing te creeeren?

grof gezegd dacht ik aan beide zijkanten een moederbord.
de voorkant bestaat dan uit dubbel uitgevoerde dvd, diskettestation en 1 brander.
achterkant 2 voedingen om beide moederborden te voorzien van stroom.

de breedte van de kast moet natuurlijk smaller zijn dan 2 kasten tegen elkaar geplakt,
anders heeft het niet zo zin natuurlijk.

(mag van mij verwijderd worden, zag zojuist een oude topic)

[ Voor 6% gewijzigd door mafti op 23-07-2007 11:56 ]

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:49

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Hoe wil je dat dan doen als je de Case vervolgens open wil maken :? Lijkt me niet dat het praktisch danwel mogelijk is.

Daarnaast heb je nog het probleem dat het kwa ruimte niet past (miss in een brede kast, maar i doub it) Verder, waar moeten de connectoren van je 2de moederbord dan heen? (USB/ PS/2 / LPT enz)

Nee, dat gaat dus niet echt lukken tenzij je hevig gaat casemodden

Xbox Live ID:Notna8310

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:31

Sa1

tuurlijk is dat mogelijk, alleen niet in standaard kasten...

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Zelf een kast bouwen lijkt me ;)

Qua temperatuur zal niet zo'n probleem zijn als je een heel goede airflow hebt, zolang t maar geen dual 8800GTX wordt :P

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat je wilt is natuurlijk mogelijk. Een kast hoeft maar zo'n 15cm breed te zijn om een mobo met kaarten in te hangen. Daar 2 van tegen elkaar en je zit op 30cm. dus echt breed hoeft het niet te worden.

Verwijderd

Zelfbouw lijkt mij ook de beste oplossing. En zoals Terw_Dan zegt: 30 cm is niet echt breed. Een Coolermaster Stacker 830 is 25 cm breed dus :)

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik weet niet precies wat je van plan bent met die twee pc's, maar er is ook een mogelijkheid om virtueel van één computer twee computers te maken. In Linux is hier geloof ik zelfs een standaardoplossing voor (stond drie maanden geleden in de CT). In Windows is hier software voor (wel prijzige software). Op deze manier kan je dus twee beeldschermen, twee muizen en twee toetsenborden aansluiten. Je deelt dan wel de resources.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-11 13:01
Bestaan wel oplossingen voor, thermaltake mozart :P

Mozart Tx

Daar kun je gewoon moederbord in stoppen en nog een tweede mini itx bord.

[ Voor 20% gewijzigd door peeter123 op 23-07-2007 15:57 ]

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 13:28

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Coolermaster stacker is groot genoeg om dit uit te voeren, en ook nog op een relatief makkelijke manier ;)

Alleen moet je inderdaad goed uitkijken wanneer de kast open gaat....

CM heeft btw plaats voor 2 voedingen, boven 1, onder 1... dus dat is al een voordeel ;)

Het wordt alleen wat lastiger om je MoBo op je zijpaneel te plaatsen ;)

Wabbawabbawabbawabba

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-11 11:28

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Terw_Dan schreef op maandag 23 juli 2007 @ 12:11:
Wat je wilt is natuurlijk mogelijk. Een kast hoeft maar zo'n 15cm breed te zijn om een mobo met kaarten in te hangen. Daar 2 van tegen elkaar en je zit op 30cm. dus echt breed hoeft het niet te worden.
Als je ze precies tegenover elkaar plaatst, kan je PCI-bracket aan de ene kant en het I/O-shield aan de andere kant ook nog een eind naar elkaar toe schuiven. Low-profile koelers en een goede airflow tussen de mobo's zijn dan wel heel erg essentieel :P

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Hoe wil je de airflow aanpakken? Achter veel koelers, en boven?
Word volgens mij behoorlijk ingewikkeld.

Je kan ook boven en onder in, en achter uit (of andersom: boven en onder uit, achter in).. Lijken me allemaal best slecht t.o.v een zijpaneel.

Maar het moet zeker kunnen.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dutch_Razor schreef op maandag 23 juli 2007 @ 12:02:
Zelf een kast bouwen lijkt me ;)

Qua temperatuur zal niet zo'n probleem zijn als je een heel goede airflow hebt, zolang t maar geen dual 8800GTX wordt :P
hoe zit het dan met SLI ;)

zit zowieso natuurlijk wel met 2 processore, en voedingen, en overig tuig

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:25
Leuk onderwerp. ALs je zelf een kast maakt is het denk ik heel makkelijk. Eigenlijk moet je 2 borden hebben, en de 1 wat hoger hangen, zodat de videokaarten elkaar kunnen overlappen. En natuurlijk kijken naar een lage koeler.

• Cardo
  • Laatst online: 21-11 16:04
en dan nog een vraag, waarom ZOU je 2 pc's in een kast willen? ruimte besparen?

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Cardo schreef op maandag 23 juli 2007 @ 23:17:
Omdat het kan?

• peeter123
  • Laatst online: 21-11 13:01
Cardo schreef op maandag 23 juli 2007 @ 23:17:
Nou stel je voor je zet je pc in de woonkamer. De ene keer kijk je een film en boot je je ultra zuinige mini-itx low power systeem. En voor de keer dat je hardcore wil gamen boot je je dual 8800 high performance game systeem. Daarom! En het is handig als je die dan in 1 kast hebt ;)

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Als je een zelfbouw kast gaat maken, zou ik zeker overwegen de moederborden met de ruggen naar elkaar te plaatsen. Zo voorkom je problemen, zoals een slecht bereikbaar moederbord. Met de bovenkant van de pcb en de hardware naar elkaar toe, lijkt me nou niet bepaald prettig, ivm deurtjes, werkruimte, kabels, warmte, etc.

• Cardo
  • Laatst online: 21-11 16:04
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 01:09:
Als je een zelfbouw kast gaat maken, zou ik zeker overwegen de moederborden met de ruggen naar elkaar te plaatsen. Zo voorkom je problemen, zoals een slecht bereikbaar moederbord. Met de bovenkant van de pcb en de hardware naar elkaar toe, lijkt me nou niet bepaald prettig, ivm deurtjes, werkruimte, kabels, warmte, etc.
Kort maar krachtig: Is erg slim gezien, Gewoon een kast maken, en dan 1 schot in het midden waar beide moederborden tegenaankomen, dan moet je wel 1 btx bevestigen en 1 atx, maar dat is verder geen probleem ;)

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Cardo schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 01:13:
[...]

Kort maar krachtig: Is erg slim gezien, Gewoon een kast maken, en dan 1 schot in het midden waar beide moederborden tegenaankomen, dan moet je wel 1 btx bevestigen en 1 atx, maar dat is verder geen probleem ;)
Waarom BTX? Je kunt ook WTX pakken (dat is gewoon een ATX ondersteboven). Je kaarten zitten dan wel bovenin ipv onderin en ze zitten ondersteboven. Maar dat maakt weinig uit iig.

Verwijderd

Jep, gewoon zoals Terw Dan zegt. Je kunt zelfs overwegen 2 planken in het midden te doen, met een paar cm ruimte ertussen. Mooi om je kabelbomen weg te werken. Wordt die wel weer wat breder uiteraard. Maar breed wordt die toch wel, als je beide moederborden compleet wil gebruiken met de mogelijkheden van insteekkaarten, zowel pci als pci-e, en wat grotere cpu-koelers.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 09:49:
Jep, gewoon zoals Terw Dan zegt. Je kunt zelfs overwegen 2 planken in het midden te doen, met een paar cm ruimte ertussen. Mooi om je kabelbomen weg te werken. Wordt die wel weer wat breder uiteraard. Maar breed wordt die toch wel, als je beide moederborden compleet wil gebruiken met de mogelijkheden van insteekkaarten, zowel pci als pci-e, en wat grotere cpu-koelers.
Ach, dan wordt het hooguit 2cm breder. Kabels kun je redelijk compact houden.

Verwijderd

Ja is waar. Zo zou ik het doen tenminste. Lijkt me wel een geinig project.

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Als je voor de uitbreidingskaarten nog risers gebruikt, haal je het nog wel in een normale kast.

Sowieso al wanneer je één mobo hebt met alles on-board, en de ander met kaarten. De 'low profile' hoeft dan namelijk minder ruimte, waardoor je meer ruimte over hebt voor de game-pc.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
zelfbouw, en dan de moederborden recht tegenover elkaar zetten, inelkaar gevouwen, en de uitgangen elk aan een andere kant. Een vierkante kast zou dan hier een uitkomst zijn (om toch een voorzijde te hebben met cdrom en dergelijke
Pagina: 1