Mijn vraag gaat over een computer, waar Windows XP Home op voorgeïnstalleerd is. Ik heb onlangs een aantal topics op GoT doorgenomen over Windows XP OEM en wat er nou wel en niet mee mag/kan, en was ergens tegengekomen dat wanneer een XP voorgeinstalleerd is als OEM versie op een pc, dat deze dan hardware gebonden is. Nu wil ik een harde schijf uit een pc waarop XP voorgeinstalleerd was (pc was van Packard Bell) overzetten in een compleet nieuw opgebouwde pc (gehecht aan heet beestje + geen zin in XP nieuw kopen), maar ik dacht zojuist nog eens na over het hele 'hardware gebonden' onderwerp. Ik had vernomen dat microsoft kan zien wanneer mijn windows XP niet meer met de originele hardware samenwerkt, dus dat hij in een ander systeem is geplaatst, en dat vervolgens mijn windows Update geblokkeerd wordt en meer van dat soort fratsen als straf..
Is dit waar, en kan ik dus niet de schijf overzetten en moet ik dan per se een nieuwe XP + harde schijf kopen? (of valt er wat te "fixen" ^^)
Kon hier verder niets over vinden op GoT, behalve dat Vista bijvoorbeeld moederbord gebonden is, maar of dit dan voor XP ook zo is?
Is dit waar, en kan ik dus niet de schijf overzetten en moet ik dan per se een nieuwe XP + harde schijf kopen? (of valt er wat te "fixen" ^^)
Kon hier verder niets over vinden op GoT, behalve dat Vista bijvoorbeeld moederbord gebonden is, maar of dit dan voor XP ook zo is?
"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."