[Vista] Acer recovery dood

Pagina: 1
Acties:
  • 2.509 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Topicstarter
Hi,

Ik heb een beetje een lastig probleem, ik heb gisteren een Acer Aspire M5500 gekocht..
Hele avond flink mee zitten knoeien.. Daarna wilde ik de standaard image terugzetten die op die hidden partitie van acer staat. Dus dat erecovery programma gestart, gezegd dat ie de C: schijf mag overschrijven met de default installatie.. rebooten
Windows xp logo in beeld (daar draait die recover imaging blijkbaar op) en daarna een mooie BSoD.
Shit dus... Rebooten, zelfde verhaal..

En ook niet meer terug kunnen naar de reeds geinstalleerde versie van vista natuurlijk, nee bij iedere boot start die erocovery, met de uiteindelijke BSoD.

Aangezien ik graag wel gewoon gebruik wilde maken van de pc heb ik van internet een copy van een originele vista geplukt, een OEM versie van Home Premium, gewoon wat er ook al op stond.

Die draait nu wel, maar ten eerste pakt die mijn key niet. Nie kan ik wel een crack er overheen trekken maar ik heb voor die vista key betaald, dus dan zal ik hem gebruiken ook.
En nu is ineens die recovery partitie zichtbaar tussen mijn andere schijven.

Heeft er iemand een suggestie over hoe ik weer gewoon normaal en legaal vista kan gebruiken? Ik heb de recovery partitie eens goed bekeken maar ik kan er geen touw aan vastknopen hoe die werkt, anders had ik die image misschien zelf terug kunnen zetten op een of andere manier, maar dat zit er dus niet in..
Een andere optie is gewoon een vista te kunnen activeren met mijn eigen legale key. Dat is misschien nog wel beter want dan hoef ik geen MS-Works en Norton Internetsecurity enzo te deinstalleren iedere keer...

Ik google me helemaal scheel, maar ik kan er gewoon niets over vinden.
Hoe zit dat in vredesnaam met die vista licenties? Ik kan toch gewoon mijn key gebruiken lijkt mij?
Kan iemand me helpen misschien? De acer website is niet erg behulpzaam aangezien mijn aspire m5500 er nog niet eens op staat.....

Verwijderd

zelfde probleem, eRecovery gezegd dat C overschreven mag worden, start opnieuw op.. en Windows start weer normaal op..

Acer is zo enorm slecht geworden..

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 18:10:
zelfde probleem, eRecovery gezegd dat C overschreven mag worden, start opnieuw op.. en Windows start weer normaal op..

Acer is zo enorm slecht geworden..
eRecovery werkt bij bij alleen maar vanaf de recovery DVD (die ik bij aanschaf direct hebt aangemaakt) maar niet via de image van eRecovery die standaard op de HDD is opgeslagen (op de 'geheime' partitie).

Het is een klote-programma. Gelukkig werkt Symantec Norton Ghost 12 uitstekend: snel en betrouwbaar.

Verwijderd

Ik heb gelukkig ook een ghost image gemaakt, zit er nu wel weer op.
Heb eigenlijk maar 1 probleem .:

Ik heb dual screen (laptop + lcd tv)
Na een boot uit de slaapstand, gaan beide schermen na ca. 18 minuten even uit, en weer aan..
De cpu is op dat moment 100% op de vga driver, (heb nu Omega drivers, voor ati x1600, maar de standaarddriver doet het ook)