Nieuw Intel systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag van mn volgende loon een nieuw CPU, Mobo, Geheugen, VGA en voeding kopen.
Ik ben net terug van 5 weken Bosnië voor mn werk, dus heb net het hele 1333Mhz fsb verhaal gemist. Ik heb een paar benchmarks bekeken en het lijkt toch allemaal iets sneller te gaan met die nieuwe serie. Nadeel lijkt me dat je sneller geheugen nodig hebt om beetje ver te kunnen klokken, maar met de prijzen van tegenwoordig mag dat geen groot probleem zijn.
Ik heb mezelf even wat samengesteld bij Azerty, en hoop dat jullie me er eventueel op kunnen wijzen als er iets is dat beter kan.
Ik wil met dit systeem kunnen gamen (denk aan Crysis/ Gears of War) en overclocken.

Processor: Intel C2D E6750
Goede Prijs/kwaliteit verhouding. Lijkt me snel genoeg (eventueel met overklok naar de 3,4 - 3,6Ghz)

Mobo: Asus P5N32-E SLI
Ik wil graag 1T gaan draaien met mn geheugen dus dan is d8 ik een 680i chipset de enige keus, dit is een van de goedkopere borden daarvan. Gebaseerd op de Striker Extreme dus moet wel goed zijn lijkt me, ook voor het overclocken.

Geheugen: Team TXDD2048M1066HC5DC, 2048 MB, DDR2, PC8500, 1066 MHz, 2 x
Hier heb ik wel een beetje mijn twijfels over, ik ben voor pc8500 gegaan vanwege het hoge fsb gebeuren. En voor Team vanwege het feit dat ik veel mensen zie die de pc6400 variant van dit geheugen aanraden, dus ik dacht dan moet dit ook wel goed zijn. Stel dat hier compleet andere slechtere chips op blijken te zitten, welke is eventueel een goed alternatief?

Videokaart: MSI NX8800GTX-T2D768E-HD-OC
Ik ben voor deze MSI variant gegaan vanwege de standaard al hoge clocks (610 MHz/2000MHz), en ook de prijs is niet veel hoger dan de goedkoopste GTX.
Wat ik wel een groot nadeel vindt is de groene printplaat die tegenwoordig steeds wordt gebruikt, als iemand een GTX weet waarbij het pcb nog zwart is, laat het a.u.b. even weten.

Voeding: Corsair CMPSU-620HXEU, 620 Watt
Veel goede reviews over gelezen, modulair dus niet te veel zooi (alhoewel dat ook geen probleem is in mijn stacker). Mij lijkt deze sterk genoeg, ik vraag me af of deze in de toekomst nog een 2e GTX zou kunnen voorzien van genoeg stroom.

Ik hoop dat t zo een beetje duidelijk is, zo niet hoor ik het graag.
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Volgens mij heb je dit Wat is er nu anders in CSL? gemist.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

indd,er komen gewoon te veel van de zelfde topics langs hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm.. heb ik idd gemist. Mijn excuses...
Ben net een dag terug dus nog geen tijd gehad hele tweakers door te spitten.
Wel jammer dat ik nu op andere fora moet gaan vragen naar advies, maarja niks aan te doen.
gooi dr maar een slotje op dan :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:48

Thandor

SilverStreak

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.