RAID-Controller vervangen

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

• brederodekater
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-06-2025
Hi!

Ik heb op dit moment een server draaien met een RAIDCore BC4852 i.c.m 4x 750GB schijven. Het plan is om deze server (dual xeon) te vervangen voor een iets minder energie slurpend apparaat.

De nieuwe server moet iets van de nieuwere generatie worden en een Pentium-M herbergen. Het enigste moederbord dat ik heb gevonden voor een Pentium-M, welke ook een PCI-X slot heeft voor m'n huidige RAID-Controller, is er een van Aopen. Dit bord is alleen geen optie gezien ik slechte ervaringen heb met Aopen producten.

Nu zit ik er dus over na te denken om een bord te nemen met onboard RAID-5 support of een bord met een PCI-E slot zodat ik er een nieuwe RAID-Controller op kan prikken.

Ik heb alleen niet kunnen uitvinden of het mogelijk is om m'n huidige RAID over te zetten op een nieuwe controller zonder het risico te lopen om data te verliezen. Kunnen jullie mij helpen om deze vraag beantwoord te krijgen?

Heel erg bedankt!
Joost

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:29
Dat risico heb je altijd. Gewoon eventjes je data backuppen, nieuwe raid maken en overzetten. Heb je 't minste risico...

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je zal de RAID array toch opnieuw moeten builden. Wat je ook doet, eerst een volledige backup maken!

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

brederodekater schreef op maandag 23 juli 2007 @ 00:46:
Ik heb alleen niet kunnen uitvinden of het mogelijk is om m'n huidige RAID over te zetten op een nieuwe controller zonder het risico te lopen om data te verliezen. Kunnen jullie mij helpen om deze vraag beantwoord te krijgen?
Dit staat uitgebreid in de RAID FAQ.

[ Voor 70% gewijzigd door Guardian Angel op 23-07-2007 05:56 ]

ARME AOW’er

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Inderdaad.

Dit topic is gesloten.