Laptop reboot tijdens gamen

Pagina: 1
Acties:

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09-2025
Nou, na een hele tijd me laptop voor normale applicaties gebruikt te hebben dacht ik nu maar eens wat spelletjes te gaan spelen. Ik heb een Asus A6t met AMD TL-60 processor en een Geforce 7600 GO.

Alleen tijdens het online spelen van BF:2 viel mijn laptop na een 30 minuten uit. Kort een BSOD en toen een reboot. Niks van aangetrokken en na de reboot weer verder gaan spelen. Maar korte tijd later weer een reboot.

Ik merkte ook op dat me laptop heel erg warm was en de warme lucht welke uitgeblazen werd wel erg warm werd. Toen in Everest even de temps gekeken en dit kwam er ongeveer uit:

GPU 88 graden
Mobo 76 graden

En andere waarden lagen ook allemaal erg hoog. Ik vermoed dus gewoon een warmte probleem. Nu heb ik natuurlijk al gezocht naar oplossingen, meestal wordt aangeraden om gewoon even een buisje perslucht erdoorheen te jagen door alle openingen, dit ga ik dan ook proberen natuurlijk.

Maar ik vraag me af of zo een coolerpad onder de laptop ook kan helpen. Ik kwam niet echt een direct antwoord tegen over die coolerpads. Ik zet me laptop nu altijd even in een ietwat schuine hoek zodat de warmte aan de onderkant niet blijft hangen maar er lucht onderdoor stroomt.

Maar raden jullie zo een coolerpad met vents aan om onder de laptop te plaatsen? Zullen de temps dan redelijk blijven tijdens het spelen van bijv BF:2?