Toon posts:

programma's verbinden niet met internet (vista)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe pc met vista erop (allemaal leuk en aardig) maar heb en probleempje. Alles doet het wel goed behalve 1 ding wat heel vervelend is dat is namelijk dat programma's geen verbinding met internet kunnen krijgen bijvoorbeeld;

Ik download het installatie programma van all seeying eye en wanneer hij hem wil installeren zoekt hij het programma op van het internet maar hij krijgt gewoon geen verbinding met het internet.

Met outlook kan hij ook geen verbinding krijgen met het internet.

Heb een game geinstalleerd en als ik naar servers wil zoeken krijgt hij gewoon geen verbinding met internet.

Er is volgens mij iets mis met poorten oid dat het gewoon op 1 of andere manier word geblokkeerd. Heb al van alles geprobeerd maar ik kom er niet uit.

heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is??

groeten Wietze.

Verwijderd

Stap 1:
Hoe ben je ingelogd? Als standaard gebruiker? Of als administrator?
Een Vista pc, die net nieuw is, maakt in den beginne een standaard gebruiker aan, zonder veel rechten. Misschien dat je in kan loggen als administrator (beheerder) van je nieuwe pc, check dan of de I-net connectie dan wel werkt. Als het goed is heb je een administrators wachtwoord gemaakt tijdens de vista install... :)

Stap 2:
Check de instellingen eens van je i-net verbinding en voor het gemak je firewall.

Wat heb je allemaal al geprobeerd om mogelijke oorzaken uit te sluiten?

Heb je UAC aan staan? > configuratiescherm > gebruikersaccounts > gebruikers accountbeheer in of uitschakelen, vink hier deze optie eens uit.

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Heb wel enig verstand van pc hehe internet werkt gewoon maar op 1 of andere manier worden de verbinden gewoon geblokkeerd in programma's

Heb als administrator ingelogd en ook via de ''echte'' administrator met de meeste rechten maar niks werkt.

Wat ik allemaal geprobeerd heb nou zo goed als alles op het gebied van windows viste beveiliging dus heb geprobeerd alles uit te zetten maar niks helpt.

Verwijderd

Welke Vista versie gebruik je?
Geen andere firewall applicaties op de achtergrond lopen?

Als je wel kan Internetten, maar de rest van je programma's kunnen niet communiceren met I-net, dan lijkt het toch op één of andere blokkade.