Ik heb een MacMini als (HT) server draaien. Als ik vanaf mij iBook een netwerkverbinding open nar deze MacMini doet hij dat via afp, echter als ik vanaf mijn iMac connect doet hij dit via ftp. Hoe is dit in te stellen dat de iMac ook via afp connect? Het lijkt sneller te werken. En daarnaast heeft de netwerkconnectie ook het icoon van de MacMini (en niet die "blauwe newerkbal")... niet heel belangrijk maar wel leuk.
welke OS versies draaien op de verschillende machines? Om een AFP connectie te maken druk je in de Finder op cmd+K, en typ je afp://<naam of IP van je mini> Dan moet het werken. Het icoon is achteraf wel in te stellen, maar zal niet automatisch het icoon van je Mini zijn. Gebruik je toevallig apps als shapeshifter en/of candybar?
Launching containers into space
Alle OS versie zijn gelijk (10.4.10). Het gekke is dat het op de iMac ook wel gewerkt heeft. Hoe ik normaal gesproken een netwerk drive mount is:
Kies netwerk uit de Finder en selecteer de MacMini. Hierna log ik in al geregistreerde gebruiker met bijbehorend password.
Als ik de verbindingen check (met appeltje +i) op de iMac en op de iBook naar de MacMini dan zie ik dus de verschillen...
Kies netwerk uit de Finder en selecteer de MacMini. Hierna log ik in al geregistreerde gebruiker met bijbehorend password.
Als ik de verbindingen check (met appeltje +i) op de iMac en op de iBook naar de MacMini dan zie ik dus de verschillen...
[ Voor 18% gewijzigd door Prutsky op 23-07-2007 15:47 ]