Toon posts:

internet snelheid

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hey
sins een paar dagen ben ik me aan het verdiepen in het internet dit mede dankzij mn studie
ikzelf zit bij xs4all dus ben daar begonnen ze hebben verschillende abonomenten en prijzen(vooral hoge prijzen) maar in de praktijk kom je nooit aan deze snelheid.

nou is mijn vraag of jullie meer informatie hebben over deze snelheden en hoe dit bij andere providers zit. want als ik die snelheden daar zie begin ik toch te twijfelen of ik bij xs4all wil blijven.

alvast bedankt
Ricardo

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-12 16:44

scorpie

Supra Addict

Wat wil je precies? De geadverteerde snelheid haal je niet, of hebben andere providers snellere abbonementen? Het kan zijn dat je de geadverteerde snelheid niet haalt omdat je ver van je centrale afzit, maarja dat kunnen wij niet zomaar weten.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-12 15:22

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Daar is zo niks zinnigs over te vertellen. Heb je een langzame of snelle verbinding, woon je dichtbij de centrale of veraf?

Ik heb zelf een Lite verbinding en heb absoluut geen probleem. Maar ik ben ook geen type die gaat uitzoeken of ik de snelheid tot de laatste kilobyte/s haal.

Signatures zijn voor boomers.

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-12 21:40

Sa1

dus... heb je al is verder gekeken dan alleen www.xs4all.nl ? Nu moet ik eerlijk toegeven dat wanneer ik deze post lees dat het misschien verstandig is dat je bij xs4all blijft. Zij geven namelijk erg goede support.

Er is overigens ook nog zo iets als contractsduur, mag je uberhaupt weg bij xs4all?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-12 21:21

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Er is ergens zo'n overzicht, theoretische snelheid op basis van je afstand.
Ik dacht tot 1km is 20mbit te halen op 'schoon koper', daarna is het niet meer te garanderen.

maw, als je verder dan 1km van de centrale zit en je blijft hangen op zo'n 11mbit op een 20mbit abbo, mischien verstandiger terug te stappen naar een goedkoper abbonnement omdat je de 20mbit toch niet gaat halen.

[ Voor 38% gewijzigd door SinergyX op 23-07-2007 11:51 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:42

Emiel1984

Made in NL

Toen ik voor het eerst chello had was de verbinding ook niet echt goed. Er was echter geen vergelijkbaar alternatief in mijn omgeving in die tijd geweest.

Naarmate de tijd verstreek is de verbinding flink verbeterd. Ik zit met een goede server altijd op de maximum van mijn abbo. vooral het overschot aan mensen dat toendertijd een chello account had zorgde naar mijn idee voor een matige verbinding. Nu erg veel mensen zijn overgestapt is het echt zeer goed. Moet wel vermelden dat de service niks was. Ik heb namelijk 2 jaar gewacht tot ze is wat aan de storingen gingen doen die ik alleen kreeg bij regen. Bleek een versterker in de verdeelkast te zijn welke defect was.

[LTS][MTS][HTS]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:10

M2M

medicijnman

ik heb er ook geen probleem mee dat het een paar kilobytes meer of minder is. thuis in holland lopen we op de kabel, al een jaartje of 5 / 6. Nooit problemen mee gehad, tegenwoordig ook telefoon d'r bij. 't had nog wat kinderziektes maarja.

De snelheid die ik theoretisch heb is 8 mbit, dus 1 mb / s. Normaal gesproken haal je die snelheid wel, maar de server aan de andere kant moet het ook kunnen trekken. En dat zijn er niet veel. Daarnaast is het zo, dat je bij die snelheid eigenlijk het downloaden niet meer bij kan houden. Je kunt dan dus meer downloaden dan kijken / luisteren.

en als laatste vind ik een paar minuutjes meer of minder wachten op die vette demo ook niet zo'n ramp.

-_-

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-12 15:14

Sebazzz

3dp

Neem geen Orange. Ik zit nl. op minder dan 1.5 km van de centrale af, en ik haal nog niet eens 30% van de beloofde 20MBit.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-12 21:04
The Triad schreef op maandag 23 juli 2007 @ 11:56:
Neem geen Orange. Ik zit nl. op minder dan 1.5 km van de centrale af, en ik haal nog niet eens 30% van de beloofde 20MBit.
Wat heeft dat nou weer met Orange te maken :? :X

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

The Triad schreef op maandag 23 juli 2007 @ 11:56:
Waar zie jij staan dat ze het beloven? En dat jij nou eenmaal troep hebt geplaatst is je eigen domme rotschuld en dat heeft 0,0% met Orange te maken. Dat jij toevallig 1.5km van de centrale af woont en daardoor een slechte snelheid haalt hoeft niet te betekenen dat de rest dat ook zal krijgen. Dus hou op met dramatisch iets minder vrolijk te zijn en ga lekker ergens anders janken een sigaar roken om je eigen domme fouten. |:(

(edit) Ter toevoeging: Ik zit 1km van de centrale af en ben nu ingetrained op 17mbit @ Orange.
M2M schreef op maandag 23 juli 2007 @ 11:52:
Daarnaast is het zo, dat je bij die snelheid eigenlijk het downloaden niet meer bij kan houden. Je kunt dan dus meer downloaden dan kijken / luisteren.
Dat is te subjectief, niet iedereen kijkt enkeld trailers/filmpjes en luistert muziek etc. Er zijn ook mensen die software downloaden waarbij het absoluut nuttig zou kunnen zijn dat je veel bandbreedte tot je beschikking hebt.

[ Voor 33% gewijzigd door MensionXL op 23-07-2007 12:46 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

MensionXL schreef op maandag 23 juli 2007 @ 12:21:
[...]

Waar zie jij staan dat ze het beloven? En dat jij nou eenmaal troep hebt geplaatst is je eigen domme rotschuld en dat heeft 0,0% met Orange te maken. Dat jij toevallig 1.5km van de centrale af woont en daardoor een grafsnelheid haalt hoeft niet te betekenen dat de rest dat ook zal krijgen. Dus hou op met dramatisch te zijn en ga lekker ergens anders janken om je eigen domme fouten. |:(

(edit) Ter toevoeging: Ik zit 1km van de centrale af en ben nu ingetrained op 17mbit @ Orange.
Dit is even kort door de bocht als zijn uitspraak. Zonder te testen kan je niet weten aan wie het ligt

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 12:26:
[...]

Dit is even kort door de bocht als zijn uitspraak. Zonder te testen kan je niet weten aan wie het ligt
Ben ik met je eens ;) Maar Orange zonder enige onderbouwing en zekerheid de schuld geven slaat ook nergens op.

Het ligt gewoon aan teveel factoren dat de betrouwbaarheid/snelheid etc van je lijn zal beinvloeden. Dus onmogelijk om over te praten want bij iedereen is de situatie anders.

[ Voor 21% gewijzigd door MensionXL op 23-07-2007 12:29 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Topicstarter
kijk dit zijn de antwoorden waar ik opzit te wachten
ik heb het adsl basic 6000 / 768 Kbit/s maar als ik bijvoorbeeld naar tele2 ga kijken
Tele2 Compleet 4Mb/s downstream 1Mbit/s upstream
is tele 2 sneller en goedkopen dan xs4all alleen de servic van xs4all is beter is dit dan echt reden om bij xs4all te blijven?

alvast bedankt
Ricardo

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Tja, gras van de buren is altijd groener.

Tiscali bv heeft 6/1mbit verbindingen voor 14,95 per maand. Vind jij de 'extras' van Xs4all genoeg om meer ervoor te betalen? Dat is voor jou de vraag. (neem aan dat je ook 'de pack' hebt bij je abbonnement?).

6mbit vs 4mbit.. Nee xs4all is sneller :P Upload scheelt max een 20kb/s, ook niet wereldschokkend.

[ Voor 192% gewijzigd door SinergyX op 23-07-2007 12:35 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 12:31:
kijk dit zijn de antwoorden waar ik opzit te wachten
ik heb het adsl basic 6000 / 768 Kbit/s maar als ik bijvoorbeeld naar tele2 ga kijken
Tele2 Compleet 4Mb/s downstream 1Mbit/s upstream
is tele 2 sneller en goedkopen dan xs4all alleen de servic van xs4all is beter is dit dan echt reden om bij xs4all te blijven?

alvast bedankt
Ricardo
Je kan jezelf afvragen hoevaak je die helpdesk nodig zal hebben? Ikzelf zou hem alleen nodig moeten hebben als er een fout aan hunt kant is en ik dat zou moeten melden oid. Dan zou Tele2 prima volstaan.
Maar als je vaak simpele vragen hebt (denk aan: hoe portmap ik? kan ik een switch plaatsen achter mijn modem? heb ik een firewall nodig?) dan zou ik voor XS4All kiezen. (Alhoewel dit ook allemaal op het internet te vinden valt, maar een hele hoop mensen te lui zijn om dit uit te zoeken en dan maar tegen een 'lager' tarief de helpdesk bellen. :P)

Goedkoop bellen via VoIP

• richeh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-11-2023
MensionXL schreef op maandag 23 juli 2007 @ 12:28:
[...]

Ben ik met je eens ;) Maar Orange zonder enige onderbouwing en zekerheid de schuld geven slaat ook nergens op.

Het ligt gewoon aan teveel factoren dat de betrouwbaarheid/snelheid etc van je lijn zal beinvloeden. Dus onmogelijk om over te praten want bij iedereen is de situatie anders.
Dan nog was het een vrij agressieve manier van reageren er is immers een verschil tussen je mening geven of iemand afbrullen. :9

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

richeh schreef op maandag 23 juli 2007 @ 12:37:
[...]

Dan nog was het een vrij agressieve manier van reageren er is immers een verschil tussen je mening geven of iemand afbrullen. :9
Tja daarmee ben ik het met je eens, maar zulke dingen worden zo vaak uitgeblaat terwijl ze helemaal nergens op slaan en daar word ik een beetje pissig van :P (sry tegen de rest daarvoor :P) (post is inmiddels edited)

Dit komt meer neer op een Intel vs AMD discussie waarbij de een zegt: AMD is sneller want die klokt beter over :o... Who's right? ;) Ligt totaal aan de CPU etc :P Dus omdat 1 iemand iets slechts/goeds heeft betekend niet dat de rest het ook zal hebben met hetzelfde. ;)

Amen... :>

[ Voor 26% gewijzigd door MensionXL op 23-07-2007 12:45 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Topicstarter
6mbit vs 4mbit.. Nee xs4all is sneller
het is 6000kbit vs 4mb/s dus volgens mij is 4mb sneller maar weet nietmeer hoe je van kbit naar mb berekende

doordat ik een ict opleiding doe is het dus eigenlijk niet interesant om een goede klantenservice te hebben, heb er nog nooit gebruikt van gemaakt.

maar het zou er dus opneer komen dat als je veel van computers weet je beter geen xs4all kan nemen aangezien deze lage snelheden heeft in combinatie met een goede klantenservice en een hoge prijs

bedankt voor de reacties
Ricardo

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:25
nou blijkbaar weet je er nie genoeg van. Als je ff ernaar kijkt weet je dan 4 megabyte per seconde niet haalbaar is( 40 mbit ong.) 6000 mbit is ook totaal verkeerd aangezien dat nog veel meer is. Het is gewoon 6 mbit en 4mbit per seconde. Veel van computers weten != veel van internetzaken / netwerk zaken weten.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Helaas fout, op de site van Tele2 wordt ook een b geschrijven, geen B. Dus bit, geen Byte.
(sorry maar het verschil bit/byte is toch wel beetje basis van ICT? :?)
Je krijgt een supersnelle internetaansluiting met een snelheid van 4 Mb/s
Edit: PainkillA was me voor :P

[ Voor 6% gewijzigd door SinergyX op 23-07-2007 14:45 ]

• BasieP
  • Laatst online: 19-10 08:18
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 14:35:
[...]

het is 6000kbit vs 4mb/s dus volgens mij is 4mb sneller maar weet nietmeer hoe je van kbit naar mb berekende
het is 6000mbit vs 4mb/s dus volgens mij is 4mb sneller maar weet nietmeer hoe je van mbit naar mb berekende

mb en mbit is hetzelfde.
jij bedoelt MB, dit is iets compleet anders.
een mb is ENORM weinig... ik hoop toch echt dat jij een snellere verbinding heb.

de berekening van MB naar Mb is simpel * 8 en andersom / 8 (1 byte is 8 bit)

fyi:
http://en.wikipedia.org/wiki/Byte
http://en.wikipedia.org/wiki/Bit

[ Voor 6% gewijzigd door BasieP op 23-07-2007 14:44 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Topicstarter
mijn excussen zit op mn werk en heb dus geen kleine en grote letters gelezen

maar ik had het wel over 6000 kbit en geen mbit

maar dat neemt niet weg dat ik daar niet op gelet heb

maar de prijs verschillen tussen de verschillende providers zit hem dus grotendeels in de klantenservice

hebben jullie nog andere tips waar je op moet letten bij het kiezen van ander adsl

alvast bedankt
Ricardo

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Niet alleen klantenservice, xs4all bied ook gratis the pack erbij, welke erg leuke extra's bieden.

En vergeet de 9,95 kaalkoper niet als je naar een Tele2-zonder KPN gaat.

[ Voor 15% gewijzigd door SinergyX op 23-07-2007 15:01 ]

• Avalaxy
[...]

doordat ik een ict opleiding doe is het dus eigenlijk niet interesant om een goede klantenservice te hebben, heb er nog nooit gebruikt van gemaakt.
Je doet een ICT opleiding maar weet nog niet eens dat een byte uit 8 bits bestaat :?

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 14:58:
mijn excussen zit op mn werk en heb dus geen kleine en grote letters gelezen

maar ik had het wel over 6000 kbit en geen mbit
Ja maar het zal vast ook geen 6000kbit zijn, 6x1024=6144kbit, is 6mbit.
En nu gaan we nog ff verder: 1mbit = 1024kbit = 128kb dus 6x128=768 en men neme 90% daarvan ivm de overhead en je zal onder ideale omstandigheden ongeveer 690KB/sec halen. ;)
[...]
8)7
Nou, dan zou ik toch maar eens beter je best gaan doen op je opleiding :P Want dit slaat alles :') Man, je kan toch wel kbit naar mbit omrekenen :?
maar het zou er dus opneer komen dat als je veel van computers weet je beter geen xs4all kan nemen aangezien deze lage snelheden heeft in combinatie met een goede klantenservice en een hoge prijs
Tja, wat is veel weten :P...

[ Voor 9% gewijzigd door MensionXL op 23-07-2007 17:28 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• BasieP
MensionXL schreef op maandag 23 juli 2007 @ 17:25:
....eme 90% daarvan ivm de overhead en je zal onder ideale omstandigheden ongeveer 690KB/sec hale....
[mierenneukmode]
kB
[/mierenneukmode]

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

BasieP schreef op maandag 23 juli 2007 @ 17:32:
[...]

[mierenneukmode]
kB
[/mierenneukmode]
[niettebijdehanddoen-mode]
http://en.wikipedia.org/wiki/Kilobyte

It can be abbreviated a number of ways: K, KB, Kbyte and kB.

Oops? :> Kan dus allebei ;)

[/niettebijdehanddoen-mode]

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt voor de tip dat ik nooit dit soort dingen op mn werk moet doen :)
1024 B = 1 KB
1024 KB = 1 MB
1024 MB = 1 GB
1024 GB = 1 TB
1024 Gb = 1 Tb
:o nu word het interesant
1024 TB = 1 PB (Petabyte)
1024 PB = 1 EB (Exabyte)
1024 EB = 1 ZB (Zettabyte)
1024 ZB = 1 YB (Yottabyte)

1B = 8b
1KB = 8Kb
1 MB = 8Mb
1GB = 8Gb
1TB = 8Tb
:+ :+
maar even on topic heb hier al aardig wat interesante dingen gelezen
ik heb effe de speedtest gedaan op speedtest.net dit via de amsterdam server
hier kom k op
Fastest Download: 3868 kb/s
Fastest Upload: 758 kb/s
betekend dit dat je zoveel snelheid verlies hebt door routers en firewals of is dit normaal?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2007 18:25 ]

• Avalaxy
-nvm-

[ Voor 98% gewijzigd door Avalaxy op 23-07-2007 18:32 ]

• BasieP
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 18:17:
ik heb effe de speedtest gedaan op speedtest.net dit via de amsterdam server
hier kom k op
Fastest Download: 3868 kb/s
Fastest Upload: 758 kb/s
betekend dit dat je zoveel snelheid verlies hebt door routers en firewals of is dit normaal?
speedtest is niet echt heel precies met metingen.. vaak geven ze langzamer aan dan je echt kunt.. gewoon omdat de verbinding tussen jouw en hun niet 100% is.

download eens een file van je isp. (wanneer die zoiets heeft)
Dit gaat meestal door anoniem op hun ftp in te loggen en te zoeken naar 10MB of 100MB files.. (echter niet elke isp heeft dat)

• lapzwans
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-11 15:14
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 14:58:
...maar de prijs verschillen tussen de verschillende providers zit hem dus grotendeels in de klantenservice ...
Alleen voor de nieuwsserver, Newszilla zou ik al bij xs4all blijven. Maar dat is natuurlijk je eigenkeus. Ik zou als je nu toch bij xs4all zit, toch maar eens gaan kijken wat ze allemaal voor extra diensten aanbieden

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

BasieP schreef op maandag 23 juli 2007 @ 18:46:
[...]

speedtest is niet echt heel precies met metingen.. vaak geven ze langzamer aan dan je echt kunt.. gewoon omdat de verbinding tussen jouw en hun niet 100% is.

download eens een file van je isp. (wanneer die zoiets heeft)
Dit gaat meestal door anoniem op hun ftp in te loggen en te zoeken naar 10MB of 100MB files.. (echter niet elke isp heeft dat)
Hoezo per se van je eigen ISP? Download gewoon DUMeter, zet 5 transfers aan van snelle servers en check wat je per sec binnen haalt :P? Zo simpel als wat en je bent zeker dat je je max hebt. :)

Goedkoop bellen via VoIP

• BasieP
MensionXL schreef op maandag 23 juli 2007 @ 18:53:
[...]

Hoezo per se van je eigen ISP? Download gewoon DUMeter, zet 5 transfers aan van snelle servers en check wat je per sec binnen haalt :P? Zo simpel als wat en je bent zeker dat je je max hebt. :)
hangt er nog steeds vanaf...
bijv. van wat je gebruikt om te downloaden (http/ftp/dcc/dc++/torrents/etc.) meer verbindingen is meer overhead etc.
beste test is 1 file van iets HEEL dicht bij je (je isp) van redelijke grote (dus genoeg voor goede meting)

Verwijderd

Topicstarter
xs4all heeft inderdaad veel extra's en Newszilla
nou weet ik niet veel van die andere providers maar als ik op hun site kijk hebben zij deze diensten niet
http://www.kpn.com/kpn/show/id=1759925

zoals ik het zo op de kpn site zie heb je voor nog geen 10 euro extra veel extra's

heeft iemand nog info over tele2 hoe zij dit kunnen aanbieden
snelheid ADSL Super
Tot 20 Mb/s downstream
1 Mb/s upstream
Maandelijkse kosten ADSL Super €24,95 p/mnd

zoals ik het zie zijn zij goedkoper dan de rest maar dr zal wel een addertje onder het gras zitten

nogmaals bedankt voor alle reacties
Ricardo

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 19:50:
xs4all heeft inderdaad veel extra's en Newszilla
nou weet ik niet veel van die andere providers maar als ik op hun site kijk hebben zij deze diensten niet
http://www.kpn.com/kpn/show/id=1759925

zoals ik het zo op de kpn site zie heb je voor nog geen 10 euro extra veel extra's

heeft iemand nog info over tele2 hoe zij dit kunnen aanbieden
snelheid ADSL Super
Tot 20 Mb/s downstream
1 Mb/s upstream
Maandelijkse kosten ADSL Super €24,95 p/mnd

zoals ik het zie zijn zij goedkoper dan de rest maar dr zal wel een addertje onder het gras zitten

nogmaals bedankt voor alle reacties
Ricardo
Waarom een addertje? Orange biedt ook 20mbit aan voor 23 euro inclusief Livebox en ik ben na een jaar nog geen adders tegengekomen? Het kan dus wel. ;)
BasieP schreef op maandag 23 juli 2007 @ 19:35:
[...]

hangt er nog steeds vanaf...
bijv. van wat je gebruikt om te downloaden (http/ftp/dcc/dc++/torrents/etc.) meer verbindingen is meer overhead etc.
beste test is 1 file van iets HEEL dicht bij je (je isp) van redelijke grote (dus genoeg voor goede meting)
Wie gaat er dan ook via een torrent z'n snelheid meten 8)7 Gewoon via http of ftp zou ik het doen.

[ Voor 21% gewijzigd door MensionXL op 23-07-2007 20:07 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Topicstarter
Waarom een addertje? Orange biedt ook 20mbit aan voor 23 euro inclusief Livebox en ik ben na een jaar nog geen adders tegengekomen? Het kan dus wel. ;)
Die snelheid van ADSL Family kan variëren van 4 Mbit/s tot wel 20 Mbit/s (afhankelijk van waar je woont).

hij geeft aan bij mijn adres 8-15 mbit/s dit voor € 23,95 per maand.

ik vind het vreemd dat die snelheden dan zo hoog liggen en die prijzen zolaag als k kijk naar die kpn site zou dat inhouden dan je voor een lagere snelheid meer betaalt als je het gaat vergelijken met orange of tele2

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 20:21:
[...]

Die snelheid van ADSL Family kan variëren van 4 Mbit/s tot wel 20 Mbit/s (afhankelijk van waar je woont).

hij geeft aan bij mijn adres 8-15 mbit/s dit voor € 23,95 per maand.

ik vind het vreemd dat die snelheden dan zo hoog liggen en die prijzen zolaag als k kijk naar die kpn site zou dat inhouden dan je voor een lagere snelheid meer betaalt als je het gaat vergelijken met orange of tele2
Mja klopt, KPN vraagt echt belachelijke prijzen voor zijn netwerk. gelukkig zijn er meerdere ISP's anders zaten we allemaal nog op een 512kbit lijntje met een 3GB datalimiet. :') /me Denkt aan Belgie :N

Goedkoop bellen via VoIP

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 12:23

Bergen

Spellingscontroleur

Dat is het nadeel van ADSL, de maximum snelheid is afhankelijk van de afstand tot de centrale. Bij kabelinternet heb je dat niet, dan kun je altijd de maximum snelheid halen mits je signaal ok is. (En als dat niet ok is kan dat natuurlijk gefixt worden.)

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik gebruik altijd de speedtest van bbned, speedtest.bbnet.nl
Vind ik wat meer betrouwbaar dan die speedtest.nl.

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

De snelheid is niet alleen afhankelijk van de afstand van je huis tot de wijkcentrale, maar ook van de kwaliteit van het koper en de wijkcentrale apparatuur (soms oudere meuk) en de overboeking in de wijkcentrale (vooral een tijdje een issue in Amsterdam geweest). Dat verschilt per DSL netwerk (KPN, BBNed, Tele2, Tiscali). Zo biedt XS4ALL (en vele andere ISPs) zowel DSL via KPN alswel via BBNed.

www.speedtest.nl geeft wel een aardige 'indicatie', maar het vergelijkings materiaal daar is misschien zelfs interessanter dan de test zelf. Haal vaak zelfs met USA downloads nog hogere snelheden dan op SpeedTest ;) Probeer dus ook eens 'SpeedTests' op andere websites ...

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

SinergyX schreef op maandag 23 juli 2007 @ 20:59:
Ik gebruik altijd de speedtest van bbned, speedtest.bbnet.nl
Vind ik wat meer betrouwbaar dan die speedtest.nl.
Idd die gebruik ik ook altijd, hier trek ik zo m'n lijn mee dicht @ 1800KB/sec. Dus best betrouwbaar mits de server niet overbelast is :P

Goedkoop bellen via VoIP

Pagina: 1