[Vmware] Virtuele machine niet te pingen

Pagina: 1
Acties:

• Felixje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10-2023
Ik heb een virtuele machine met win xp pro gemaakt. Het werkt met bridged ethernet, dus ik krijg een ip van mijn dhcp server. Internet werkt gewoon. Hij krijgt een ander mac adres dan de computer waar hij op draait, en dat is ook in het modem te zien in de lijst met uitgedeelde ip adressen.

Ik probeer met deze computer verbinding te maken met een active directory server, en dat is heel traag. Ik denk dat het er mee te maken heeft dat de virtuele machine ook niet te pingen is. Van geen enkele computer in het netwerk kan ik hem pingen. Als ik in de virtuele machine ping (eigen ip) doe werkt hij wel.

Ik draai de virtuele machines onder vista.

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
windows firewall in xp staat default aan, daar heb je rekening mee gehouden :?

ik mag hopen dat je modem niet als dhcp optie de dns van de provider meestuurd want kan je ActiveDirectory idd wel eens niet goed werken :+ (basic dns know how..)

A wise man's life is based around fuck you

• Felixje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10-2023
Powershell schreef op zondag 22 juli 2007 @ 22:22:
windows firewall in xp staat default aan, daar heb je rekening mee gehouden :?

ik mag hopen dat je modem niet als dhcp optie de dns van de provider meestuurd want kan je ActiveDirectory idd wel eens niet goed werken :+ (basic dns know how..)
|:( firewall stond aan |:(
Wat bedoel je hiermee? Ik ben nl. net begonnen met een beetje kloojen in active directory.

Edit: ik heb op de client bij dns het ip van de server gezet, en nu werkt het stukken sneller! :) Dit was waarschijnlijk ook wat je bedoelde.

[ Voor 9% gewijzigd door Felixje op 22-07-2007 22:38 ]

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Felixje schreef op zondag 22 juli 2007 @ 22:32:
[...]

|:( firewall stond aan |:(

[...]

Wat bedoel je hiermee? Ik ben nl. net begonnen met een beetje kloojen in active directory.

Edit: ik heb op de client bij dns het ip van de server gezet, en nu werkt het stukken sneller! :) Dit was waarschijnlijk ook wat je bedoelde.
Dat bedoelde ie inderdaad ;)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '