[vista/speedtouch 330] Wil niet installeren?

Pagina: 1
Acties:
  • 700 views sinds 30-01-2008

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:30
Ik heb net een nieuwe laptop met Windows Vista. Ik heb een Speedtouch 330 modem, waarvoor ik de Vista Drivers van de Speedtouch-site heb gedownload.

Als ik het wil installeren, worden keurig alle bestanden gekopieerd etc. Daarna moet de modem aangesloten worden en staat de volgende tekst: ''Zoeken naar Speedtouch...''. Als ik de modem aansluit via USB, dan komt er het volgende te staan: ''Bezig met installeren van hardware...''. Er gebeurt dus wel degelijk iets als de modem aangesloten wordt.

Maar dan gebeurt er niks, er staat nog steeds ''bezig met installeren van hardware...''.

Waarom gebeurt er dan niks? Kan het aan de instelling liggen? Moet ik ''bridged'', ''PPPoA'' of ''PPPoE'' hebben? En welke VPI.VCI? 0.35, 0.38, 8.35 Of 8.48?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Die instellingen komen pas veel later aan bod (en zijn afhankelijk van welke ISP dat je wil).
Eerst moet de dialin meuk geinstalleerd worden...
Je doet dit toch wel onder Admin privileges toch?

Wat zeggen je eventlogs?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• hello_moto
alt-92 schreef op zondag 22 juli 2007 @ 20:43:
Die instellingen komen pas veel later aan bod (en zijn afhankelijk van welke ISP dat je wil).
Eerst moet de dialin meuk geinstalleerd worden...
Je doet dit toch wel onder Admin privileges toch?

Wat zeggen je eventlogs?
Als ik de software wil installeren(zie link in startpost), dan moet ik die instellingen aangeven. En later moet ik de modem aansluiten, en daarna gaat hij dus installeren. Maar dan kan hij het apparaat ineens niet meer vinden.

Ik heb voor de lol de Vista installatie ook eens op XP gedaan, daar werkt het wel :o .

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Maar geef nou eens antwoord op de vragen?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• hello_moto
alt-92 schreef op zondag 22 juli 2007 @ 22:42:
Maar geef nou eens antwoord op de vragen?
Je bedoelt gewoon de admin-rechten? Ja, ik ben administator.

En wat is een event log precies? Moet ik dan dit hebben? http://downloads.vnunet.n...og+monitoring/_36677.html

• hello_moto
Kick

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Van iemand met 1500+ posts mogen we wel verwachten dat ie óf zelf weet waar z'n eventlogs zitten, of bij machte is om dit via een FAQ of Google te vinden.
Goed research doen, dan mag je het wat mij betreft opnieuw proberen.

Met de huidige loop zie ik weinig nut helaas.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.