Toon posts:

PC start.. En gaat weer uit.

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem. Met mijn computer.

Zaterdag op vakantie gegaan. Helaas wegens familie omstandigheden weer terug moeten komen.
Ik druk mijn computer weer aan. En hij gaat weer uit. Ik druk hem nog een keer aan. Na 10 seconden gaat hij uit. En zo maar door. Hij wil maar niet voorbij de bios komen.

Heb de bios al gereset. Zonder resultaat. De hardeschijven los kopelen had ook geen resultaat.

In de computer zit:
2x 80 gb hardeschijf van WD
2x 512 mb ddr2 geheugen balkjes van Twinmos
7600gs videokaart van XFX
PD805 processor
Asus-P5ND2 moederbord
DVD brander

Hebben jullie enig idee wat er mis is? Ik vermoed dat het moederbord kapot is. Denken jullie er hetzelfde over?

In elk geval bedankt voor het lezen! _/-\o_

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Check eens ff of je CPU fan wel gaat draaien en ook ff je voedings-fan checken.
Kan best zijn dat je voeding verrot is of je cpu te warm.

Verwijderd

Topicstarter
KillerAce_NL schreef op maandag 23 juli 2007 @ 11:05:
Check eens ff of je CPU fan wel gaat draaien en ook ff je voedings-fan checken.
Kan best zijn dat je voeding verrot is of je cpu te warm.
CPU-fan draaid.
Alle ventilators gaan draaien. Ik kijk even naar de voedings-fan.

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
En kijk als het kan ook even naar de temperaturen (bij Hardware Monitor of Health Status, in t BIOS). Daar zie je of CPU te warm wordt. Voelen aan het koelblok kan ook helpen als je niet in BIOS komt.

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:21
Het kan een defecte voeding zijn. Een voeding hoort van het moederbord een 'spanning OK' signaal te krijgen (om het maar even zo te noemen). Krijgt ie dat niet dan gaat de voeding uit. Ik vind alleen 10 seconden wat lang daarvoor maar het zou een mogelijkheid kunnen zijn. Probeer even met een testvoeding te kijken of dat wel goed gaat.

UNOX: The worst operating system

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
Toevallig pc tijdens vakantie uit stopcontact getrokken?

Verwijderd

Topicstarter
Blacksnak schreef op maandag 23 juli 2007 @ 11:25:
Toevallig pc tijdens vakantie uit stopcontact getrokken?
zeker

Verwijderd

Is je aanknop niet brak?
Haal je aan knop kabeltje er af en probeer eens met een platte schroeven draaier je pc aan te doen.

Welk merk voedig heb je en hoe is is die?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 11:54:
Is je aanknop niet brak?
Haal je aan knop kabeltje er af en probeer eens met een platte schroeven draaier je pc aan te doen.

Welk merk voedig heb je en hoe is is die?
Heb een sonata 2 kast met de bijgeleverde voeding, prima ding toch?

Verwijderd

Als je de Sonata 2 hebt dan zit het wel goed ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 11:58:
Als je de Sonata 2 hebt dan zit het wel goed ;)
Mooi, nu eindelijk maar es naar de voedings fan gaan kijken.

Voedings fan draait niet,
conclusie: voeding stuk?
Dacht het wel, ofniet?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2007 12:14 ]

• Blacksnak
Stel deze vraag omdat ik zelf last heb van het niet starten van pc nadat ik pc tijdje uit stopcontact getrokken heb.

Als ik deze dan terug insteek en op m'n powerknop druk, dan start pc en stopt een paar seconden daarna. Het lampje van power voor op pc flikkert dan en pc geeft geen reactie meer op welke actie dan ook. Het enige wat ik dan kan doen is alle stroom van pc halen door deze terug uit stopcontact te halen.

Laat ik pc echter een half uur terug in stopcontact zitten en start nadien op dan werkt ie perfect. Nog altijd niet kunnen ontdekken waaraan dit vreemd fenomeen ligt (lijkt wel alsof ie eerst tijdje terug moet opladen :? ) maar heb er ondertussen mee leren leven en hou er gewoon rekening mee dat ik em na bv. onweersbui een half uur moet laten staan alvorens pc aan te zetten.

edit:
hmm, klinkt vaag als ik het nalees maar jullie snappen wel wat ik bedoel hé :P

[ Voor 5% gewijzigd door Blacksnak op 23-07-2007 12:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Blacksnak schreef op maandag 23 juli 2007 @ 12:28:
[...]

Stel deze vraag omdat ik zelf last heb van het niet starten van pc nadat ik pc tijdje uit stopcontact getrokken heb.

Als ik deze dan terug insteek en op m'n powerknop druk, dan start pc en stopt een paar seconden daarna. Het lampje van power voor op pc flikkert dan en pc geeft geen reactie meer op welke actie dan ook. Het enige wat ik dan kan doen is alle stroom van pc halen door deze terug uit stopcontact te halen.

Laat ik pc echter een half uur terug in stopcontact zitten en start nadien op dan werkt ie perfect. Nog altijd niet kunnen ontdekken waaraan dit vreemd fenomeen ligt (lijkt wel alsof ie eerst tijdje terug moet opladen :? ) maar heb er ondertussen mee leren leven en hou er gewoon rekening mee dat ik em na bv. onweersbui een half uur moet laten staan alvorens pc aan te zetten.

edit:

ik zal het zo nog eens proberen.. zou leuk zijn als dat het bij mij ook was!
Dat de computer wel aangaat, maar de ventilator niet. Betekend dat voeding stuk of ventilator vervangen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2007 13:13 ]

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Blacksnak schreef op maandag 23 juli 2007 @ 12:28:
[...]

edit:

Condensatoren van voeding moeten vol zijn voordat er genoeg piekspanning geleverd kan worden voor een start. Meestal geen goed teken als ie zo moeilijk doet.

• Blacksnak
KillerAce_NL schreef op maandag 23 juli 2007 @ 13:26:
[...]
Condensatoren van voeding moeten vol zijn voordat er genoeg piekspanning geleverd kan worden voor een start. Meestal geen goed teken als ie zo moeilijk doet.
Begrijp ik daaruit dat m'n voeding aan het overlijden is? (heeft ie trouwens al een jaar last van)

• Korvaag
Dat zou je moederbordbatterij kunnen zijn. Deze zijn vaak oplaadbaar. Als ie leeg is zou het goed kunnen zijn dat ie eerst even een half uurtje moet laden. Toevallig ook last van 'vergeten' BIOS instellingen na zo'n stekker-eruit periode?

• Blacksnak
Sjoko schreef op maandag 23 juli 2007 @ 14:50:
Dat zou je moederbordbatterij kunnen zijn. Deze zijn vaak oplaadbaar. Als ie leeg is zou het goed kunnen zijn dat ie eerst even een half uurtje moet laden. Toevallig ook last van 'vergeten' BIOS instellingen na zo'n stekker-eruit periode?
Nope, verder nergens last van. Enkel het vreemde opstartprobleem nadat stekker uit contact geweest is.

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet het nu wel.. maar met een ontiegelijk hoge piep erin. Iemand een idee wat deze kast mankeert?

• Cardo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-01 21:20
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 18:36:
Hij doet het nu wel.. maar met een ontiegelijk hoge piep erin. Iemand een idee wat deze kast mankeert?
Denk gewoon dat je voeding niet meer goed is, zeker omdat de fan t eerst niet deed. Die piep kan een piepende elco/condensator zijn. weet t verschil nooit :P Ik zou zeker echt even naar je voltages kijken.

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-12-2025

KatirZan

Wandelende orgaanzak

jep, voeding is naar de *piep* ;)

Wabbawabbawabbawabba

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-01 23:08
Bekend probleem met de wat oudere modellen Antec voedingen, vanaf Smartpower 2.0 schijnt het weer wat beter te zijn. Ik heb al 2x AntecTruepowers ge RMAed
Daar doet Antec niet moeilijk over ik kreeg zo weer een nieuwe (met meer Watt ;) )

My favorite programming language is solder.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 18:36:
Die piep komt door *naam vergeten*, die is dan niet goed afgevuld met lijm.
Lullig maar kan ff niet op de naam komen, men overgiet dat onderdeel vaak met lijm zodat het niet kan gaantrillen en dus geen piep veroorzaakt.

En ja een voeding die vaak moeilijk aangaat is meteen RMA-en. Condensatoren kapot.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-01 23:08
Een luchtkern spoel ? kunnen condensatoren ook piepen eigenlijk ?

My favorite programming language is solder.

• Blacksnak
Weeral veel bijgeleerd door deze topic.

* Blacksnak begint uit te kijken naar nieuwe voeding... :)

Verwijderd

Topicstarter
Kortom morgen eens een telefoontje naar antec plegen. en kijken wat we kunnen regelen

• Korvaag
Dat piepen zijn toch de spoelen als ik het goed zeg.... Die zitten idd met lijm aan de print vast meestal.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:36

Thandor

SilverStreak

Lijkt op zowel een gevalletje defecte voeding als een gevalletje 'topic verkeerd geplaatst'. Voor dat laatste zie CSL Beleid :). Probleemtopics horen hier namelijk niet thuis ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.