[Port forward] welke router

Pagina: 1
Acties:
  • 1.427 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Heineken01
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-03 16:35
Welk merk/type router (max € 100) kan ik het beste aanschaffen om het volgende voor elkaar te krijgen:

* Heb 4 pc's zonder server in een netwerkje staan.
* Versatel routed subnet (8 ip adressen (wil ze niet aan de 4 pc's koppelen))
* 2 van de pc's moet met remote desktop worden overgenomen (zonder vpn verbinding)

Dus het volgende moet gebeuren in het voorbeeld hieronder:

Gebruiker 1: 213.197.145.140:3389 naar =>10.0.0.100 intern poort 3389
Gebruiker 2: 213.197.145.140:3390 naar =>10.0.0.101 intern poort 3389

Thanks!

Drank is altijd sneller op dan je denkt...

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-03 18:34
Ik wil niet moeilijk doen, maar met een beetje googelen was je hier zo uit gekomen.

Vooruit dan maar weer:
Iedere normale NAT router is hiertoe in staat. (Je wilt ten slotte maar 1 IP gebruiken).
Je kunt dus iedere willekeurige sweex router van 12,95 gebruiken.

Maar als je het ook nog enigzinds stabiel wilt hebben met voldoende uitbreidingsmogelijkheden en tweakins-kansen (Daarvoor zijn we ten slotte hier), dan zou ik voor een WRT54GL van Linksys gaan.

Enigste wat misschien heel eventjes lastig kan worden is dat je waarschijnlijk of via je Versatel modem een IP adres aan de router moet toewijzen of dat je in de router gebruik moet maken van static gegevens. Maar daar kan ik weinig over zeggen omdat ik geen versatel heb.

[ Voor 22% gewijzigd door Nijn op 22-07-2007 19:08 ]

Verwijderd

Als ik jouw was zo ik voor Linksys gaan.

1. Het is Stabiel
2. Hij houd het minimaal 5 jaar uit

Zelf heb ik ook een Linksys, Mijn maten hebben allemaal Linksys.
En iedereen is er meer dan tevreden over.

• Heineken01
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-03 16:35
Nijn schreef op zondag 22 juli 2007 @ 19:06:
Vooruit dan maar weer:
Iedere normale NAT router is hiertoe in staat.
Ik weet dat een NAT router een port kan forwarden. Dat is het probleem niet. Waar het vaak bij de goedkopere routers mis gaat is dat als je port translation wilt gebruiken:

Hier is dus geen port translation en kan dus niet wat ik wil:
Afbeeldingslocatie: http://i157.photobucket.com/albums/t64/stevenschuurman/nat1.jpg

Deze kan het wel:
Afbeeldingslocatie: http://i157.photobucket.com/albums/t64/stevenschuurman/nat2.jpg

Nu dus mijn vraag: Welke redelijke goedkope router kan het onderste...

Drank is altijd sneller op dan je denkt...

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Volgens mij kan een linksys WRT54GL met DD-WRT firmware dat ook.

P.s. weet het niet helemaal zeker.

[ Voor 22% gewijzigd door ik222 op 22-07-2007 20:07 ]

Verwijderd

Mijn Asus WL-520G kan het zeker. Kost in de pricewatch nog iets van 50 euro, en zit daarmee in de zelfde prijsklasse als de linksys WRT54G(L)...

Maar ik ga er vanuit dat je met goedkoop onder de 50 euro bedoeld....

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Linksys kan het, alle (nieuwe) speedtouches, Sweex niet volgens mij.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Nijn
Meeste routers kunnen het. Alleen de oudjes willen het op dat gebied nog wel is laten afweten.

Linksys kan het zeker.

Maar imho is port translation doorgaans alleen een veroorzaker van problemen. Het "probleem" wat je hier wilt oplossen is beter op te lossen door gewoon de RDP poort te veranderen. (Google er even op en je ziet zo welke registersleutel daarover gaat).

[ Voor 3% gewijzigd door Nijn op 23-07-2007 21:32 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dat laatste kan ik niet echt onderschrijven..heb al tientallen (zo niet stuk of 100) routers met port translation ingesteld en dat werkt prima.. (Speedtouch, Linksys, Cisco's, Zyxels..)..

Het leuke aan port translation is dat je intern niet hoeft te connecten met server:33389 ... Plus het is een stuk beter beheerbaar als je al die poorttranslaties op een centrale lokatie hebt ;)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Nijn
Veel consumentenprogramma's gaan de mist in omdat ze hun verbindingsgegevens doorgeven, en dan dus de verkeerde poort communiceren.

Vergeet niet dat we het hier om een huis-tuin-keukensituatie hebben. In professionele netwerken zou je wel gek zijn als je op iedere computer de poorten gaat verbouwen. In dit soort situaties kun je port translation beter kwijt dan rijk zijn. msn, p2p, games ze raken er allemaal door in de war of vergen diep weggestopte settings.

Met RDP is port translation idd goed te doen, maar ik zou daar niet specifiek om een andere router kopen.

[ Voor 67% gewijzigd door Nijn op 24-07-2007 00:37 ]

Pagina: 1