Toon posts:

Need some help

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik wil de hele dag al proberen mijn e6600 over te clocken maar het wil maar niet lukken.
mijn systeem:
p5n32-e sli
2gig geil 800 mhz
e6600
8800gts 640mb

ik ben een beginner wat tweaken betreft
ik heb ik de bios geprobeerd om te tweaken via ai overclock auto 5% maar dan start ik opnieuw op en geeft hij een blauw scherm aan en er gebeurt geen oc. ik heb verder alles op auto gezet.
kan iemand mij vertellen hoe ik het anders of beter kan doen? ik heb ook nvidia ntune maar dat progamma werkt ook niet. is er mischien iets waardoor ik mijn processor niet kan oc-en een jumper ofzo op het mobo ?

ik heb gezocht op het i-net en in mijn asus boekje gekeken van mijn mobo maar kan niets bijzonders vinden.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hier maar eens beginnen: Frequently Asked Questions TCA

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
thnx maar heb ik al gelezen. ik moet oc-en vandaag nog.
8) ik heb gedaan wat ik gelezen heb van mensen met hetzelfde mobo maar kom er niet uit

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:29

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Je snapt niet echt de basics van het overclocken imo.

Zoek eerst maar eens uit hoe je met je multiplier, je FSB en je memory moet omgaan voordat je gaat overclocken. anders maak je meer kapot dan je lief is ;)

Daarnaast is OC'en bepaald geen rush job. Je moet er de tijd voor nemen, goed kunnen afwegen en voorzichtig doen. Anders gaat er een hoop mis :)

[ Voor 26% gewijzigd door Notna op 22-07-2007 20:22 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Alles van auto af op de goede waarden en dan overklokken.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2007 @ 20:17:
[...]
thnx maar heb ik al gelezen. ik moet oc-en vandaag nog.
Moet OCen? Van levensbelang? :?

Verder helemaal eens met Notna in "Need some help", begin je eerst te verdiepen in de achtergrond van OCen. Het is niet een speeltje...

[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 22-07-2007 20:24 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op zondag 22 juli 2007 @ 20:23:
[...]

Moet OCen? Van levensbelang? :?

Verder helemaal eens met Notna in "Need some help", begin je eerst te verdiepen in de achtergrond van OCen. Het is niet een speeltje...
voor mij is het wel een speeltje als het kapot gaat koop ik het nieuw, ik heb me erin verdiept (voor de 2e keer) ik hoef alleen maar wat standen te weten en klaar dan kan ik oc-en.
verder doe ik het liever via ai tuning in de bios want dant gaat simpel en makkelijk waarom moet ik eerst 1000 pagina's doorlezen O-) .

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2007 @ 20:46:
[...]
verder doe ik het liever via ai tuning in de bios want dant gaat simpel en makkelijk waarom moet ik eerst 1000 pagina's doorlezen O-) .
Dan moet je niet gaan OCen. Luie mensen krijgen standaardwaarden en -prestaties.

(medeleven hoef je niet te verwachten, een tweaker gaat zelf aan de slag en probeert dingen uit ;) )

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Je moet eerst 1000 pagina's doorlezen (is de FAQ al zo groot? :o ;) ) omdat je dan weet wat je doet :) Als je de FAQ had doorgelezen zoals je zegt had je geweten dat het niet iets simepls is van wat standen weten en je bent klaar :) Eerst erin verdiepen en dan pas een topic openen dus :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.