Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[JSF 1.2/Tomcat 6] Applicatie start traag op

Pagina: 1
Acties:

• JKVA
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JKVA

Design-by-buzzword fanatic

Topicstarter
Tijdens mijn eerste test met MyFaces 1.2 stuit ik op een vervelend probleem.

Als ik de webapplicatie in Tomcat (6) start, doet hij heel lang over het inladen van de faces-config bestanden van Ajax4jsf en Facelets. Dit kan een paar minuten duren en soms zelfs tot een timeout leiden.

Wat debuggen leidde mij tot het stuk code waarin de DTD ingeladen wordt. Op het oog is het enige verschil tussen de DTD in deze twee bestanden het versienummer:
XML:
1
2
3
<!DOCTYPE faces-config PUBLIC
 "-//Sun Microsystems, Inc.//DTD JavaServer Faces Config 1.1//EN"
 "http://java.sun.com/dtd/web-facesconfig_1_1.dtd">

In de overige faces-configs is het versie 1.0:
XML:
1
2
3
<!DOCTYPE faces-config PUBLIC
  "-//Sun Microsystems, Inc.//DTD JavaServer Faces Config 1.0//EN"
  "http://java.sun.com/dtd/web-facesconfig_1_0.dtd" >

Enig idee waarom die met versie 1.1 trager laadt dan die met 1.0? Overigens zou hij die bestanden wel mogen cachen wat mij betreft. Dan zou die vertraging tenminste maar 1x zijn.

Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy

• rrrandy
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-06 13:00
Als de URL waar je naar refereert slecht bereikbaar is dan zou dat een en ander kunnen verklaren. Als ik jou was zou ik de dtd gewoon downloaden en in je WEB-INF gooien :)

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 23:24

BikkelZ

CMD+Z

Ik neem aan dat die DTD verschilt omdat het de bedoeling is dat de verwerkende applicatie er anders mee om moet gaan. Als je alleen het versienummer aanpast, en het wordt opeens net zo snel als de rest, dan ligt het dus niet aan die config file maar op de manier waarop 1.1 versies verwerkt worden.

iOS developer

• JKVA
  • Niet online

JKVA

Topicstarter
@rrrandy:

Tja, dat is het probleem. Die configs staan in jars en in principe wil ik daar niet in gaan zitten wroeten. Bovendien is het automatisch laden van faces-configs in jars naar mijn idee één van de sterke punten van JSF.

Ik zoek dus naar de nette oplossing... (no disrespect btw :P)

@bikkelz:
Het gaat fout bij het laden van de DTD's. Normaal duurt het nog geen seconde, nu soms 3 minuten. En soms zelfs een timeout, dus het ligt echt aan de verbinding volgens mij.

[ Voor 26% gewijzigd door JKVA op 23-07-2007 11:00 ]

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 23:24

BikkelZ

CMD+Z

Ik snap het verband tussen DTD en de verbindingssnelheid niet?

iOS developer

• JKVA
  • Niet online

JKVA

Topicstarter
BikkelZ schreef op maandag 23 juli 2007 @ 14:06:
Ik snap het verband tussen DTD en de verbindingssnelheid niet?
Nou, ik heb een paar breakpoints in de MyFaces klasse gezet die verantwoordelijk is voor het inladen van de faces-configs. Door de code steppen leidt tot een Xerces methode startDTD ofzo. Deze methode hangt dan een hele tijd.
Dit gebeurt alleen bij de versie 1.1 DTD's.

In ongeveer 1,5 jaar met JSF 1.1 heb ik dit nog niet meegemaakt. En in één dag met JSF 1.2 al 20 keer.

Vandaar dat ik vermoed dat het aan een trage site ligt, in combinatie met JSF 1.2, want Facelets en ajax4jsf heb ik ook al regelmatig zonder problemen gebruikt.

Pagina: 1