[vista/speedtouch 330] Wil niet installeren?

Pagina: 1
Acties:
  • 5.202 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-06 00:16
Ik heb net een nieuwe laptop met Windows Vista. Ik heb een Speedtouch 330 modem, waarvoor ik de Vista Drivers van de Speedtouch-site heb gedownload.

Als ik het wil installeren, worden keurig alle bestanden gekopieerd etc. Daarna moet de modem aangesloten worden en staat de volgende tekst: ''Zoeken naar Speedtouch...''. Als ik de modem aansluit via USB, dan komt er het volgende te staan: ''Bezig met installeren van hardware...''. Er gebeurt dus wel degelijk iets als de modem aangesloten wordt.

Maar dan gebeurt er niks, er staat nog steeds ''bezig met installeren van hardware...''.

Waarom gebeurt er dan niks? Kan het aan de instelling liggen? Moet ik ''bridged'', ''PPPoA'' of ''PPPoE'' hebben? En welke VPI.VCI? 0.35, 0.38, 8.35 Of 8.48?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-03-2024
Welke provider heb je..? Mocht je KPN achtigs hebben dan is het PPPoA en 8(VPI),48(VCI)

[ Voor 7% gewijzigd door MasterMike op 23-07-2007 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:39
Wat had je nu exact al geprobeerd nav tips in je vorige topic
\[vista/speedtouch 330] Wil niet installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-05 13:15
Nou neem ik aan dat je modem onder een ander OS wel werkte/werkt. Je hebt niks aan je modem zelf verandert en je nieuwe komt vers uit de doos...[als ik teveel aan neem van vreemden waarschuw dan me moeder]

Heb je bij je provider de settings gecontroleerd? Heb je firewall of andere beveiligingssoftware draaien? Krijg je een error, of hoe lang blijft de setup draaien etc. Als je een KPNachtige verbinding hebt wordt de ST 330 op zich nog redelijk ondersteund, vraag het ff na. Heb je al gechecked of je modem het niet gewoon begeven heeft? Zijn er nog 'lichtsignalen' :P

Wat meer info, daar komt het wel een beetje op neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik krijg het vermoeden dat je je niet aan de install regels gehouden hebt en de modem er eerder ingeplugd hebt.
Dit soort grapjes kent HP ook met zijn hardware. Het komt er vaak op neer dat je de meuk er niet meer op ge-installed krijgt of met érg veel moeite.
Update for Windows Vista

NOTE: Any previous ST-USB/330 Driver must be removed prior to installing version 4.1

Download the Vista Update and save to a temp directory.
UNPLUG your ST-USB/330 modem.
Using Windows Add/Remove Programs un-install the previous driver.
Install the Vista Update.
PLUG in your modem when prompted by the installer, and not before.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello_moto
MasterMike schreef op maandag 23 juli 2007 @ 18:29:
Welke provider heb je..? Mocht je KPN achtigs hebben dan is het PPPoA en 8(VPI),48(VCI)
Ik heb Orange(voorheen Wanadoo) 4 Mbit. Ik heb heb het met de door jouw genoemde instellingen geprobeerd, maar weer hetzelfde verhaal.
DJSmiley schreef op maandag 23 juli 2007 @ 18:37:
Wat had je nu exact al geprobeerd nav tips in je vorige topic
\[vista/speedtouch 330] Wil niet installeren?
Niet veel, het topic werd snel op slot gegooid.
Johny_B schreef op maandag 23 juli 2007 @ 19:13:
Nou neem ik aan dat je modem onder een ander OS wel werkte/werkt. Je hebt niks aan je modem zelf verandert en je nieuwe komt vers uit de doos...[als ik teveel aan neem van vreemden waarschuw dan me moeder]

Heb je bij je provider de settings gecontroleerd? Heb je firewall of andere beveiligingssoftware draaien? Krijg je een error, of hoe lang blijft de setup draaien etc. Als je een KPNachtige verbinding hebt wordt de ST 330 op zich nog redelijk ondersteund, vraag het ff na. Heb je al gechecked of je modem het niet gewoon begeven heeft? Zijn er nog 'lichtsignalen' :P

Wat meer info, daar komt het wel een beetje op neer.
De modem werkt nu onder XP. Het is nog steeds de oude voor XP, die ik dus mee wil nemen naar mijn laptop met Vista (32 Bit overigens) . Geen Firewall+beveiligingssofware, die moet ik eerst nog even van het net plukken. En de modem wordt nu ook nog ondersteunt want ik werk er nu op, en heft het niet begeven. De lichtsignalen zijn prima 8) .
KillerAce_NL schreef op maandag 23 juli 2007 @ 19:24:
Ik krijg het vermoeden dat je je niet aan de install regels gehouden hebt en de modem er eerder ingeplugd hebt.
Dit soort grapjes kent HP ook met zijn hardware. Het komt er vaak op neer dat je de meuk er niet meer op ge-installed krijgt of met érg veel moeite.

[...]
Ik heb het precies gedaan zoals gedaan moest worden. Wanneer de installer het dus zegt.

Ik zal even voor screenshots zorgen btw.

1. PPoA
Afbeeldingslocatie: http://img46.imageshack.us/img46/8043/deel1mb4.jpg
2. 8.48:
Afbeeldingslocatie: http://img46.imageshack.us/img46/4866/deel2vu9.jpg
3. Hier gaat het ook nog prima:
Afbeeldingslocatie: http://img73.imageshack.us/img73/4506/deel3se1.jpg
4. Dit staat er dus, en als ik de modem insteek gaat het over naar afbeelding 5.
Afbeeldingslocatie: http://img129.imageshack.us/img129/8208/deel4zi4.jpg
5. Hier blijft hij steken, hij zoek een paar minuten, maar kan niks vinden.

Afbeeldingslocatie: http://img122.imageshack.us/img122/1913/deel5rd9.jpg
6. Dit komt er voor na lang gewacht.
Afbeeldingslocatie: http://img68.imageshack.us/img68/9770/deel6rj6.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door hello_moto op 23-07-2007 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-05 13:15
geen problemen met usb ondersteuning verder onder vista? Geen nare vraagtekens van windows verder mbt je usb apparaten?

Lijkt een probleem tussen je drivers/kabels en je modem [alhoewel kabel BS is als het wel werkt onder xp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dan denk ik dat je hem al eens hebt aangesloten... Dan vindt ie hem idd geen 2e keer.
Misschien lukt het nog om alle USB devices weg te gooien dmv regedit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello_moto
Ik heb nu even de XP-drivers geinstalleerd, en die doen het op zich ook wel, maar alleen vlak nadat ik de pc opstart. Als ik het nu open, en ik klik op verbinden, dan gaat het programma weg. En als ik de USB-stekker er uit trek, dan krijg ik een bluescreen.

Morgen maar eens mailen naar Speedtouch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-04 11:24
Ik heb het niet zo op dat USB ding. Waren vroeger ook veel problemen mee.

Mischien voor 5 euro een Speedtouch 510 kopen op Vraag en Aanbod ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello_moto
raymonvdm schreef op maandag 23 juli 2007 @ 21:05:
Ik heb het niet zo op dat USB ding. Waren vroeger ook veel problemen mee.

Mischien voor 5 euro een Speedtouch 510 kopen op Vraag en Aanbod ?
Ik heb ook nog een Linksys WAG54G liggen, maar die krijg ik maar niet aan de praat. Dat zou eigenlijk wel ideaal zijn, want er moet internet komen op twee computers.

[ Voor 10% gewijzigd door hello_moto op 23-07-2007 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:39
hello_moto schreef op maandag 23 juli 2007 @ 21:32:
[...]
Ik heb ook nog een Linksys WAG54G liggen, maar die krijg ik maar niet aan de praat. Dat zou eigenlijk wel ideaal zijn, want er moet internet komen op twee computers.
Zoiezo is een WAG54G een stuk beter dan een USB modem uit de oertijd (met een doorvoersnelheid van 3Mbit voor de groene rog.)

Die WAG54G is eenvoudig in te stellen: VCI/VPI 8/48, PPPoA, username@adsl-type en je wachtwoord.

Tenzij je een ISDN modem op een analoge lijn hangt, of andersom, zou een WAG54G het prima horen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello_moto
DJSmiley schreef op maandag 23 juli 2007 @ 22:46:
[...]

Zoiezo is een WAG54G een stuk beter dan een USB modem uit de oertijd (met een doorvoersnelheid van 3Mbit voor de groene rog.)

Die WAG54G is eenvoudig in te stellen: VCI/VPI 8/48, PPPoA, username@adsl-type en je wachtwoord.

Tenzij je een ISDN modem op een analoge lijn hangt, of andersom, zou een WAG54G het prima horen te doen.
Het gaat in principe alleen voor het Internet, dus die modem bevalt dan nog wel. Ik zal er weer eens naar gaan kijken :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226204

Anders ff de helpdesk van je provider bellen...heb hetzelfde probleem een keer gehad en zij hebben met mij toen het installatie proces doorlopen. (was goedkoper dan een monteur laten langskomen van KPN).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227990

Het probleem ligt hem gewoon bij de vista drivers die je probeert. Ik heb ook de speedtouch 330 en ook ik heb de vista drivers liggen proberen en proberen en ze werkten gewoon weg niet. Wat uiteindelijk wel lukte was de generic drivers cd van thomson.net te downloaden en die vond mn speedtouch modem wel correct, erg bizar maar ik raad je aan dit te proberen, het is enkel een veel groter downloadje.

http://www.thomsontelecom...ducts/Vista/ZZMT4.103.iso

Dit is de vista drivers cd voor de thomson speedtouch 330 (alle modellen)
Pagina: 1