Toon posts:

[MCE2005] media center live tv hapert*

Pagina: 1
Acties:
  • 820 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al aardig wat gelezen, maar mijn probleem is net iets anders dan de andere hebben. Mijn media center happert met live tv, maar dit komt niet door 100% cpu gebruik.

Geluid en beeld happeren, hoe langer live tv aanstaat hoe meer er happert.

mijn gegevens zijn
nvidia geforce 7600 GT
4200 amd dual processor
2042 ddr2 ram
medion tv/dvb-t combo card

Als er meer info nodig is dan geef ik die.

hoop dat iemand mij kan helpen

p.s. updaten is al gedaan heeft geen effect en hij heeft niet nooit gedaan ( alleen even net na opnieuw instaleren van windows en wat gepruts later, maar nu lijkt het niet op te houden)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hoi :)

Het is je in je vorige topic ook al verteld, en gelukkig geef je nu ook een boel info, maar toch vergeet je iets heel essentieels:
De Windows versie waar je je MCE op draait, en of je TV-kaart een hardware decoder heeft of dat alles softwarematig wordt afgehandeld (zoek op de specificaties van je kaart met Google).

Verder zou je eens kunnen kijken naar de kwaliteitsinstellingen waar je je opnames mee doet.
Als dat de hoogste kwaliteit is, probeer 'm eens lager te zetten om te zien of het dan nog steeds gebeurt.
Ga bijvoorbeeld met perfmon (performance monitor) aan de slag om te zien wat er dan precies misgaat.. raak je door geheugen heen, of lopen er teveel resources, dat soort dingen.

PS: het werkwoord is haperen, je opname hapert maar happert niet ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

De windows mce (2005) draait op windows xp. Er is weinig info op google te vinden over deze tv-kaart. Dus kan je niet vertellen of het een hardware of software matige decoder is.

Hij staat op de hoogste stand, zoals ik hem altijd al heb staan overgens. Maar heb het wel verandert, heeft niet veel effect.

ps. het was gisteravond laat, bedankt voor de verbetering

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:26

Sa1

Haperen heeft meer met hdd te maken dan met de rest van je computer daar geef je totaal geen info over...

Mediacenter neemt namelijk alles op wat je kijkt (geeft je dus automatisch de mogelijkheid om terug te spoelen in een live uitzending). Dit kan natuurlijk bij een goede DVB-T kwaliteit een aanslag op je hdd zijn als die op de achtergrond ook nog andere dingen aan het doen is. Je zou ter test eens een extra hdd er bij kunnen plaatsen en de locatie in MCE wijzigen naar die nieuwe schijf.

[ Voor 66% gewijzigd door Sa1 op 23-07-2007 11:24 ]

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-03 23:06
Hoe reageert je pc op vooruit/achteruit spoelen? Bij mij hapert ie af en toe ook (naja, haperen, het beeld is net niet meer vloeiend.) Als ik voor/achteruit spoel dan gaat het haperen over, soms voor een paar seconden, soms voor meer dan een uur.

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Verwijderd

Topicstarter
vooruit speolen en achteruit spoelen verhelpt het niet, maakt het juist erger. Sa1 ik geef geen info over de hdd omdat die ( bij mij ) nouwelijks iets doet bij het draaien van live tv( alleen dan het opslaan van opgenomen tv), maar heb het automatisch opnemen even uitgezet, het probleem blijft. Vandaar dat ik totaal geen info geef over de hdd.

Ik weet dat dit wordt veroorzaakt door 1. de processor 2. de videokaart 3. de tv-kaart of 4. de software. maar ik weet niet wat het van deze 4 dingen veroorzaakt en hoe het te verhelpen valt.

Daarom vraag ik jullie hulp.

anno

ps. heb een 250 gb sata hdd verdeelt in 6 stukken en een 400 gb externe hdd. Ik kom niet zo 1 2 3 aan een nieuwe sate hdd :(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2007 19:25 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 18:56:
Sa1 ik geef geen info over de hdd omdat die ( bij mij ) nouwelijks iets doet bij het draaien van live tv( alleen dan het opslaan van opgenomen tv), maar heb het automatisch opnemen even uitgezet, het probleem blijft. Vandaar dat ik totaal geen info geef over de hdd.
Erhm.

Als je live TV kijkt wordt er wel degelijk je HDD aangesproken, in verband met timeshifting.
In principe neem je op in een bufferbestand op (jawel) de HDD.

Zo gek is die vraag dus niet, en ook niet de suggestie om je disk performance eens nader te onderzoeken :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
oke waar staat dat bufferbestand op de c schijf( windows) of op de schijf die ik heb toegewezen voor opnemen?

Even verdergezocht, heb nu inderdaad het goede perfmon programma( van windows zelf) nu 23.42 zit de hdd (blauw streepje) net boven de nul, zonder pieken. werkgeheugen hetzelfde. processor zit tussen de 24 en 40%.

Als hij hapert dan zitten er geen pieken in de grafiek. Als ik het niet goed doe vertel het mij dan ;)

heb mijn tv-kaart op een andere pci gestopen( op aanraden van mijn systeembeheerder, die overgens nietsa afweet van media center |:( . Maar geen effect.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2007 01:29 ]

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:38
Ik had ongeveer hetzelfde, maar bij mij bleek het aan de energie instellingen te liggen. Als ik mijn htpc op maximale energiebesparing heb staan schokt mijn tv beeld. Hoe het processorverbruik is heb ik niet gecontroleerd, maar op gebalanceerd energieverbruik werkt alles prima. Misschien is dat het :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het proberen.

• Marco
  • Laatst online: 17:56
Welke Nvidia-drivers gebruik je?
Bij mij hielp het namelijk om een oudere versie te gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik de nieuwste en rb338 het verhelpt het niet. Nu is het best wel een grappige phapering hij speelt nu fragment na fragment af, met een tussenpoos van +- 1 tot 1.5 sec. alsof ik het vertraagt afspeel.

Zou het kunnen izjn dat de tv-kaart kapot is??

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2007 22:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
de tv-kaart is niet kapot maar het ligt aan de drivers van de amd processor. http://www.microsoft.com/...newsgroups%2fsettings.xml zie hier.

• Marco
  • Laatst online: 17:56
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 17:25:
de tv-kaart is niet kapot maar het ligt aan de drivers van de amd processor. http://www.microsoft.com/...newsgroups%2fsettings.xml zie hier.
Volgens mij is dat zijn eigen topic. :?

@TS:
Heb je het nu al met een oudere Nvidia-driver geprobeerd?
Of kijk even wat de ingebouwde MCE-drivers doen.

[ Voor 8% gewijzigd door Marco op 27-07-2007 17:33 ]

Pagina: 1