[WiFi] Streaming dvd/divx problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 448 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-03 12:31
Om vanuit bad (don't ask :+) een film te kunnen kijken, heb ik een Pentium 2 systeem en een TFT scherm samengevoegd in een houten kist. Het is nu een soort van lompe laptop :)

Specs:
Pentium II 350 Mhz @ 430 Mhz
320 MB SD-RAM
Asus WL-169GE 125Mbit USB
Asus V-7700 Deluxe videokaart
3COM 3C509B nic
Windows XP SP2

Router:
Asus WL-500g Premium 125 Mbit
Belkin F5D-7230-4 54 Mbit

En nu het probleem. Als ik een divx of dvd wil streamen op het systeem, gaat dat uitstekend via een 100 MBit LAN kabelverbinding. Wanneer ik echter via wireless wil streamen, schokt de film ontzettend. Soms duurt het wel een minuut voordat deze weer verder speelt. Met een kabel gaat het echter helemaal vloeiend, dus het systeem is zeker in staat deze media af te spelen.

Wat heb ik geprobeerd?
Allereerst heb ik de pc in dezelfde ruimte als de Asus router gezet. Afterburner staat aan (zowel op router als USB dongle), drivers geïnstalleerd, power save uit, encryptie uit (just in case), firewall uit, etc. Verschillende channels geprobeerd, verschillende antenne standen, dichterbij router/verder weg, etc. Niets helpt; afspelen blijft schokken. Pingen gaat wel goed, steeds rond de 3 ms. Snelheid is 54 Mbit volgens Windows (hetgeen wel raar is, want de Afterburner functie krijg ik niet werkend).

Ook heb ik geprobeerd verbinding te maken met de Belkin router. Deze gaf dezelfde performance. Ik had verwacht dat de Asus het beter zou doen, maar dit valt toch tegen.

Wat kan ik nog proberen?
- Alternatieve firmware in de WL-500G zetten. Doe ik liever niet, maar dan kan ik wel de WLAN power verhogen. Zou dat helpen?
- Andere ontvanger proberen. Een PCI kaartje van Sitecom kreeg ik echter niet werkend omdat deze een te nieuwe PCI versie vereist. En of er betere USB dongles zijn vraag ik me ook af.

Hebben jullie nog tips/ervaringen? Is WiFi echt zo waardeloos, is de Asus WL-169GE het probleem of zie ik iets over het hoofd?

Nederlander in België

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:38
Ik denk juist dat het probleem in je usb dongle zit in combinatie met je pentium 2. Waarschijnlijk heb je daarbij ook nog usb 1 en dan heb je wel heel veel voorwaarden geschapen om een en ander niet lekker te laten verlopen. Probeer toch maar eens dat Pci geval aan de praat te krijgen. Check ook je processor belasting eens tijdens afspelen.

Ik kan zonder problemen op 54g HDTV streamen tot 720P gemiddeld, dus zo waardeloos is WiFi niet hoor.

[ Voor 13% gewijzigd door winwiz op 23-07-2007 00:16 ]

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-03 12:31
PCI geval gaat helaas niet werken. Windows herkent het kaartje niet eens als ik hem er in stop.
Bedankt voor de USB tip. Ik ga een USB 2.0 kaartje proberen! Dat zou het best wel eens kunnen zijn.
Processor belasting was iets van 40% (zal ik in de gaten blijven houden). Ik geloof niet dat dit de bottleneck is.

Nederlander in België