Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Moederbord stealth/pompbehuizing vraag.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraag 1:
Aangezien ik mijn moederbord wil stealthen door middel van een plaat aluminium moet er achter deze plaat natuurlijk ook genoeg geventileerd worden. De CPU en de Northbridge zullen d.m.v waterkoeling gekoeld worden. Het RAM geheugen zal door 3x 40 mm fan's gekoeld worden. Deze zorgen gelijk voor koele lucht tussen het moederbord en de aluminiumplaat. Mijn vraag is deze: Zouden de waterkoeling en de 3x40 mm fans voldoende zijn om er voor te zorgen dat er geen warme lucht tussen het moederbord en de plaat aluminium blijft hangen? De waterblocken van de videokaarten bevinden zich niet achter de moederbord stealth

Vraag 2:
Omdat de behuizing van mijn pomp (dompelpomp) behoorlijk gaar is 8)7 , wil ik zelf een custom pompbehuizing gaan bouwen. Hierbij heb ik nog 1 probleem niet kunnen oplossen. Hoe krijg ik de het gat voor de stroomdraad waterdicht. Bij sommige dompelpompen wordt de draad door een apart soort fitting naar buiten geleid. Deze zijn naar mijn weten niet los verkrijgbaar. Ik heb al verschijdene sites van webshops afgezocht en natuurlijk ook al gegoogled maar niets gevonden. Iemand een oplossing? :?

Alvast bedankt voor jullie reacties :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

1. Hangt natuurlijk volledig af van je setup.
2. Afkitten of vullen met epoxyhars oid.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn setup is Asus P5N SLI moederbord/ Intel Pentium D 2,8 Gigahertz. Niets overgeclockd dus daar krijgt hij geen extra warmte van :). De WC koeling bestaat uit 1x Dualrad met 2x 120 fan en 1x Singlerad ook met 120 mm fan. Hiermee moet dus CPU, Northbridge en 2x 7600 GT mee gekoeld worden

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2007 @ 22:50:
Mijn setup is Asus P5N SLI moederbord/ Intel Pentium D 2,8 Gigahertz. Niets overgeclockd dus daar krijgt hij geen extra warmte van :). De WC koeling bestaat uit 1x Dualrad met 2x 120 fan en 1x Singlerad ook met 120 mm fan. Hiermee moet dus CPU, Northbridge en 2x 7600 GT mee gekoeld worden
Dat is een setup die nog redelijk wat warmte uitstoot, maar lijkt me dat het met die waterkoeling nog wel te doen is. enige wat ik me dan even afvraag, hoe ga je proberen je mobo te stealthen? Is dat alleen een stuk van het mobo, of ook de videokaarten en dat soort dingen?

Verder, ram hoef je eigenlijk niet actief te koelen. In TRC zitten nu 4 dimmen (4x 512MB PC3200) en ongeveer 1cm boven de dimmen zit al een plaat piepschuim, dus veel ruimte heeft het niet, maar ik draai nu al sinds april dit jaar met 4 dimmen (daarvoor waren het er nog 2) en heb totaal geen last van hitte.

Verwijderd

Topicstarter
De aluminum plaat zal het hele moederbord bedekken. Van boven wil ik het dan ombuigen zodat het aansluit op de backplate. De videokaarten worden apart gestealth. Ze komen onder een soort afdakjes zegmaar :).

binnenkort komt er een [CIP] ik wacht nog op onderdelen

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:41
Vraag 1:
Ik denk dat je met 3 x 40mm meer dan zat ventilatie ontwikkelt, je moet alleen zorgen dat alles een briesje krijgt. Dus als jij 3x40mm op je ram richt dan krijg je waarschijnlijk geen flow aan de achterkant van de CPU. (omdat daar een dik waterkoelingsblok voor zit).

Vraag 2:
Ik heb al een aantal keer op Ia.net en Sk.net waterkoelingproducten te verkopen. Ben deze dan ook zomer bezig met het opzetten van een webshop voor deze producten. (nieuw ontwerp en lekker goedkope prijsjes). De term die je zoekt is een cablegland.
Ik ga dit soort sluitingen gebruiken om een aantal leuke reservoirs te ontwerpen/introduceren met een pomp.

plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://img96.imageshack.us/img96/5504/sellfontcolorredcablefoyd7.jpg

Verwijderd

Kit is ideaal om het gaatje waar de draad doorheen gaat waterdicht te krijgen, maar helaas ziet het er niet altijd even goed uit. Mocht je hier niet mee zitten is kit zeker the way to go.

Verwijderd

Topicstarter
Jfwiet schreef op zondag 22 juli 2007 @ 23:52:
Vraag 1:
Ik denk dat je met 3 x 40mm meer dan zat ventilatie ontwikkelt, je moet alleen zorgen dat alles een briesje krijgt. Dus als jij 3x40mm op je ram richt dan krijg je waarschijnlijk geen flow aan de achterkant van de CPU. (omdat daar een dik waterkoelingsblok voor zit).

Vraag 2:
Ik heb al een aantal keer op Ia.net en Sk.net waterkoelingproducten te verkopen. Ben deze dan ook zomer bezig met het opzetten van een webshop voor deze producten. (nieuw ontwerp en lekker goedkope prijsjes). De term die je zoekt is een cablegland.
Ik ga dit soort sluitingen gebruiken om een aantal leuke reservoirs te ontwerpen/introduceren met een pomp.

plaatje:
[afbeelding]
Vr. 1
Alleen achter de CPU zit eigelijk niets meer wat warmte kan produceren .

Vr. 2 Als ik het dus goed begrijp zijn die sites van jouw? la.net en Sk.net? Bij mij doet la.net het niet omdat volgens de browser de opgeroepen website niet bestaat. En Sk.net krijg ik niet geladen in de browser. 8)7. Kheb met google gezocht op cablegland alleen niet 1,2,3 een nederlandse webshop gevonden die het verkoopt :(. Kzal eens een keer langsgaan bij de plaatselijke techniekzaak. Mocht je een webshop opgezet hebben laat het hier zien he op tweakers.net :*)

@ TRRoads en Terw_Dan: Eerst ga ik op zoek naar een cablegland en als ik die niet kan vinden smeer ik met epoxyhars of kit dicht.

Allemaal bedankt voor jullie reacties! Voorlopig weet ik even voldoende. :)

Verwijderd

Hij bedoelt met sk.net SamenKopen.net ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 13:10:
Hij bedoelt met sk.net SamenKopen.net ;)
Vandaar dat het niet lukte :X

Verwijderd

Topicstarter
Hierbij nog een vraag: Sommige mensen (zoals ik :P) ontwerpen eerst hun computer in een tekenprogramma. Nu heb ik alle onderdelen getekend en uitgeprint. Mijn vraag is deze: Met welke lijmsoort lijmen jullie de mallen vast op het materiaal. Ik heb het net met prit geprobeerd. Boren gaat goed en vijlen ook maar bij de decoupeerzaag gaat het fout 8)7. Er blijft niets van het papier over. Nu heb ik er schilderstape over gedaan maar dan komt de mal er in zijn geheel af |:(

Uiteraard moet het natuurlijk wel een lijmsoort zijn die gemakkelijk te verwijderen is. De materialen waar ik mee ga werken zijn plexiglas en aluminium

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2007 14:59 ]

Verwijderd

Gewoon scotch tape ;)

Verwijderd

Topicstarter
Maar natuurlijk, tape, dat is het .... Kheb pas een hele rol dubbelzijdige industrietape meegenomen. :). Soms denk ik veel te moeilijk 7(8)7
Pagina: 1