Toon posts:

Ps3 grafische problemen op samsung hdtv?

Pagina: 1
Acties:
  • 391 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goede avond beste Tweakers,

Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb hier thuis staan een Ps3, Xbox360 en een samsung Le46m86bd Full HDTV.

Mijn Xbox360 staat via component en de Ps3 via HDMI op mijn HDTV aangesloten.

Ik heb het spel The Darkness zowel voor op de Xbox360 als voor de Ps3.
Het probleem is op de Xbox360 is het stukken mooier ik heb geen idee hoe het komt.
Bij de Ps3 zijn de randen van objecten en chars echt heel kartellig... dit zie ik niet als ik screenshots bekijk. Hier uit concludeer ik dat het probleem bij mij ligt.

Ik speel de game zowel met de Xbox360 als met de Ps3 allebei in 1920x1080 res.

Ik heb niks gedaan met de settings van de TV behalve dat ik gamemode heb ingeschakelt.
Voor de Xbox360 werkt dit blijkbaar prima... voor de Ps3 dus niet...

Het spel moet naar mijn weten grafisch voor bijde consoles gelijk zijn... al zijn er mensen die zeggen dat de Ps3 versie grafisch nog iets beter is( dat is een andere discussie).

Iemand eenig idee ? Ik baal hier echt van heb de HDTV en de Ps3 gister aangeschaft aardig lang voor gewerkt :P

Thnx in advance!!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net nog even naar het probleem gekeken.

Aangezien ik er zeker van ben dat de instellingen allemaal goed staan...

Uitvoer van de Ps3 is 1080P ... via de instellingen van mn tv heb ik de kartels nog iets kunnen verminderen. Al ben ik een totale noob wat dat betreft dus heb gewoon wat zitten proberen.

Ik zit ongveer 2.5 meter van mn 46 inch scherm... aangezien The Darkness op de ps3 geen AA en motionblur heeft vallen die kartels mischien dan gewoon heel erg op als je op die afstand zit als ik namelijk op 4 a 5 meter van het scherm ga zitten zie ik ze wel maar is het een stuk minder hinderlijk.

Nu resten mij de vragen:

- Klopt mijn bovenstaande theorie ?

-kan iemand mij uitleggen hoe ik de kartels nog wat kan wegwerken via de instellingen van mijn TV?

Thnx in advance!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-12 14:44

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Instellingen van de PS3 staan ook goed?

Verwijderd

Topicstarter
Wat betreft de instellingen van de ps3:

Ik heb hem bij beeld opties ingesteld op uitvoer resolutie 1080P

Volgens mij valt er verder niet veel meer in te stellen...
al weet ik dat niet zo goed omdat ik het apparaat pas net heb.

Verwijderd

Als er op de ps3 geen AA is in het spel lijkt het logisch dat je kartels hebt :P.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2007 @ 22:22:
Goede avond beste Tweakers,

Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb hier thuis staan een Ps3, Xbox360 en een samsung Le46m86bd Full HDTV.

Mijn Xbox360 staat via component en de Ps3 via HDMI op mijn HDTV aangesloten.

Het spel moet naar mijn weten grafisch voor bijde consoles gelijk zijn... al zijn er mensen die zeggen dat de Ps3 versie grafisch nog iets beter is( dat is een andere discussie).

Iemand eenig idee ? Ik baal hier echt van heb de HDTV en de Ps3 gister aangeschaft aardig lang voor gewerkt :P

Thnx in advance!!!
Mmm, had van andere gehoort ( tja zelf op PAL dus kan zelf niet checken ) dat The Darkness niet echt te beste anti aliasing heeft. Zelf vind ik de game prachtig maar ja op een standaard televisie mis ik vast wat details.

Denk gewoon dat het aan de game zelf ligt..de Xbox360 zelf heeft een soort "eindbuffer anti aliasing" en dat moet bij de PS3 door de RSX zelf worden gedaan. Waarschijnlijk gebruiken ze dat op de PS3 dus niet!

There is no place like ::1

Pagina: 1