[CentOS] ISPConfig Problemen

Pagina: 1
Acties:

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-01 21:30
Al een tijdje ben ik bezig om ISPConfig goed te laten draaien op CentOS 4.5 en straks 5.0.

Het panel zelf draaid al, alleen zijn er bepaalde onderdelen die nog niet goed functioneren.

Voor een domein heb ik een user aangemaakt, daaraanvast zit een e-mail adres.
E-mail instellingen per adres kunnen worden gedaan door naar http://domein.tld:81/mailuser
Maar hierbij krijg ik tijdens het inloggen de volgende error:

Fout: Password error: [SYS/PERM] Unable to locate maildrop: Mailbox does not exist

Nu heb ik al gekeken hoe hij de mailboxen aanspreekt, en dit verandert, maar geen resultaat.
In ISPConfig kan ik het volgende aanpassen:
Virtuele gebruikers bestand: /var/mail/virtusertable

Als mailserver gebruik ik Sendmail
De mailboxen in het virtusertable bestand kloppen wel.

Bij mij is dus niet echt duidelijk wat hier fout gaat.

Geen idee of dit in het juiste subforum staat, dus als het verkeerd staat graag verplaatsen.

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
WeirdEye schreef op zondag 22 juli 2007 @ 20:05:
Al een tijdje ben ik bezig om ISPConfig goed te laten draaien op CentOS 4.5 en straks 5.0.

Het panel zelf draait al, alleen zijn er bepaalde onderdelen die nog niet goed functioneren.

Voor een domein heb ik een user aangemaakt, daaraanvast zit een e-mail adres.
E-mail instellingen per adres kunnen worden gedaan door naar http://domein.tld:81/mailuser
Maar hierbij krijg ik tijdens het inloggen de volgende error:

Fout: Password error: [SYS/PERM] Unable to locate maildrop: Mailbox does not exist

Nu heb ik al gekeken hoe hij de mailboxen aanspreekt, en dit verandert, maar geen resultaat.
In ISPConfig kan ik het volgende aanpassen:
Virtuele gebruikers bestand: /var/mail/virtusertable

Als mailserver gebruik ik Sendmail
De mailboxen in het virtusertable bestand kloppen wel.

Bij mij is dus niet echt duidelijk wat hier fout gaat.

Geen idee of dit in het juiste subforum staat, dus als het verkeerd staat graag verplaatsen.
Ik ken ISPConfig niet, maar Courier/Dovecot wel. maildrop is een applicatie die hoort bij de Courier suite en is verantwoordelijk voor het plaatsen van de mail in de mailbox van een gebruiker. Grote voordeel t.o.v. procmail & Postfix's virtual delivery agent is dat quotas ondersteunt en een uitstekende filtering taal heeft.

Maar een belangrijke beperking is dat maildrop geen maildirs kan aanmaken als deze nog niet bestaat. Technisch kan het wel via een `test -d` achtige constructie, maar dat vind ik zelf lelijk.
Courier IMAP/POP3 maakt ook geen homedirs aan als deze nog niet bestaan.

Mijn suggesties:
1) Controleer of maildrop geinstalleerd is.
2) Vermeld welke imap/pop3 server je gebruikt
3) Maak eens handmatig de maildir aan via 'maildirmake'

En paste eens wat logs uit /var/log/mail.log