++ Welke combinatie geheugen zou sneller zijn?

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

• xDarkiex
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-03 21:30
NOTE voor de moderators: De vraag gaat niet over compatibaliteit, of op welke snelheid het zou werken, tevens kan ik het antwoord niet terug vinden in de FAQ.

Hoi allen

Ik heb op dit moment 2 bankjes van 512mb Corsair in mijn 2,4Ghz Dual Core zitten, echten met Vista is duidelijk te weinig.

Nu wil ik uiteraard nieuw geheugen kopen, maar ik heb meerdere opties en ik zou graag willen weten wat verstandig is.

De mogelijkheden:
- 2x 1Gb 800 Mhz erbij prikken ( 3gb totaal).
- de 2x 512mb eruit en 2x 1Gb 800Mhz erin. (2Gb totaal op 800Mhz).
- 2x 1Gb 533 Mhz erbij prikken (3Gb totaal op 533 Mhz).

Kortom:
Wat is verstandig: 3GB op 533Mhz of 2GB op 800Mhz. (en dat is wat ik nou net niet terug kan vinden in de FAQ :( ).

Alvast bedankt!

Gr.
Darkie

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:19
Welke processor hebben we het over? Wat doe je ermee? Heb je veel geheugen nodig of is 1GB net te krap?

Het staat misschien niet in de FAQ Wel dus, combinatie van hoeveel geheugen hebben ik nodig + mixen geheugen + invloeden dual channel etc. dus geen rechtstreeks antwoord, zijn in ieder geval al genoeg topics over geweest (search?)

[ Voor 59% gewijzigd door asfaloth_arwen op 23-07-2007 09:39 ]

Specs

Verwijderd

Volgens mij heeft hij de Core 2 Duo E6600, en als je niet overclocked heb je aan 533 MHZ genoeg, dus dan zal je het beste kunnen nemen: 2x512+2x1GB=3GB.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

dion_b in "Welke combinatie geheugen zou sneller zi..."
NOTE voor de moderators: De vraag gaat niet over compatibaliteit, of op welke snelheid het zou werken, tevens kan ik het antwoord niet terug vinden in de FAQ.
Dan zijn twee van je opties (1 en 3) volstrekt identiek. Het feit dat je dat zelf niet inziet doet sterk vermoeden dat je dat stuk uit de FAQ niet bepaald grondig gelezen hebt. Daarnaast is GoT er niet om je aan het handje vast te houden.

En zoals asfaloth_arwen aangeeft, het is niet alsof er geen eerdere topics zijn geweest over dit onderwerp. Je lijkt daar ook in het geheel niet naar gezocht te hebben. Doe dat even voordat je vraagt een vrij voor de hand liggend wiel opnieuw uit te vinden :o

En trouwens:
Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!
Zonder overleg 'opnieuw' geopende topics gaan sowieso dicht...

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.