Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XHTML/CSS]IE6 verkleint website?

Pagina: 1
Acties:

• Steph Kai
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-11 23:32
Hallo mensen,

Ik heb een vreemd probleem. Mijn website voldoet volledig aan de regels van XHTML 1.0 Strict. Firefox geeft hem perfect weer, en ook IE7 geeft hem goed weer (op een blauw randje om een link na). Maar IE6 maakt er een zooi van, hij lijkt wel de site smaller te willen maken, waardoor de linker div niet links blijft staan maar onderin de pagina centraal wordt geplaatst. Ik heb geprobeert om de div smaller te maken zodat hij er dan wel in zou moeten passen... maar ook dat werkt niet... Iemand een idee waar de fout hier ligt?

• erwin85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-11 11:55
Hij geeft problemen met de mainright. Dat valt er buiten. Daarom laat die in IE6 de borders zien.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:31

crisp

Devver

Pixelated

Nee, het is de margin-right op de .footer die het probleem veroorzaakt

Overigens: spec-conformance (validatie) geeft geen enkele garantie omtrent correcte rendering, daarvoor is een correcte interpretatie en toepassing van de specificaties en kennis van implementaties (bugs en tekortkomingen van UA's) noodzakelijk. Strict gezien ondersteund IE niet eens XHTML, en feitelijk is je site ook geen XHTML.

Verder begrijp ik de keuze voor flash voor zo'n simpel menu ook niet helemaal; het is iig niet erg toegankelijk en SEO-friendly.

Intentionally left blank

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
offtopic:
Ik vind het een érg onprettig (=onleesbaar) menu. Ik zou toch wat onderlinge afstanden of separators ofzo gebruiken en gewoon spaties waar ze horen. En wat is "cmd" :?
En er is ook een probleem met je encoding, want hier lees ik (bijvoorbeeld) ��n van de flyers...

[ Voor 35% gewijzigd door RobIII op 22-07-2007 23:28 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:31

crisp

Devver

Pixelated

RobIII schreef op zondag 22 juli 2007 @ 23:26:
offtopic:
Ik vind het een érg onprettig (=onleesbaar) menu. Ik zou toch wat onderlinge afstanden of separators ofzo gebruiken en gewoon spaties waar ze horen. En wat is "cmd" :?
Sowieso doordat het een flashmenu is is je statusbalk ook al geen hulp meer; ik vind het normaliter zeer prettig om daarin te kunnen zien waarheen ik navigeer...

Intentionally left blank

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
crisp schreef op zondag 22 juli 2007 @ 23:28:
[...]

Sowieso doordat het een flashmenu is is je statusbalk ook al geen hulp meer; ik vind het normaliter zeer prettig om daarin te kunnen zien waarheen ik navigeer...
Mja, bij friendly URL's misschien wel; maar als je dan weer van die sites als (ik noem maar wat) bol.com, concrad.nl e.d. bezoekt heb je daar ook 0 aan ;)
offtopic:
Bol.com draait overigens op Intershop en daar gaan wij ook op over. Ze hebben ons gezworen onze huidige url structuur aan te kunnen houden (en wij gebruiken érg friendly url's). Ik ben benieuwd :X

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Steph Kai
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-11 23:32
crisp schreef op zondag 22 juli 2007 @ 23:23:
Nee, het is de margin-right op de .footer die het probleem veroorzaakt

Verder begrijp ik de keuze voor flash voor zo'n simpel menu ook niet helemaal; het is iig niet erg toegankelijk en SEO-friendly.
De margin op de footer ging idd nergens over, die veroorzaakte het probleem dat hij hem "kleiner maakte". Ik ben nog bezig met het menu, maar ik kreeg het menu niet naar wens met xhtml, en javascript kan ik niet.
RobIII schreef op zondag 22 juli 2007 @ 23:26:
offtopic:
En er is ook een probleem met je encoding, want hier lees ik (bijvoorbeeld) ��n van de flyers...
Ja, zoals ik al zei (hierboven), ik ben nog bezig met een iets duidelijker menu, en CMD is mijn opleiding, dat staat ook wel in de index.html. :)
crisp schreef op zondag 22 juli 2007 @ 23:28:
Het is wel zo dat als je ergens op klikt, er in de flash header komt te staan waar je bent. Misschien heb je dat over het hoofd gezien, of bedoel je dat niet.

Hoe dan ook bedankt allemaal. Ik heb me weer 2 dagen vermaakt... De reden waarom de linker div onder de rechter ging staan kwam omdat IE de margins blijkbaar anders interpreteert. Ik heb dus voor IE wat aanpassingen toegepast in de CSS en wat extra float's toegevoegd (die weer niet mochten voor Firefox). Ik heb de layout van de site nu weer zo goed als in orde... alleen heb ik nog één vervelend uitlijningsprobleem waar ik niet uit komt.
In IE6 blijft onderin de pagina externe opdrachten en cmd een extra wit vlak met rode rand zitten... en krijg hem niet weg :) Iemand daar nog suggesties voor?

Verwijderd

Ergens anders hier op het forum gelezen. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar misschien kan het jou wel helpen:

Zorg ervoor dat IE6 zich gedraagt als IE7
Pagina: 1