Toon posts:

opstart en internet problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey,

Heb mij onlangs een opteron 175 aangeschaft voor mijn MSI - K8N Neo2 platinium mobo. Nu, na updaten van mijn bios naar versie 1d start ik mijn pc weer op en blijk niet meer op internet te geraken.
Heb daar vanalles geprobeerd maar tevergeefs. Heb toen besloten om eens een format c te doen omdat dit toch wel eens mocht en (dacht ik) alle problemen wel zou oplossen. Niet dus, krijg nog steeds geen internetverbinding. Nu blijkt ook, telkens ik mijn pc uitzet ik hem niet meer opgestart krijg en ik telkens een clear c mos moet doen om hem weer aan de praat te krijgen :?
Help 8)7

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Waarom moest je je bios flashen. Als eens de oude versie geprobeerd?

En wat doet het niet met internet en wat gebeurt er bij het opstarten als het niet werkt?

[ Voor 40% gewijzigd door Kixtart op 23-07-2007 10:54 ]

☻/
/▌
/ \

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

wat bedoel je met internet begin daar al mee.

bedoel je een USB ADSL modem
of via een LAN netwerkje

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Verwijderd

Topicstarter
Bios moest geflasht worden voor de dual core cpu te herkennen. Pc werkte wel nog perfect met oude bios maar daar herkende hij mijn dual core processor niet.
Bij mijn internet verbinding krijg ik geen ip adres, ook niet wanneer ik het wil herstellen en als ik mijn pc afzet is hij daarna gewoon dood. Als ik mijn stroom afleg en m'n cmos resset start hij weer op.

Verwijderd

Topicstarter
pm1 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 11:00:
wat bedoel je met internet begin daar al mee.

bedoel je een USB ADSL modem
of via een LAN netwerkje
LAN verbinding

Is wel een ADSL modem...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2007 11:09 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-05 09:10

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 11:06:
Bios moest geflasht worden voor de dual core cpu te herkennen. Pc werkte wel nog perfect met oude bios maar daar herkende hij mijn dual core processor niet.
Bij mijn internet verbinding krijg ik geen ip adres, ook niet wanneer ik het wil herstellen en als ik mijn pc afzet is hij daarna gewoon dood. Als ik mijn stroom afleg en m'n cmos resset start hij weer op.
sorry, beetje vage omschrijving, maar het is ook nog maandag ochtend :)

enfin, je internet doet het niet, en daarom formatteer je je HD... pfff.

als je geen ip-adres krijgt, heb je in ieder geval een verbinding met je router of modem. (als hij aangeeft dat hij geen ip-adres kan krijgen teminste). Maar wat ik wel vreemd vind is dat wanneer je je bios flashed, dat je internet het begeeft. Heb je niet toevallig in je router / modem een mac-filter zitten?. dan moet je je huidige mac-adres opzoeken in cmd: met IPconfig /all. onder jouw netwerkkaart (waarschijnlijk van het moederbord) staat dan je huidige mac-adres. Deze moet je dan opnieuw instellen in je router / modem en als het goed is kun je dan weer op i-net. zo niet, weet ik het ook eigenlijk niet meer (of je hebt toch stiekem aan netwerkinstellingen gezeten :P )

daarnaast vind ik het wel vaag... normaal gesproken zou je na een biosflash niet veel met je netwerkhardware / software moeten veranderen.

enfin, succes, Maarten.

[ Voor 3% gewijzigd door M2M op 23-07-2007 11:15 ]

-_-

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-02 22:21

Swaptor

Java Apprentice

Je pc voorzien van nieuwe software na een biosflash omdat je je processor hebt veranderd (singlecore -> dualcore) is wel logisch.
Windows vindt dat soort veranderingen niet leuk.

Ontopic: Dus je hebt windows geheel opnieuw geïnstalleerd (welke versie?) zoals je de voorgaande keer hebt gedaan, en nu werkt het niet (meer).

Iets meer info is gewenst. (OS, versie)

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Verwijderd

Topicstarter
Swaptor schreef op maandag 23 juli 2007 @ 11:19:
Je pc voorzien van nieuwe software na een biosflash omdat je je processor hebt veranderd (singlecore -> dualcore) is wel logisch.
Windows vindt dat soort veranderingen niet leuk.

Ontopic: Dus je hebt windows geheel opnieuw geïnstalleerd (welke versie?) zoals je de voorgaande keer hebt gedaan, en nu werkt het niet (meer).

Iets meer info is gewenst. (OS, versie)
winxp sevice pack2

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:02
Maar het internet is niet het enige probleem toch? Je geeft aan ook niet te kunnen starten zonder eerst het CMOS gereset te hebben. Dat klopt natuurlijk ook van geen kant. Is er een mogelijkheid om nogmaals dezelfde versie te flashen en anders een oudere bios-versie die nog wel de dualcore ondersteunt (als die er is)?

En misschien heeft het nieuwe BIOS op miraculeuze wijze je onboard-lan uitgeschakeld oid? Kijk dus eens alle settings na in het BIOS. Misschien even proberen om alle standaard-waarden in het BIOS te laden.

Succes ermee.

Verwijderd

Topicstarter
Zou het ook kunnen dat mijn voeding te zwak is geworden omdat ik dacht dat een opteron nogal veel stroom nodig heeft. Is nochthans zalman voeding van 400w

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 12:28:
Zou het ook kunnen dat mijn voeding te zwak is geworden omdat ik dacht dat een opteron nogal veel stroom nodig heeft. Is nochthans zalman voeding van 400w
Als je alleen een processor erin hebt niet ;)
Wij weten natuurlijk niet of het te weinig is zonder de systeem specificaties. (haal bijvoorbeeld eens dvd writer eraf en extra harde schijven)

En computer dood...?
Lampjes gaan aan? Fan draait? Niet verder dan biosscherm? Hij ligt op z'n rug met de pootjes omhoog?

[ Voor 5% gewijzigd door Kixtart op 23-07-2007 13:00 ]

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Topicstarter
Nieuw fenomeen, moet dus mijn bios niet resetten voor pc opnieuw te laten opstarten maar mijn stroom even uit leggen, en daarna bij het terug aanleggen v/d stroom start mijn pc automatisch weer op

Verwijderd

Topicstarter
ok, problemen lijken opgelost:
- opstartprobleem: heb een tv kaart zitten die ik eigenlijk niet meer gebruik en bij clearen van cmos moet ik daar blijkbaar een kabeltje hebben ontkoppeld zonder het gemerkt te hebben, kan met die tv kaart mijn pc vanop afstand activeren, daardoor had ik opstartproblemen.
internet: had hier nog een netwerkkaartje liggen, heb die in mijn pc gestoken, onboard lan uitgeschakeld
netwerkkaartje geïnstalleerd en geen probleem meer met internetconnectie. Blijkbaar heeft die nieuwe bios toch iets gedaan met het moederbord dat niet deugd. In ieder geval, boel draait weer en dat is het belangrijkste. Toch bedankt guys

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Na de format en nieuwe install van Windows moet je ook drivers van onboard lan toevoegen. Waarschijnljik heb je dat gewoon niet gedaan.

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Topicstarter
heb ik wel gedaan, blijft toch iets vreemd
Pagina: 1