Gamende vaders

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.206 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie27
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 14:16
Snuffel schreef op maandag 23 juli 2007 @ 13:30:
Sterker nog: ze worden beter dan jij!
hehe, en dat denk jij, moet ie toch flink gaan oefenen maar ben daar klaar voor >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook vader, een zoontje van bijna 2. Wij hebben gewoon thuis de stelregel dat wij de gameconsole, Wii in ons geval, nooit overdag gebruiken. Als mijn zoon slaapt dan gamen wij pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dollyking
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:57

dollyking

duck tape

misschien verschuiven interesses wel op een gegeven moment. ik heb ook gouden tijden gehad met gamen. GTA, Max Payne etc.
maar nu kan het mij niet echt meer boeien. ondanks dat ik nu wel goede apparatuur heb en geld voor goede games.
vorige week weer Max payne erbij gepakt. inmiddels een uurtje gespeeld en nu weer verwijderd.
ben 37 en heb 4 kinderen
Maar GTA4 +ps3 blijft trekken als een magneet. ik slurp de info als een spons, en masseer mijn vrouw alvast voor. (het voorspel blijft genieten) ik huiver alleen hoe het weer afloopt. na een week of wat zal ik er waarschijnlijk niet meer naar omkijken. het is wat met die cognitieve resonantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:20

steveman

Comfortabel ten onder

Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 12:23:
[...]

Ja, oké een beetje relaxed is ook geen probleem. Zo'n overspannen opvoedouder ben ik nu ook weer niet. En ik kan hem moeilijk dingen verbieden die papa zelf wel doet. Maar ik zie teveel kinderen van tegenwoordig die een surrogaat-ouder in de vorm van een computer/console hebben. Dat vind ik echt heel ongezond. Voetballen (PES, FIFA) op de computer is leuk, maar met vriendjes of op een vereniging nog leuker.
ah gelukkig :) "En ik kan hem moeilijk dingen verbieden die papa zelf wel doet." Hopelijk drinkt ie geen bier etc ;)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:11

Snuffel

Vroem!

Ik ben van mening dat Vaders met kinderen onder de leeftijd van het spelen van spellen die voor die kinderen ongeschikt zijn (HL2, CS:Source, WoW etc..) dat ook moeten laten indien deze kinderen niet liggen te slapen.
Met alle respect voor je mening, maar wat een onzin.
Ik bepaal als ouder wat goed/slecht is voor mijn kind, en laat mij daarbij niet leiden door een eventuele rating die bij een spel hoort.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Tja, mijn Pa vraagt aan mij wat de leuke games zijn. Hij heeft er niet vaak tijd voor maar spelletjes als Medieval Total War enzo vind ie vrij geweldig :)

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie27
Snuffel schreef op maandag 23 juli 2007 @ 14:07:
[...]

Ik bepaal als ouder wat goed/slecht is voor mijn kind, en laat mij daarbij niet leiden door een eventuele rating die bij een spel hoort.
Mischien dat hij zijn mening kan onderbouwen, ben het deels wel met hem eens namelijk. Overdag als de oudste rondloopt (over twee dagen 4) dan hoef ik echt geen BF2142 op te starten. Hij vindt het een schitterend spel maar gaat wel alles nadoen en dat wil ik eigenlijk niet hebben.

Aan de ene kan heb jij ook weer gelijk, als ouder moet jezelf de verantwoordelijkheid nemen voor wat je zoon of dochter mag zien. De een is daar makkelijker in als de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-10 19:44
dollyking schreef op maandag 23 juli 2007 @ 14:02:
misschien verschuiven interesses wel op een gegeven moment. ik heb ook gouden tijden gehad met gamen. GTA, Max Payne etc.
maar nu kan het mij niet echt meer boeien. ondanks dat ik nu wel goede apparatuur heb en geld voor goede games.
vorige week weer Max payne erbij gepakt. inmiddels een uurtje gespeeld en nu weer verwijderd.
ben 37 en heb 4 kinderen
Maar GTA4 +ps3 blijft trekken als een magneet. ik slurp de info als een spons, en masseer mijn vrouw alvast voor. (het voorspel blijft genieten) ik huiver alleen hoe het weer afloopt. na een week of wat zal ik er waarschijnlijk niet meer naar omkijken. het is wat met die cognitieve resonantie
Tja, ieder zijn meug... Ik heb zelf Max Payne op de (zakelijke... :X ) laptop staan voor in de vakantie. Als iedereen ligt te pitten is het leuk gamen op dat ding onder het genot van een biertje.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:05

The Zep Man

🏴‍☠️

poktor schreef op maandag 23 juli 2007 @ 14:18:
[...]

Tja, ieder zijn meug... Ik heb zelf Max Payne op de (zakelijke... :X ) laptop staan voor in de vakantie. Als iedereen ligt te pitten is het leuk gamen op dat ding onder het genot van een biertje.. :)
Vergeet de pijnstillers niet.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn pa heeft totaal geen interesse in games, maar vind het wel mooi dat z'n zoontje van 7 (mijn half-broertje) C&C3 zo geweldig vind en snapt (easy tegenstander walst hij overheen, wat ik zeer netjes vind voor die leeftijd :P. Denk dat medium ook nog wel lukt). Heeft ook een NGC voor hem gekocht, omdat hij zo vaak op de mijne speelde (ben nu het huis uit). Hij mag geen schietspellen spelen zonder dat ik of mijn andere broertje (19) meedoen. Maar C&C heeft een bepaalde afstand tussen de speler en de gebeurtenissen op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het wel leuk om deze reacties te lezen. Hoewel ik zelf nog 22 ben, weet ik niet of ik het gamen ga laten. Het blijft erg leuk en ook een stuk interactiever dan TV. Ik vind het wel verassend dat er ook wel behoorlijk wat mensen gamen die een stuk ouder zijn dan de mensen die ermee zijn opgegroeid. Een voordeel van oudere gamers is hun volwassenheid en ik irriteer me vaak ook aan de "ventjes van 13".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie27
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 14:56:
Ik vind het wel leuk om deze reacties te lezen. Hoewel ik zelf nog 22 ben, weet ik niet of ik het gamen ga laten. Het blijft erg leuk en ook een stuk interactiever dan TV. Ik vind het wel verassend dat er ook wel behoorlijk wat mensen gamen die een stuk ouder zijn dan de mensen die ermee zijn opgegroeid. Een voordeel van oudere gamers is hun volwassenheid en ik irriteer me vaak ook aan de "ventjes van 13".
Neem maar van mij aan, in het begin zal het misschien lastig zijn maar meestal wil je toch weer even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-10 19:44
Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2007 @ 23:39:
[...]

Computerclub 4 teh win :P
Leuren met bakken vol floppies.
Those were the good ol' days! :Y
Heb ik ook nog gedaan in de tijd van de ZX81, de ZX Spectrum, C64 en de Amiga. Toen kwam de PC, en ging alles via BBS'en. Vrij snel daarna kwam internet. Eerst text-only, maar al snel kwam de Mosaic-browser. Toen was het afgelopen met de computerclubjes. Vind ik soms wel jammer, want zo'n bijeenkomst had best z'n charmes. Lekker ouwehoeren over games met een biertje en ondertussen stonden de floppydrives vrolijk te snorren.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10 12:41

KatirZan

Wandelende orgaanzak

poktor schreef op maandag 23 juli 2007 @ 15:06:
[...]

Those were the good ol' days! :Y
Heb ik ook nog gedaan in de tijd van de ZX81, de ZX Spectrum, C64 en de Amiga. Toen kwam de PC, en ging alles via BBS'en. Vrij snel daarna kwam internet. Eerst text-only, maar al snel kwam de Mosaic-browser. Toen was het afgelopen met de computerclubjes. Vind ik soms wel jammer, want zo'n bijeenkomst had best z'n charmes. Lekker ouwehoeren over games met een biertje en ondertussen stonden de floppydrives vrolijk te snorren.. :)
Dat heb ik zelfs, met mijn 24 jarige leeftijd, nog meegemaakt :) Wij hadden op school (ja basis school, groep 8, ook een gameclubje, met zijn 6-en lekker spelletjes spelen etc..etc.. heb die oude amiga nog thuis staan 8) )

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:43
Dit weekend een familieweekend gehad, 4 broers van 43,42,39,34 en ik 30.
Om 22:00 gaan de laptops op tafel en spelen we BF1942 de demo (Hellendoorn)
En ja mijn oudste broer is gewoon de beste, terwijl ik best veel oefen en online speel knalt hij mij er uit (hij is wel een vette camper)
Samen spelen we ook Rome Total War en hij heeft net Medival2
Op het werk speeelden we nog wel es Atomic Bomberman (had je daar geen ipx/spx voor nodig?)
Op een project laast hele dagen GTA2 gespeelt.

Na vorig jaar kreeg ik na een maand een heel raar belletje:
broer>"hoi met mij"
ik>"hoi hoestie?"
broer>"hoe krijg je tanks kapot"
ik>"huh wat bedoel je tanks? metalen, of wat voor tanks bedoel je?"
broer>"ik schiet er steeds op maar ze gaan niet kapot"
ik>"ow wacht je bedoelt op de computer in BF1942?"
broer>"ja wat dacht jij dan?"

Zelf heb ik een maand na de geboorte van mijn dochter Rome Total War gekocht en dit enorm veel gespeelt toen ze nog klein was, gewoon in de wipstoel naast me! Het is een TurnBased game dat scheelt veel.
Ik speel nu nog gem. 1 uur per week RTW, binnenkort maar eens MTW2. tja we hebben nu twee kinderen en er komt nog steeds bezoek, heb nog een studie etc.

Over een paar weken komen mijn neefjes weer om AOE2 tegen me te spelen...

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schekker
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-10 20:43
Hier nog een vader die bijzonder regelmatig achter zijn PC, PS2 of Wii te vinden is.

Maar zoals anderen al hebben opgemerkt, niet meer zo fanatiek als vroeger. Het gezin is een nieuwe hobby geworden die toch echt voorgaat.

Verder heb je als ouder gewoon een voorbeeldfunctie. Als jij niet wilt dat je kinderen de hele dag achter een scherm zitten, moet je hen wel het goede voorbeeld geven. En als jij niet wilt dat je kinderen bepaalde beelden zien (of het nu van een spelletje of van een film is), moet je die dus niet spelen/kijken als ze kind erbij zijn. Gewoon een kwestie van je verantwoordelijkheid als ouder nemen en die met een beetje gezond verstand toepassen.

Maar 's avonds, als de kinderen naar bed zijn.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om nog maar niet over de 160mhz te spreken.
Ik weet het zelf ook niet exact, maar ik denk dat een 386 rond de 33 - 50 mhz zat. Zelf heb ik een 486DX2 gehad van 66mhz :+

Zelf game ik ook. Althans gamen. Wow spelen :) Zie ik mezelf voorlopig nog wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:45
Mijn pa speelt Rummikub, inmiddels al 15jaar minstens :'). In 1992 kregen wij die 80486, en hij doet het nog steeds :P.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tupelo20
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-05 23:07
Hallo inmiddels 35 en nog steeds fanatiek gamer,

Wel niet in Clans dat gaat te veel tijd kosten maar zo 's avonds rond 10 uur half elf gaat Pa weer met de headset op achter zijn gamebak met 8800GTX en potje CSS of GRAW online spelen Battlefield serie staat hier compleet in de kast.

Ben zelfs nog op zoek naar een playseat om dingen te doen die in de leasebak van de baas niet kunnen.

Dochterlief van 2 wil zaterdagochtend als ze met pa toevallig op zolder komt om iets te halen meteen in Pa's bureaustoel om te muizen, of even aan de logitech driving force pro sturen.

Al is het beeld de normale desktop dat maakt haar niks uit, en dan denk ik "jong geleerd is oud gedaan" Ik weet nog dat ik mijn vader uit moest leggen hoe hij een cd speler moest bedienen.

En nu heeft ie ook mp3's gemaakt van zijn beste lp's en speelt ze af met een usb stick op zijn mp3 compatible autoradio.

Dus het motto is "Blijf jong van geest, dan blijf je lekker bij"

I have not failed, I only found 123 ways that won't work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trixx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:43

trixx

-CTU- SuiZide

Fonzie27 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 14:15:
[...]

Mischien dat hij zijn mening kan onderbouwen, ben het deels wel met hem eens namelijk. Overdag als de oudste rondloopt (over twee dagen 4) dan hoef ik echt geen BF2142 op te starten. Hij vindt het een schitterend spel maar gaat wel alles nadoen en dat wil ik eigenlijk niet hebben.

Aan de ene kan heb jij ook weer gelijk, als ouder moet jezelf de verantwoordelijkheid nemen voor wat je zoon of dochter mag zien. De een is daar makkelijker in als de ander.
Dus je kijkt ook geen nieuws, tom en jerry..... Kinderen doen van alles na wat ze zien maar dat is geen enkele reden om iets niet te laten zien. hoort bij het opgroeiproces. Ik denk dat een kind moet worden aangeleerd wat wel en niet goed is. Er komt nl. een dag dat je ze niet beschermen en dan is het wel goed dat ze weten wat wel en niet echt is en wat wel en niet goed is. Uiteraard is het niet de bedoeling om ze vanaf dag 1 naar saw te laten kijken.... Maar je moet ze ook niet pas op hun 14e verjaardag naar het nieuws laten kijken. Elk kind is verschillend. En bij elk kind hoort een handleiding. Als goede ouder herken je emoties en leer je wat ze raakt, waar ze tegen kunnen en waar ze mee om kunnen gaan.

Ik ben zelf 28 en heb een jongen van 8 en een dochter van 5. Mijn zoon kwam in een periode waarin ikzelf nog erg actief was online. Ik heb toen zelf de beslissing genomen om meer tijd door te brengen met mijn gezin. Er hoort natuurlijk ook een vrouw bij. Heeft ook aandacht nodig. Dus om na bedtijd tot diep in de nacht te gaan gamen klinkt goed maar met de mooiste vrouw (ze kan dit lezen) die je kent tijd door te brengen is in mijn ogen een betere tijdsbesteding.

Life is like a box of chocolate, it makes you sick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie27
trixx schreef op maandag 23 juli 2007 @ 17:19:
[...]

Dus je kijkt ook geen nieuws, tom en jerry..... Kinderen doen van alles na wat ze zien maar dat is geen enkele reden om iets niet te laten zien. hoort bij het opgroeiproces. Ik denk dat een kind moet worden aangeleerd wat wel en niet goed is. Er komt nl. een dag dat je ze niet beschermen en dan is het wel goed dat ze weten wat wel en niet echt is en wat wel en niet goed is. Uiteraard is het niet de bedoeling om ze vanaf dag 1 naar saw te laten kijken.... Maar je moet ze ook niet pas op hun 14e verjaardag naar het nieuws laten kijken. Elk kind is verschillend. En bij elk kind hoort een handleiding. Als goede ouder herken je emoties en leer je wat ze raakt, waar ze tegen kunnen en waar ze mee om kunnen gaan.

Ik ben zelf 28 en heb een jongen van 8 en een dochter van 5. Mijn zoon kwam in een periode waarin ikzelf nog erg actief was online. Ik heb toen zelf de beslissing genomen om meer tijd door te brengen met mijn gezin. Er hoort natuurlijk ook een vrouw bij. Heeft ook aandacht nodig. Dus om na bedtijd tot diep in de nacht te gaan gamen klinkt goed maar met de mooiste vrouw (ze kan dit lezen) die je kent tijd door te brengen is in mijn ogen een betere tijdsbesteding.
Tuurlijk kijk ik wel nieuws en uiteraard weet ik dat kinderen alles na kunnen doen. Het is ook niet zo dat hij niks mag zien van mij. Hij mag een hoop (soms teveel maar soms kan hij zo vreselijk slijmen dat ook papa zwicht) van mij maar ergens trek ik een grens. Die grenzen is hij continue aan het verleggen en dat geldt ook voor zijn opvoeding. Voorlopig houden we het wel bij Fifa of Need for Speed alhoelwel de laatste ook niet altijd goed is. Sinds de laatste keer roept hij dat iedereen maar door moet rijden want het schiet niet op......

En tijd spenderen met je vrouw is uiteeraard een goede bezigheid, dat zou ik zeker volhouden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Snuffel schreef op maandag 23 juli 2007 @ 14:07:
[...]Ik ben van mening dat Vaders met kinderen onder de leeftijd van het spelen van spellen die voor die kinderen ongeschikt zijn (HL2, CS:Source, WoW etc..) dat ook moeten laten indien deze kinderen niet liggen te slapen.

Idd
Men weet zelf wel wat goed en slecht is. Alsof wij vroeger geen actie-series keken en daarna met geweren over straat renden om oorlogje of politie te spelen.
Imitatie hoort bij het opgroeien, zelfs in het dierenrijk.
Komt echt wel goed als je mate toepast.

[ Voor 5% gewijzigd door KillerAce_NL op 23-07-2007 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:33
Ik ben 37 jaar en nog steeds een fanatiek gamende vader.

Het word natuurlijk wel steeds moeilijker om de tijd er voor te vinden.

Mijn 2 kids 6 en 4 zijn inmiddels ook al "gamer" geworden en we moeten de gametijd dan ook beperken tot wat verantwoord is.

Op dit moment zitten ze samen donkey kong 64 te spelen, nadat we de hele dag in de zon hebben gezeten, wilden ze gewoon even binnen in de airco gamen.

Ik zie je denken: zon ? airo ?

Mijn reactie komt van het zonnige zuiden, waar ik even in een internet cafeetje zit te surfen

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakbracket
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-07-2024
als 29 jarige vader van een dochtertje van twee en een kleintje op komst ben ik nog regelmatig achter de computer te vinden.
het gaat volgens mij om compromissen (zij mag eerst een uurtje hyven dan gaat de 2900XT pas blazen!) en prioriteiten stellen. day of defeat gaat pas aan als de kleine op bed ligt en moeders de vrouw een boek leest, tv kijkt of al op bed ligt.
wat dat betreft is 'gamen in reallife' buiten in de zandbak of, net als vandaag binnen met vingerverf en papier (hier is het wel pokkeweer...) het allerleukst!

PC gameplay geen multiplatform!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb 4jaar geleden me vader (50jaar)verslaafd gemaakt aan wolfenstein3d.
tot zijn dood heeft hij het altijd gespeeld.paar dagen voor zijn dood vroeg hij of ik zijn savegame ff wou uitspelen.
en voordat ik het vergeet me schoonvader(45 of 47 weet het nier meer):P
die heb ik verslaafd gemaakt aan:
Quake3
Trackmania united
Rainbow six(pc en ps2.)
Formule 1 2006 (ps2)
battlefield 2

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2007 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 19:58:
tot zijn dood heeft hij het altijd gespeeld.paar dagen voor zijn dood vroeg hij of ik zijn savegame ff wou uitspelen.
7(8)7

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie27
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 19:58:
ik heb 4jaar geleden me vader (50jaar)verslaafd gemaakt aan wolfenstein3d.
en voordat ik het vergeet me schoonvader(45 of 47 weet het nier meer):P
die heb ik verslaafd gemaakt aan:
Quake3
Trackmania united
Rainbow six(pc en ps2.)
Formule 1 2006 (ps2)
battlefield 2
Jij bent goed bezig, iedereen verslaafd maken aan games :P , beter als drank iig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KillerAce_NL schreef op maandag 23 juli 2007 @ 19:17:
[...]

Idd
Men weet zelf wel wat goed en slecht is. Alsof wij vroeger geen actie-series keken en daarna met geweren over straat renden om oorlogje of politie te spelen.
Imitatie hoort bij het opgroeien, zelfs in het dierenrijk.
Komt echt wel goed als je mate toepast.
Och en wat is er verder mis met oorlogje of politie/boefje spelen? Vooral jongetjes vinden dat leuk. Ook als ze ouder zijn 8)
Dat over-gepacifeerde-feministische gedoe....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-09 11:16
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 00:08:
[...]

Och en wat is er verder mis met oorlogje of politie/boefje spelen? Vooral jongetjes vinden dat leuk. Ook als ze ouder zijn 8)
Dat over-gepacifeerde-feministische gedoe....
Ik las laatst in een gameblad (volgens mij de PU) over een vader die z'n kind van vijf GTA laat spelen. Kijk, dat zou ik mijn kind (als dat er komt) dus niet laten spelen. Niet op z'n vijfde. "Hij weet dat het niet echt is," zegt pappa. Puh, op m'n vijfde durfde ik niet eens in de draaimolen :o

Iets was trouwens minder vaak voor zal komen dan gamende vaders: een moeder die gamed. Mijn moeder is een tijdje bezig geweest met Zelda: Minish Cap (ze kwam alleen niet langs Vaati), en nu met Morrowind. Geinig.

Ik ben helemaal geen stagiair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-10 18:52

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Als ik kids zou hebben van < 10 zou ik ze lekker kiddygames opdringen.. het betere nintendowerk :)

[ Voor 24% gewijzigd door apNia op 24-07-2007 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XlinKk
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-11-2024
Mannen blijven immers altijd kinderen. Hahaha
Ik begrijp het wel, nix mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie27
GWX schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 01:37:
[...]

Ik las laatst in een gameblad (volgens mij de PU) over een vader die z'n kind van vijf GTA laat spelen. Kijk, dat zou ik mijn kind (als dat er komt) dus niet laten spelen. Niet op z'n vijfde. "Hij weet dat het niet echt is," zegt pappa. Puh, op m'n vijfde durfde ik niet eens in de draaimolen :o

Iets was trouwens minder vaak voor zal komen dan gamende vaders: een moeder die gamed. Mijn moeder is een tijdje bezig geweest met Zelda: Minish Cap (ze kwam alleen niet langs Vaati), en nu met Morrowind. Geinig.
Mischien leuk om de topic titel aan te passen naar gamende vaders EN moeders. Het zijn er niet veel maar ze zijn er wel.

En idd, GTA is nou niet echt een spel voor kids, aan de andere kant vindt ik het wel knap van een 5 jarige dat hij weet hoe het werkt maar dat even terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moeders die gamen? Heb je wel eens de demografische statistieken gezien voor spelletjessites? Alá Zylom. Ik geloof dat vrouwen van middelbare leeftijd de snelste groeiende categorie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie27
Ach ja, tuurlijk, dat zijn natuurlijk ook games alleen denk je daar niet zo snel aan. Zat eigenlijk meer te denken aan een moeder die op het slagveld van BF2142 asl commander of praat ik nou over een vrouw met mos op de tanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:52

scorpie

Supra Addict

M'n pa een aantal jaren geleden aan de Tiberian Sun gekregen. Daarvoor vond ie meekijken altijd leuk, maarja zelf doen is altijd leuker dan toekijken. Speelt het nu nog iedere dag. M'n ma houdt altijd wel van een leuke rpg. Maar ook hack 'n slash games gaan er goed in, a la diablo 2 en Titan Quest.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoodlum77
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-07 10:18
Ben zelf gamende pappa. 2 jongens van 1 en 4.

Het gamen wordt wel minder, qua tijdsbesteding. De dagen dat je een op een regenachtige zondag lekker op de bank hing met je controller in je hand zijn over.

NU zit ik op die dagen aan de keukentafel kleurplaten te maken en te freubelen met klei, ok leuk.

Daarentegen als de zon schijnt ben ik buiten aan het spelen met de boys.

Dus schuift het gamen naar de avonduren, maar ja dan wil mijn vrouw ook wel eens wat gezelligs doen en daaronder verstaat ze niet een potje PES of tennisen op de WII.

Tijd dat ik die oudste ga laten gamen, kan ik hem de schuld geven >:)

Nee zonder gekheid die van mij geeft niets om de xbox of de Wii en dat wil ik eigenlijk nog wel even zo houden, zolang die zich nog vermaakt met de lego en een voetbal vind ik het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ben dan wel geen pa, maar game op mijn 42e nog steeds met veel plezier op zowel een pc als een xbox 360. Typisch nederlands is het wel dat er enigzins op neergekeken wordt als je gamed, terwijl als je in een rokerig hol zit te bridgen alles wel o.k. is.

Waarschijnlijk heeft dat ook te maken met de media, die alles m.b.t. gaming en internet op een bijzonder onprofessionele en vaak ronduit lullige wijze weet te brengen. Daarbij is het ook een taal probleem "gaming" klikt een stuk normaler dan "speel jij videospelletjes" nietwaar.

Buiten het plezier wat je, ongeacht je leeftijd, aan gaming ontleent is het ook nog eens goed voor je hersenen en je reactie snelheid. Misschien moeten de verzekeraars maar eens een extra korting op je no-claim bonus invoeren als je aangeeft een gamer te zijn ;)

Nu nog even Darkness uitspelen (of beter uitgamen) op de 360 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:20

steveman

Comfortabel ten onder

Zo'n zelfde argument haal ik wel eens aan over films, het is prima als iemand passief op de bank een film zit te kijken, maar o wee als ie zelf de touwtjes in handen neemt en z'n hersenen moet gebruiken, nee dan ben je meteen een of andere onvolwassen nerd... (in acht name van andere activiteiten die de persoon bezigt en de regelmaat van het gamen natuurlijk).

Ohja en nog iets over vaders met kiddo's tegenwoordig. Toen ik jong was (:')) moesten de "geweldadige" spelletjes nog komen, de ontwikkeling daarvan ging gelijk op met ouder en wijzer worden van de kinderen van mijn generatie. Ouders van nu hebben het wat dat betreft wel iets moeilijker omdat er meteen al zoveel ongewenst materiaal voor kleine kinderen in omloop is (al vind ik san andreas lang niet de kwaadste van het stel, een vijfjarige... :X ).

Dus... respect+ daddies !

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie27
HaseMike schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 11:37:
Ben dan wel geen pa, maar game op mijn 42e nog steeds met veel plezier op zowel een pc als een xbox 360. Typisch nederlands is het wel dat er enigzins op neergekeken wordt als je gamed, terwijl als je in een rokerig hol zit te bridgen alles wel o.k. is.

Waarschijnlijk heeft dat ook te maken met de media, die alles m.b.t. gaming en internet op een bijzonder onprofessionele en vaak ronduit lullige wijze weet te brengen. Daarbij is het ook een taal probleem "gaming" klikt een stuk normaler dan "speel jij videospelletjes" nietwaar.

Buiten het plezier wat je, ongeacht je leeftijd, aan gaming ontleent is het ook nog eens goed voor je hersenen en je reactie snelheid. Misschien moeten de verzekeraars maar eens een extra korting op je no-claim bonus invoeren als je aangeeft een gamer te zijn ;)

Het is idd de media die het verkeer brengt maar denk ook dat het deels onbegrip is. Als je helemaal wild bent van een game en dat in de treure kunt blijven spelen (na eerst wat leuks met de kids en je vrouw gedaan te hebben) dan zijn er veel mensen die dat niet begrijpen. Je wordt dan vaak afgedaan als een klein kind die niks beters te doen heeft.

Maar ach, tijdens online gamen zie je toch niet wie de er aan de andere kant zit maar boeit dat verder? Ik denk zelf van niet, zolang je maar virtueel lekker bezig kan zijn en niemand anders lastig valt en welke vorm dan ook. Het blijft gewoon even lekker afreageren en verstand op 0 houden want kinderen vreten energie maar het is geweldig om die energie met hun te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-08 09:14
Ik ben 35 en heb twee kinderen. Ik game veel minder dan vroeger, maar probeer nog eenmaal in de anderhalf twee maanden naar een Lanparty te gaan (lees, 8-12 mensen in een garage). Zodra je kinderen hebt veranderen je prioriteiten. Dat is logisch, die kinderen gaan voor. Maar waarom stoppen met iets waar je plezier in hebt! Dan loop je een beetje als een chagarijnige zombie door het huis. Dan knal ik er liever een paar af.

PS, speel nu af en toe Overlord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:03

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Over het goede voorbeeld geven:

* soepkip pwnd by daughter@1,7Years

klikkerdeklik

Afbeeldingslocatie: http://aycu14.webshots.com/image/22013/2002951654785944928_th.jpg

Beste film ooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie27
soepkip schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 12:01:
Over het goede voorbeeld geven:

* soepkip pwnd by daughter@1,7Years

klikkerdeklik

[afbeelding]
hehe, erg leuk om te zien hoe de kleintje zo heerlijk geconcetreerd bezig kunnen zijn om hun papa te verslaan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach .. wie van ons kijkt niet nog steeds naar Cartoons? Dat zou toch ook enkel voor kinderen zijn.

En dan bedoel ik niet South Park en zo. Ik lig soms dubbel bij Fairly Odd Parents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:12

HugoBoss1985

Xenotech

Mijn pa is 60 en hij speelt regelmatig Day Of Defeat: Source.
Daarvoor deed hij altijd Medal Of Honor: Allied Assault met zijn Engelse clanmaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn opa wil altijd met de B-25 bommenwerper vliegen met FS:X!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boven Berlijn zeker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10 20:20
Je moet gewoon doen wat je leuk vind. Ik wordt altijd een beetje kriegelig van mensen die roepen "Het wordt nu toch wel eens tijd voor/om x".

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliz
  • Laatst online: 09:05
soepkip geef je kinderen het goede voorbeeld en ga niet met backups spelen ;) Dadelijk koopt niemand meer iets legaal :P

Wel leuk om te zien dat er zoveel vaders gamen.. Als ik vader ben zullen we denk ik wel 10 jaar verder zijn (ben nu 15 :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaseMike schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 11:37:

Zo lang er bullshit programma's als GameKings zijn, dan wordt het begrip gaming nooit volwassen. Dan blijft er altijd iets puberaals aan kleven. An sich ook niets mis mee, ben nog steeds een puber 8)
Of is dit vloeken in de kerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepkip

soepkip

Blizzard2005 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 13:48:
soepkip geef je kinderen het goede voorbeeld en ga niet met backups spelen ;) Dadelijk koopt niemand meer iets legaal :P

Wel leuk om te zien dat er zoveel vaders gamen.. Als ik vader ben zullen we denk ik wel 10 jaar verder zijn (ben nu 15 :P)
In Nederland -> backup = legaal,

het overgrote deel van de games heb ik daadwerkelijk gekocht, ook al is het volgesn MS niet geheel legaal, omdat ik sommige games uit een andere regio heb ;) en omdat ik toevallig 2 xdozen heb ga ik een game niet 2 maal kopen, wat volgens de nederlandsche wetgeving ook niet hoeft.

[ Voor 10% gewijzigd door soepkip op 24-07-2007 14:30 ]

Beste film ooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie27
soepkip schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 14:10:
[...]

het overgrote deel van de games heb ik daadwerkelijk gekocht, ook al is het volgesn MS niet geheel legaal, omdat ik sommige games uit een andere regio heb ;)
Wat niet weet wat niet deert toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-10 09:54
Nog een gamende papa hier. Dochter van 9, zoon van 7 en nog een zoon van 6. Wij gamen alle 3 (zoon van 7 gehandicapt en kan niet gamen). Van kleins af aan zitten ze op schoot als ik Unreal. Dat vinden ze nog steeds gaaf, maar zelf spelen ho maar. Sommige spellen spelen wij wel samen. Maar aan RPG's en shooters zitten ze niet echt. PC gaming heb ik een beetje gelaten (kosten) dus tegenwoordig is het meer Red Steel. Af en toe start ik inderdaad de pc nog op. Wat betreft limiet, zolang het goed op school gaat, ik regelmatig de vraag krijg of ze bij een vriendje/vriendinnetje mogen spelen en ze niet "raar" gaan doen vind ik het best. Als ik geen tv kijk mogen ze de Wii wel opstarten of ze gaan boven de NGC op. Of de PSP of DS. Zo en dat was dan 1 goede videokaart ;) in aanschaf. Red Steel speel ik eerlijk gezegd ook alleen als iedereen slaapt of niemand tv kijkt. Ik zou overigens niet weten waarom ik zou moeten stoppen met gamen. Zolang er goede games uit komen zal ik gamen. Goede shooters, arcade racers, wat vliegtuigjes en zooi... Ik wacht nog steeds op een goede 3D gamevariant van de oude 2D shooters. SuperSWIV was gaaf of 1942. Maar die nieuwe Afterburner boeit me niet echt zo. Dan vind ik Wipe Out toch 1 van de gavere games wat dat betreft. Ow en mama gamed ook nog wel. Die houdt van Myst en Black & White en brain games. Ben dan misschien pas 30, ik heb hier een paar collegae op de vloer van 50+ die op level 70 WOW zitten. En ik heb dat spel nog geen 1 keer opgestart :*) . Veel gamers zijn toch vaak ICT-ers, denk dat het 'm voor een deel toch wel ook daarin zit.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

soepkip schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 14:10:
[...]

het overgrote deel van de games heb ik daadwerkelijk gekocht, ook al is het volgesn MS niet geheel legaal, omdat ik sommige games uit een andere regio heb ;) en omdat ik toevallig 2 xdozen heb ga ik een game niet 2 maal kopen, wat volgens de nederlandsche wetgeving ook niet hoeft.
Je mag een backup maken, maar deze mag je niet tegelijk op verschillende systemen draaien. :)

Want voor het gebruik heb je een licentie nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door mad_max234 op 24-07-2007 15:49 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapiethaaap
  • Laatst online: 15-10 00:09
Ik vind het als 16 jarige gamer juist prettig om met oudere mensen te gamen, ze zijn vaak volwassener en er is makkelijker een serieus gesprek mee aan te knopen.

Verder denk ik dat het op deze manier makkelijk te begrijpen is voor oudere en jongere mensen wat er in elkaar's hoofd omgaat. Zo heb ik op tribalwars een hele aardige gozer van 40 ontmoet.

BUH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ey.
Ik ben 44 en game nog steeds.
DeltaForce Black Hawk Down..Doom3..Rainbow six..Lost planet..
Wel het liefst multiplayer..
Prima ontspanning..beter als de TV..vind ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Laatst online: 09:44

rCk

Aapiethaaap schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 23:24:
Ik vind het als 16 jarige gamer juist prettig om met oudere mensen te gamen, ze zijn vaak volwassener en er is makkelijker een serieus gesprek mee aan te knopen.

Verder denk ik dat het op deze manier makkelijk te begrijpen is voor oudere en jongere mensen wat er in elkaar's hoofd omgaat. Zo heb ik op tribalwars een hele aardige gozer van 40 ontmoet.
Inderdaad aapie!
Ik ben ook 16, en ik speel veel liever met mensen van 20+, die hebben tenminste nog es ergens anders verstand dan van alleen maar gamen. (Vaak dan he). En ook vooral de engelse game scene is veel minder flamerig (schelden en al dat gedoe) dan hier in nederland, daarom ben ik met counterstrike source maar een engelse clan gejoined aangezien het daar gewoon veel gezelliger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie27
rCk schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 23:48:
[...]

Inderdaad aapie!
Ik ben ook 16, en ik speel veel liever met mensen van 20+, die hebben tenminste nog es ergens anders verstand dan van alleen maar gamen. (Vaak dan he). En ook vooral de engelse game scene is veel minder flamerig (schelden en al dat gedoe) dan hier in nederland, daarom ben ik met counterstrike source maar een engelse clan gejoined aangezien het daar gewoon veel gezelliger is.
wel goed om te horen dat veel "jongeren" dit als prettig ervaren al moet ik wel zeggen dat ik ook vaak het tegenoverggestelde meemaak. Van die ouwe rakkers die dan niet tegen hun verlies kunnen en vervolgens van die k-dingen gaan uitvreten om jou maar te vervelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel met CSS ook het liefst op britse servers, gezellig met een aantal 30+-ers :P :). Veel beter dan Nederlandse, waar over het algemeen meer rotkinderen rondlopen (zeg ik met mijn bijna 21 :P).

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2007 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Even over "vroeger was alles beter" : Vroeger had je van die prachtige militaire flight sims voor op de pc, die zaten in dikke dozen verpakt met ringband handleidingen. Vooral de Janes serie was echt geweldig, een aantal titels van toen :

F15, F18, Usaf, Longbow 1 & 2, Combat flight sim, en uit een nog verder verleden : Secret weapons of the luftwaffe. Helaas staat mijn joystick meestal werkloos op het buro, want er zijn geen militaire flight sims meer, je zal eens moeten nadenken en lezen om een game te kunnen spelen ;)

Ook waren er erg goede tekst adventures van Infocom, waaronder Leather goddesses of phobos met zowaar een "scratch en sniff" card in de verpakking. Nu heb je op de pc keuze uit hoofdzakelijk Fps en Rts games, het merendeel verpakt in zo'n dvd doosje met een mini handleidingkje erbij.

Natuurlijk waren de graphics niet wat ze vandaag zijn, de prijzen overigens wel : De Janes series flight sims waren meestal zo'n 120-130 gulden bij computer collectief in Amsterdam. Die tent was een van de weinige plaatsen waar je dat soort games kon kopen. Op internet bestellen was er niet bij, want internet was er nog niet...

Misschien ook wel leuk om nog even te vermelden : Van de week 2x1gb ram gekocht voor 74 euro. Zo'n dikke 25 jaar geleden 16k gekocht voor de Apple-II voor 400 gulden (181 euro). Even rekenen : 2gb = 131.072 keer zoveel als 16k, met de prijzen van toen zou 2gb dus kosten : 23.791.150 euro. Niet alles was vroeger beter ;)

Nog een tip voor de oudere gamer deze site is voor onze doelgroep : www.2old2play.com

En voor de meelezende jongeren : de jonge gamers van nu zijn de spelende pa's van de toekomst :)

[ Voor 10% gewijzigd door HaseMike op 25-07-2007 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepkip

soepkip

mad_max234 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 15:46:
[...]

Je mag een backup maken, maar deze mag je niet tegelijk op verschillende systemen draaien. :)

Want voor het gebruik heb je een licentie nodig.
:| ik speel helaas ook maar op 1 xdoos tegelijk

Beste film ooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie27
HaseMike schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 07:41:
Even over "vroeger was alles beter" : Vroeger had je van die prachtige militaire flight sims voor op de pc, die zaten in dikke dozen verpakt met ringband handleidingen. Vooral de Janes serie was echt geweldig, een aantal titels van toen :

F15, F18, Usaf, Longbow 1 & 2, Combat flight sim, en uit een nog verder verleden : Secret weapons of the luftwaffe. Helaas staat mijn joystick meestal werkloos op het buro, want er zijn geen militaire flight sims meer, je zal eens moeten nadenken en lezen om een game te kunnen spelen ;)

Ook waren er erg goede tekst adventures van Infocom, waaronder Leather goddesses of phobos met zowaar een "scratch en sniff" card in de verpakking. Nu heb je op de pc keuze uit hoofdzakelijk Fps en Rts games, het merendeel verpakt in zo'n dvd doosje met een mini handleidingkje erbij.

Natuurlijk waren de graphics niet wat ze vandaag zijn, de prijzen overigens wel : De Janes series flight sims waren meestal zo'n 120-130 gulden bij computer collectief in Amsterdam. Die tent was een van de weinige plaatsen waar je dat soort games kon kopen. Op internet bestellen was er niet bij, want internet was er nog niet...
Die flightsims heb je toch nog? Denk aan Falcon 4.0 bijv, is nou niet echt een simmetje om direct mee te starten. En idd, de Janes serie was superieur, eerst 2 weken studie om vervolgens aan de slag te gaan met een layout van de toetsen naast je toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malthus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09 15:03
Sinds een jaar ben ik ook een vader (en iedere woensdag zorg ik voor m'n dochter, maar die ligt nu op bed dus kan ik even wat posten). Sinds ik vader ben geworden merk ik wel dat ik veel minder tijd heb om te gamen, maar als het enigszins kan start ik wel weer een spelletje op.

Ik speel van alles, maar mijn voorkeur gaat uit naar turn-based strategy (waarom post ik hier terwijl ik nu ook Civilization IV: Beyond the Sword kan gaan spelen :? ) en arcade-racen (TrackMania Nations). Verder heb ik een paar keer per jaar een twee-daagse LAN-party met een stuk of acht collega's, waarvan er ook al een aantal vader zijn, en dan spelen we vooral FPS.

En soms levert het ook wel grappige situaties op om een vader te zijn. Zo heb ik eens een hele zondagochtend TrackMania Nations gedaan omdat ik m'n dochter de fles had gegeven en weer naar bed had gebracht. Zelf wou ik niet meer slapen, dus reed ik rond met een stuk of tien andere mensen waarvan de helft net op was en de andere helft nog moest gaan slapen. Dat was erg leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepkip

soepkip

Sinds ik 2 hellehonden heb rondlopen (kruipen) game ik inderdaad ook wel minder, maar ook anders. Vroegah zat ik op de gamezolder naast mijn bierkoelkast flink FPS te spelen, nu is dat meer verplaatst naar de console in de huiskamer, waar ik met de kids bezig ben dat is toch een stuk gezelliger, plus dat er bier voor me gehaald wordt

Beste film ooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie27
soepkip schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 11:32: plus dat er bier voor me gehaald wordt
lol, die wordt dan ook gehaald door die hellehonden.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepkip

soepkip

Fonzie27 schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 13:05:
[...]

lol, die wordt dan ook gehaald door die hellehonden.... :P
Yep, een van de eerste zinnen die mijn dochter zei was "papa bier !"

de 2e was "meer bier" maar dat heeft ze van opa geleerd

Beste film ooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie27
soepkip schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 14:31:
[...]

Yep, een van de eerste zinnen die mijn dochter zei was "papa bier !"

de 2e was "meer bier" maar dat heeft ze van opa geleerd
En de derde was, "je hebt genoeg gehad", die kwam van mama... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepkip

soepkip

Fonzie27 schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 14:40:
[...]

En de derde was, "je hebt genoeg gehad", die kwam van mama... >:)
Neuh dcie vindt het allemaal prima hoor, zolang ik ze maar niet hun eigen glas bier geef, mogen ze af en toe wel wat bier lebberen

Beste film ooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn ouders hebben zo'n wii gekocht en zijn er verslaafd aan.
vooral wii sports spelen ze fanatiek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:47
Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 15:04:
mijn ouders hebben zo'n wii gekocht en zijn er verslaafd aan.
vooral wii sports spelen ze fanatiek :)
Is ook gewoon hartstikke leuk en gezellig :)

Ik game zelf ook nog volop (28, geen pappa), maar niet zoveel meer als vroeger.

Af en toe een rondje C&C3, CSS, ET, enz.. en verder hebben we sinds kort ook een Wii :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

32, sinds november jl vader van een prachtige zoon, en ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die gamen als geheel kunnen opgeven omdat hij/zij toevallig vader/moeder is geworden.
ikzelf zit regelmatig naast mijn vrouwtje aan de pc wat te gamen en te klooien
zo nu en dan komt er ook nog wel een spel voorbij wat we samen kunnen spelen
bv carbon of generals-zero hour

en als de kleine verzorgd moet worden nemen we ieder om de beurt of om de dag,

punt is , als gamen je hobby is dan kun je altijd wel een half / uurtje vinden

als je als hobby aan auto's sleuteld maak je daar ook tijd voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DW-ike
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-07 18:44
Bij mij (37 jaar) in de (inmiddels inactieve) clan zijn verscheidene vaders, vooral amerikanen. Het heeft best wat bijzonders om tijdens een BF2 wedstrijd opeens op Teamspeak een jochie van 3 of 4 te horen gieren van 't lachen omdat zijn vader net met C4 vliegles heeft gekregen.
De meeste clangenoten laten ook regelmatig hun kinderen een half uurtje meespelen, ook dat heeft wel wat schattigs. Dan gaat het niet om zoveel mogelijk frags of score. Je gaat er zelfs bewust voor omlopen om ze nog een kill te gunnen.
Zelf heb ik nog geen kinderen, maar als ze er zijn dan gaat het gamen voor mij gewoon door. Of de kinderen er ook aan mogen... mijn vriendin heeft daar ook een (andere!) stem in.

Why run? you'll only die tired......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-10 16:23
soepkip schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 08:37:
[...]

:| ik speel helaas ook maar op 1 xdoos tegelijk
* Zephyer vraagt zich af of dit SP of MP is .. :P :o
DW-ike schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 15:29:
Bij mij (37 jaar) in de (inmiddels inactieve) clan zijn verscheidene vaders, vooral amerikanen. Het heeft best wat bijzonders om tijdens een BF2 wedstrijd opeens op Teamspeak een jochie van 3 of 4 te horen gieren van 't lachen omdat zijn vader net met C4 vliegles heeft gekregen.
De meeste clangenoten laten ook regelmatig hun kinderen een half uurtje meespelen, ook dat heeft wel wat schattigs. Dan gaat het niet om zoveel mogelijk frags of score. Je gaat er zelfs bewust voor omlopen om ze nog een kill te gunnen.
Zelf heb ik nog geen kinderen, maar als ze er zijn dan gaat het gamen voor mij gewoon door. Of de kinderen er ook aan mogen... mijn vriendin heeft daar ook een (andere!) stem in.
Da's lachen.. en lief ook nog..
Vind je nu al vertederend overkomen O+
Schiet je mij dan ook neer en kom je me een fopspeen geven.. ;) :P

Maar .. ben afgelopen week vader geworden en kan atm best begrijpen dat ik ff wat minder tijd moet / kan steken in gamen (ben btw 29 jaar).
Echter, iedereen moet kunnen ontspannen .. dus ik ook :P

Als het dan ook uitkomt speel ik gerust GW (guildwars) oid..

Iemand moet van goede huize komen om met een goed punt te komen om uberhaubt hier iets zinnigs over te vermelden waarom dit niet zou kunnen ?
Zolang je je kind niet verwaarloosd / vergeet etc. is er niets aan de hand..

P.s. m'n vrouw vind het nog 'handig' ook.. dan kan ik de late voeding doen :9

[ Voor 37% gewijzigd door Zephyer op 25-07-2007 16:32 ]

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm... Zephyer stuur eens ff een geboortekaartje naar je oude KMar kameraden. ;)
Gefelicteerd jongen. d:)b

Welcome to the club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thapous
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:04

Thapous

Nee toch niet.

Gamende vaders moet kunnen imo, maar ik denk wel dat je ervoor moet zorgen dat je RL er niet onder leidt, of je kinderen/andere relaties verwaarloosd.

Als je het perfect kunt combineren is het toch mooi?! Is niets raars aan om te gaan gamen, stond (of staat) ook altijd op die verpakkingen van bordspellen, leeftijd 8 - 80 oid, het is wel anders dan @ pc, maar je moet toch doen wat je leuk vind:-).

//Thapous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Thapous schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 19:17:
Gamende vaders moet kunnen imo, maar ik denk wel dat je ervoor moet zorgen dat je RL er niet onder leidt, of je kinderen/andere relaties verwaarloosd.
Grappig dat dat altijd aangehaald wordt in combinatie met gaming / internet / computers, echter nooit bij :
  • Voetbal / Alle andere sporten die eindigen op -bal
  • Tennis
  • Wielrennen
  • Hardlopen
  • Werken
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:45
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 23:32:
ey.
Ik ben 44 en game nog steeds.
DeltaForce Black Hawk Down..Doom3..Rainbow six..Lost planet..
Wel het liefst multiplayer..
Prima ontspanning..beter als de TV..vind ik..
hey snowy.. (ik zelf 33) speelde vroeger (3 a 4 jaar terug) veel black hawk down online...
maarre is dat er nog steeds? zijn er nog steeds volle servers??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
HaseMike schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 19:30:
[...]
Grappig dat dat altijd aangehaald wordt in combinatie met gaming / internet / computers, echter nooit bij :
  • Voetbal / Alle andere sporten die eindigen op -bal
  • Tennis
  • Wielrennen
  • Hardlopen
  • Werken
;)
helemaal mee eens.... ik ben vader, heb een lekkere vrouw een leuke baan en gamen als hobby..
maar zoals het voor alles geld overal waar TE voor staat is niet goed voor jezelf en of je relatie tot wie dan ook en vooral je vrouw en kind.
hopelijk zijn gamende vaders, net zoals voetballende, F1 kijkende vaders oud en wijs genoeg om de balans te vinden..
het maakt niet uit of vrouwlief zit te balen van het feit of je nu teveel in de kroeg hangt, achter de pc of TV zit..
het komt op het zelfde neer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben 42 en ik vind het heerlijk om met mijn jongens van 14 en 8!, jazeker en hij is retegoed, op het netwerk (3 pc's) C&C Zero Hour tegen elkaar te spelen, of Company of Heroes.......

Ik ben 18 jaar geleden, toen ik vaderschapsverlof had en mijn dochter wilde maar niet geboren worden :D , begonnen met een NES, gevolgd door de SNES en de 64 bit Nintendo,.....we hebben de xbox, de xbox 360 (de 3de overigens ivm rlod) een Nintendo Gameboy en een Nintendo DS.

Persoonlijk game ik niet zo heel veel meer, maar er gaat niets boven een lekker uurtje COD 3 op Live! na een drukke avonddienst op mijn werk,......lekker verstand op nul blik op oneindig !

The difference between men and boys is the price of their toys !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lipton16
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-10 12:04
Haha, leuke topic dit.
Mijn vader heeft een tijdje emergancy gespeeld, dat was een spel waarbij je de politie, ambulance en brandweer speelde.
Maar voor de rest ken ik niet echt gamende vaders, het lijkt me wel grappig om mijn vader met Company of Heroes eens heel dik in te maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie27
Lipton16 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 01:05:
...het lijkt me wel grappig om mijn vader met Company of Heroes eens heel dik in te maken :P
of andersom, je vader leert jou een lesje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
Zephyer schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 16:30:
[...]

[...]

Maar .. ben afgelopen week vader geworden en kan atm best begrijpen dat ik ff wat minder tijd moet / kan steken in gamen (ben btw 29 jaar).

Iemand moet van goede huize komen om met een goed punt te komen om uberhaubt hier iets zinnigs over te vermelden waarom dit niet zou kunnen ?

hey zephyer.. ouwe alphenaar en GoT guild member... pikkebaas....
gefeliciteerd man.
maarre 3 straten verder ik moet zeker ff op kraamvisite komen.... nu kom je er niet meer onderuit..
check me ff in msn dan meeten we ff....

[ Voor 20% gewijzigd door murky123 op 26-07-2007 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltimateB
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Tja, of je inderdaad voor de tv zit of aan het gamen bent. Geen groot verschil. Vader ben ik nog niet maar voor de tv hangen vind ik toch minder interessant dan gezellig gamen met wat vrienden.

Moet alleen mijn vriendin er nog aan krijgen... moeite... ;)

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie27
UltimateB schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 17:49:
Tja, of je inderdaad voor de tv zit of aan het gamen bent. Geen groot verschil.
Op zich nietmaar als je PC boven staat (in mijn geval) dan ben je dus ook afwezig voor de rest van de familie. TV kijken kan ik nog samen in de woonkamer doen maar gamen wordt daar toch problematisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• movo.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-08 10:58
Ik speel soms weleens GTR2, en zag laatst pa en zoon uit nederland in de Simracing.nl server. Pa was in de 70 en z'n zoon al 35+ , das toch mooi om dat te zien? :*)

[ Voor 6% gewijzigd door movo. op 31-07-2007 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltimateB
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Fonzie27 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 18:49:
[...]
Op zich nietmaar als je PC boven staat (in mijn geval) dan ben je dus ook afwezig voor de rest van de familie. TV kijken kan ik nog samen in de woonkamer doen maar gamen wordt daar toch problematisch.
Zorgen voor een stille pc in de woonkamer ;)
Ted56 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 19:42:
Ik speel soms weleens GTR2, en zag laatst pa en zoon uit nederland in de Simracing.nl server. Pa was in de 70 en z'n zoon al 35+ , das toch mooi om dat te zien? :*)
Hehehe, dat is vrij uniek ja :) Maar dan meer die opa van 75.

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik speel zeer veel het spel GTR2 in league verband en hier zie je vooral in dat nou juiste de oudere mensen het spelen. Aangezien het heel precies is en je er de geduld voor moet hebben. Bij GTR2 ligt denk ik ook de gemiddelde van de mensen die het spelen tussen de 20 en 35 jaar. Want soms zeg ik wel eens tegen klasgenoten enzo van probeer GTR2 is, om te laten zien wat nou echt realistisch is (NFS de grond in boren :P), maar die starten het op, rijden 1 rondje en pleuren het weg. Puur omdat ze de geduld er niet voor hebben om het onder controle te krijgen.

Zelf ben ik dan 21, maar als ik bij meetings kom van Simracing.nl en Digitalracing zie je vooral mensen die 20+ zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk, een topic over vaderschap en gamen :). Ik speel al vanaf mijn 12e op verschillende systemen en ben inmiddels 39 met 2 zoons (6 en 1.5). En nog steeds speel ik fanatiek FPS en RPG. Met MMORPG ben ik gestart en gestopt omdat ik WoW toch een te verslavend spel vind. Ik wil de balans tussen gamen en vaderen altijd goed in de gaten houden en WoW had daar een bijzonder slechte invloed op. Bij de geboorte van mijn 2e zoon besloot ik dan ook om mijn account on hold te zetten.

Overige games speel ik nog steeds met veel plezier en heb pas nog mijn PC helemaal geupgrade om lekker van alles te kunnen genieten. Ik speel ook zeer regelmatig CSS en hoop QW te spelen zodra deze een keertje uitkomt.

Kwa combinatie moet ik zeggen dat ik voorheen mijn oudste wel eens mee liet kijken bij CSS maar uiteindelijk lijkt me dat op zijn jonge leeftijd niet zo verstandig. Ik speel wel met hem af en toe een 2 speler game op de cube (en zal hem binnenkort op zijn verjaardag een wii geven). Lego Star Wars en ook Mario Kart zijn geweldig om tegen of met je eigen kinderen te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie27
UltimateB schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 22:45:
[...]
Zorgen voor een stille pc in de woonkamer ;)
Alsjeblieft niet, PC blijft bij mij boven, in de woonkamer vindt ik wel zo storend, daar hoort een PC voor mijn gevoel niet. Vindt het trouwens ook niet prettig dat mijn vrouw continue meekijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fonzie27 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 23:55:
Alsjeblieft niet, PC blijft bij mij boven, in de woonkamer vindt ik wel zo storend, daar hoort een PC voor mijn gevoel niet.
Ook niet als je kinderen hebt die je in de gaten wilt houden als ze online gaan?
Vindt het trouwens ook niet prettig dat mijn vrouw continue meekijkt.
Dit spreekt natuurlijk boekdelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie27
Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 00:02:
[...]

Ook niet als je kinderen hebt die je in de gaten wilt houden als ze online gaan?

[...]

Dit spreekt natuurlijk boekdelen :+
Hehe, nee, het is niet wat je denkt, die kijken we samen wel ;)

Maar het duurt nog even voordat de kinderen online gaan, 4 en 1,5 dus ik heb nog even niks met netnanny te maken. Tegen die als het zover is krijgen ze iig een eigen PC tje en niet die van papa. Moet er niet aan denken dat er van allerlei rotzooi op mijn tere harde schijfje komt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Fonzie27 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 00:47:
[...]
Hehe, nee, het is niet wat je denkt, die kijken we samen wel ;)
Wie had het over films? :+

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:04

M2M

medicijnman

ik ken genoeg gamende vaders. Kinderen moeten gewoon op tijd naar bed als ze klein zijn, en als ze ouder zijn gamen ze net zo hard mee. Over het vrouwvolk wat als linker hersenhelft fungeert, tja die zijn toch bijna de hele avond druk met óf schoonmaken, óf soaps kijken (of net zoals mijn vriendin, ook gamen :D)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snuffel schreef op zondag 22 juli 2007 @ 21:11:
Nou, ik speel nog steeds hoor!
Ben 36, en wat dat betreft ben ik van plan het veel langer vol te houden ook.

Dus.....
Ik ook (ben net 37)
Alleen een beetje oppassen met Battle Field 2 als mijn zoontje van 5 in de buurt is. :)

Dat is toch niet helemaal geschikt voor hem, maar om nu zelf ook Bob de Bouwer te gaan spelen gaat mij ook te ver. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:26

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

even een paar dingen voorop

ik ben ook een gamende vader, en helaas heeft dat in het begin heel wat moeite gekost, ik was zo verslaafd dat de rest niet intereseerde, ondertussen is het wel anders en game ik losse potjes.

in clans spelen ed heb je gewoon echt geen tijd voor met een gezin, doe je dat wel dan doe je of je kinderen of je vriendin te kort

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Vrouw zal midden december bevallen. Merk dat ik nu al minder tijd heb om gamend door te brengen. En van een update van me pc is al helemaal geen sprake omdat er andere financiële prioriteiten zijn. Ik ben benieuwd hoe de toekomst er zal gaan uitzien. Het zal pijn doen :?. Dat is zeker.

Ik blijf wel gamesites volgen en de PCGP iedere maand uitlezen, spelletjes bijkopen. Tijd of geen tijd.

[ Voor 9% gewijzigd door Hurtebise op 01-08-2007 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
CrankyGamerOG schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 11:45:
even een paar dingen voorop

ik ben ook een gamende vader, en helaas heeft dat in het begin heel wat moeite gekost, ik was zo verslaafd dat de rest niet intereseerde, ondertussen is het wel anders en game ik losse potjes.

in clans spelen ed heb je gewoon echt geen tijd voor met een gezin, doe je dat wel dan doe je of je kinderen of je vriendin te kort
Moh, gewoon prioriteiten stellen.. bij ons in de WoW guild zitten een aantal getrouwde mensen waaronder een vader van 2 kinderen (welke dacht ik tijdens zijn WoW periode geboren waren)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er niks tegen mij pa speelt ook veel computerspellen, vind het eigenlijk best grappig maar mijn halve familie speelt wel spellen hij ging zelfs mee toen we lan-partytje hadden van onze familie zeg maar alleen maar leuk dat die meedoet vind ik dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrumpyGamerDad
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-08 08:11
Zephyer schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 16:30:
[...]

[...]

He zeph,
Gefeliciflapstaart jongen met de geboorte van je zoon.

Long time no see or hear.

Ja en ook ik ben een gamende vader.
Mijn twee kinderen (zoon Bas bijna 8 jaar en dochter Anne 4jaar) gamen vaak op de DS en de GC en ook de computer wordt er ook voor misbruikt.
Ik doe vaak GW en WOW en daarnaast een paar RPG's en strategie spelen.
Ik doe dit meestal als de kids opbed liggen en mijn vrouw aan het werk is. Mijn vrouw werkt 3 avonden in de week dus kan ik dan rustig op mijn zoldertje lekker gamen.
Zelfs mijn vader gamed nog een aardig potje weg. Dus ik heb het niet van een vreemde.
Tevens zolang de opvoeding van de kids er niet onder lijdt is er niets aan de hand.
Het is voor mij een beetje ontspanning.

http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang

Pagina: 1 2 3 Laatste