Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hoe kan ik een link maken die ftp via explorer opent? *

Pagina: 1
Acties:
  • 3.149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik een link maken die ftp via explorer opend?

Ik heb een panel gemaakt en hierin verwijzingen naar mijn FTP sites gezet.
Ik wil echter dat deze links explorer openen i.p.v. iexplorer.
Ik heb al geprobeerd het filetype aan te passen (URL:File Transfer Protocol), maar
dat helpt niet.

Moet ik een bepaalde optie bij mijn <a href, meegeven?

Ik gebruik iexplorer 7.

Alvast bedankt,

• Reveller
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-12-2022

Reveller

Hopla!

RMB > Open With > Choose Program (select win explorer) > Always use the selected program to open this type of file

Maar volgens mij selecteert windows dat op extensie en niet op MIME dus misschien moet je de extensie wijzigen van .htm in .html oid :)

"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Je kan het volgens mij ook doen via: IE > Internetopties > Geavanceerd > Webpagina's bekijken > FTP-mapweergave inschakelen (zonder Internet Explorer).

off-topic:
Als je geen verbinding krijgt (!), moet je daar misschien ook even "Passief FTP-protocol gebruiken (voor compatibiliteit met firewalls en DSL-modems)" aan-/uitvinken.

Volgens mij kan je dat niet op je website zelf instellen, het is een keuze van de gebruiker zelf. Ik zou daar verder niet met allerlei hacks aan gaan sleutelen, als ik jou was...

[ Voor 11% gewijzigd door Cadezo op 23-07-2007 10:30 ]

Verwijderd

cdezoete schreef op maandag 23 juli 2007 @ 10:27:

...

Volgens mij kan je dat niet op je website zelf instellen, het is een keuze van de gebruiker zelf. Ik zou daar verder niet met allerlei hacks aan gaan sleutelen, als ik jou was...
Ik weet ook niet of je dat via client- of serverside scripting kan oplossen, maar ik stel ook voor dat je de gebruiker zelf laat kiezen. Ik krijg het enorm op mijn heupen als een of andere (web-)applicatie een werkwijze opdringt, terwijl ik perfect gelukkig ben en meer ervaring heb met mijn eigen methode.

Zij die via iexplorer ftp'en: goed.
Zij die via filezilla ftp'en: ook goed.
Zij die met hun strijkijzer online gaad: ook goed.

Verwijderd

cdezoete schreef op maandag 23 juli 2007 @ 10:27:
....

Nope dit kan je ook niet op de site zelf instellen (behalve met een ActiveX control). Dit is de keuze van de gebruiker zelf en mag niet door de website afgedwongen worden.

Verwijderd

Topicstarter
Daar was ik al bang voor.

Het FTP gedeelte is trouwens alleen voor mezelf. Ik dacht dat het makkelijk zou zijn om vanaf 1 punt alles te kunnen benaderen.

Nadeel van IE vind ik dat je een link structuur krijgt.
In IE 7 kan je bij advanced nog wel kiezen voor mapstructuur bij andere programma's, alleen niet in IE zelf. Dat is wat ik eigenlijk wil.

Heb je een voorbeeld hoe ik met een ActiveX control wel explorer op zou kunnen starten?

Alvast bedankt Rodney
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 10:45:
[...]

Nope dit kan je ook niet op de site zelf instellen (behalve met een ActiveX control). Dit is de keuze van de gebruiker zelf en mag niet door de website afgedwongen worden.

Verwijderd

Nee ik heb geen voorbeeld hiervan, ik ben zelf een enorme tegenstander van ActiveX (eigenlijk van heel Internet Explorer). Maar ik vermoedt dat het met ActiveX mogelijk moet zijn om een applicatie te starten, waardoor je dus explorer.exe met een ftp link als parameter zou kunnen starten.

Correct me if I'm wrong

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Als je naar een ftp-sever connect via ftp://host.tld dan krijg je in IE7 zo'n link-structuur, dan kan je toch via IE > Pagina > FTP-site in Windows Verkenner openen, die ftp-site openen in explorer. s dat geen oplossign, aangezien je toch zelf de ftp-site bezoekt...?

Verwijderd

Topicstarter
Ja das bijna precies wat ik wil,

alleen zou ik het dan nog graag zo willen dat automatisch explorer (naast IE7) wordt gestart. I.p.v. dat ik dat via Pagina -> etc, moet doen.
Eigenlijk zoek ik de code achter: Pagina > FTP-site in Windows Verkenner openen

Groeten Rodney
cdezoete schreef op maandag 23 juli 2007 @ 12:17:
Als je naar een ftp-sever connect via ftp://host.tld dan krijg je in IE7 zo'n link-structuur, dan kan je toch via IE > Pagina > FTP-site in Windows Verkenner openen, die ftp-site openen in explorer. s dat geen oplossign, aangezien je toch zelf de ftp-site bezoekt...?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2007 10:40 ]

Verwijderd

Misschien zoek je een IE FTP Plugin?

Verwijderd

als je het alleen voor jezelf gebruikt, waarom maak je dan geen link naar file://c/program files/ftp programma/programma.exe -c login:pass@ftp.bla.nl (ofzo...)

Verwijderd

Je kunt ook Firefox downloaden en daarbij de FireFTP plugin installeren. Bij de instellingen van FireFTP kun je instellen dat hij automatisch opent (in een nieuw tabblad bijvoorbeeld) indien je op een FTP link klikt. Zo heb je een normale FTP cliënt in je browser (moet je voortaan wel met Firefox browsen).

Verwijderd

Topicstarter
Dit is denk ik wat ik bedoel ga het meteen testen.
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 12:16:
als je het alleen voor jezelf gebruikt, waarom maak je dan geen link naar file://c/program files/ftp programma/programma.exe -c login:pass@ftp.bla.nl (ofzo...)

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, weet zeker dat dit goed is maar het werkt alleen niet. Geen melding niks. Misschien nog iets fout in de syntax?
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 12:24:
Dit is denk ik wat ik bedoel ga het meteen testen.

[...]

Verwijderd

Dan zal je moeten kijken wat jou FTP cliënt allemaal voor parameters ondersteunt.

Verwijderd

Topicstarter
k heb er nu dit van gemaakt:

<a href="file:///C|/WINDOWS/explorer.exe%20-c">test FTP 2</a>
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 13:09:
Dan zal je moeten kijken wat jou FTP cliënt allemaal voor parameters ondersteunt.

Verwijderd

Waar heb je nu precies staan welke FTP site hij moet openen? Nu zeg je puur dat hij explorer.exe met de -c parameter moet opstarten (de -c parameter bestaat ook niet eens).

Probeer het eens via de command line (start -> run -> cmd). Dat is wat makkelijker testen.

• Crayne
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 13:41

Crayne

Have face, will travel

Dit begint heel hard richting een standaard zoekvraag te gaan. Eerste hit op [google=explorer commandline options windows]:

Windows Explorer Command-Line Options

En ik zal je vast verklappen, als je die optie aan Windows Explorer meegeeft, opent hij vrolijk Internet Explorer voor je.

Zie het volgende batch-bestand:

code:
1
2
3
c:
cd windows
explorer.exe /root,ftp://ftp.mcafee.com

Plus het feit dat ik me afvraag of je een link als

HTML:
1
<a href="file:///C|/WINDOWS/explorer.exe /root,ftp://ftp.mcafee.com">test FTP 2</a>

überhaupt wel geopend krijgt in je browser, aangezien hij de "/" van "/root" waarschijnlijk zal interpreteren als seperator.

[ Voor 25% gewijzigd door Crayne op 24-07-2007 15:10 ]

Mijn Library Thing catalogus

Verwijderd

Is het niet gewoon gemakkelijker om Filezilla te instaleren? :)
ge kunt toch op een of andere manier <a href="ftp://"> laten linken naar filezilla ofzo?

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-11 17:45
Ik heb dit probleem zelf ook gehad. Tot nu toe nog steeds geen oplossing gevonden die werkt vanaf alle pc's.

Op dit moment heb ik het opgelost via een batch file. met een PHP script word de FTP username/password genegereerd en ter download aangeboden. Je klikt dan op "uitvoeren" (of "run") en daarna word FTP geopend.

De relevante PHP code die je zou kunnen gebruiken is:
PHP:
1
2
3
header("Content-type: application/octet-stream");
header("Content-Disposition: attachment; filename=\"ftpaccess.bat\"");
echo "@echo off\r\nexplorer.exe ftp://USER:PASS@FTPSERVER\r\n";

Succes!

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

Geef je dan niet aan heel de wereld
- je logingegevens voor je ftp
- unlimited access voor je ftp?

• sopsop
  • Laatst online: 14:29

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 08:21:
Geef je dan niet aan heel de wereld
- je logingegevens voor je ftp
- unlimited access voor je ftp?
Nee. Waarom denk je dat? Je kunt toch gewoon de link die het batch bestandje download alleen toegankelijk maken voor jezelf?!

Verwijderd

Topicstarter
moet er ook nog iets in de .bat file komen te staan?

grt
pierre-oord schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 02:10:
Ik heb dit probleem zelf ook gehad. Tot nu toe nog steeds geen oplossing gevonden die werkt vanaf alle pc's.

Op dit moment heb ik het opgelost via een batch file. met een PHP script word de FTP username/password genegereerd en ter download aangeboden. Je klikt dan op "uitvoeren" (of "run") en daarna word FTP geopend.

De relevante PHP code die je zou kunnen gebruiken is:
PHP:
1
2
3
header("Content-type: application/octet-stream");
header("Content-Disposition: attachment; filename=\"ftpaccess.bat\"");

Succes!

• sopsop
  • Laatst online: 14:29

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 12:45:
moet er ook nog iets in de .bat file komen te staan?

grt

[...]
D'r staat iets in:
PHP:
1

• Crayne
  • Laatst online: 17-03 13:41

Crayne

Have face, will travel

sopsop schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 15:13:
[...]

D'r staat iets in:
PHP:
1
En dat gaat nog steeds fijn IE openen, iets dat TS expliciet NIET wil.

Mijn Library Thing catalogus

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
sopsop schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 15:13:
[...]

D'r staat iets in:
PHP:
1
sopsop bedoelt:
code: