Toon posts:

Mini DV naar DVD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb enige tijd een camcorder gehad, een Panasonic NV-DA1. Daarmee heb ik veel Mini-DV bandjes gemaakt. Maar nu is die camera stuk.

Ik zou die bandjes eigenlijk wel allemaal om willen zetten naar een DVD. Op internet zijn er genoeg aanbieders, maar dat is nogal prijzig. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Zijn er apparaten te koop waar ik Mini-DV bandjes is kan doen, en dan kan overzetten naar de PC, of moet ik een andere (tweede-hands) camcordertje kopen en daarmee de bandjes overzetten naar de PC?

Wie kan mij helpen, alvast bedankt!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

Daar komt de aloude vraag weer: wat heb je zelf al gevonden?

Als ik op google zoek op bijvoorbeeld "mini dv player" krijg ik nogal wat pagina's over dat soort apparaatjes. Genoeg info over te vinden lijkt mij?

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09-2025
Er zijn DV spelers maar die zijn erg prijzig +/- € 2000,- en die worden alleen bij audiovisuele bedrijven gebruikt en bij TV enzo...

Voor de consument bestaan ze niet omdat je daarbij altijd je camera zelf kan gebruiken.

Dus een nieuwe kopen lijkt me in jou geval het beste ;)

[ Voor 11% gewijzigd door crack_en_hack op 22-07-2007 19:03 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:17
Even van iemand anders een camera lenen en via die camera naar de pc zetten?

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

Op marktplaats ofzo kun je ook even zoeken op "mini dv", genoeg te vinden. Deze bijvoorbeeld, voor 75 euro:

http://www.marktplaats.nl...52Bz9MtVCQ%26fta_ind%3D18

Verwijderd

Topicstarter
hmm... ik begrijp dat ik niet de eerste ben die op dit idee komt....
Maar inderdaad, er is genoeg over te vinden, maar allemaal tussen de $700 en $7.500, en dat is me allemaal wat te veel. En het lijkt me dat als een gewone camcorder het kan (en die kun je al kopen voor zo'n € 300, dat een apparaatje zonder lens en opname mogelijkheden toch minstens de helft van die prijs zou moeten kunnen zijn.
Maar die heb ik nog niet gevonden...

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 13:38
Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2007 @ 19:09:
En het lijkt me dat als een gewone camcorder het kan (en die kun je al kopen voor zo'n € 300, dat een apparaatje zonder lens en opname mogelijkheden toch minstens de helft van die prijs zou moeten kunnen zijn.
Nope....bestaat niet voor die prijs. Zit hem in het feit dat er gewoon niet genoeg vraag naar is vanuit de consumentenmarkt. Fabrikanten kunnen hun geld niet terugverdienen.

Maar kun je geen camera lenen voor die paar tapejes? Of een oud 2e handsje? Zoals jezelf al zegt, als het loopwerk het maar doet....
Pagina: 1