Asus P5B Deluxe BIOS versie checken d.m.v. serienummer...?

Pagina: 1
Acties:

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-04 12:57
Jaja :9 volgende week is het weer zover, dan ga ik met een maat van mij zijn nieuwe pc bouwen, maar nou zie ik een mogelijk probleem aankomen.

Hij heeft de laatse weken al heel wat onderdelen in huis gehaald (niks mis mee hoor) maar hij wilde met de aankoop van de processor nog even wachten (zoals vele onder ons) op de prijsdaling van Intel morgen de 22e.

Als moederbord heeft hij een Asus P5B Deluxe gekocht maar nou zag ik op de Asus site dat de Quad Core CPU's pas werken na een bepaalde BIOS versie.

Nou is het updaten van een BIOS geen probleem voor mij behalve als je geen (of geen oudere) CPU hebt.
Nou denk ik dus omdat hij dat moederbord al een tijdje heeft dat die BIOS van dat moederbord nog niet up-to-date is, igg nog niet geschikt voor Quad Core.

Dus vroeg ik mij af: Weet iemand of er een manier is om d.m.v. het serienummer of een ander nummer van het moederbord na te gaan met welke BIOS versie hij uit de fabriek is gekomen, of is dat misschien te zien aan één of ander nummer op de doos...? (net zoals bij processors met stepping versie)

Mocht een Quad Core nog niet werken dan wilde hij 1333MHz CPU maar daarbij zit je volgens mij met het zelfde probleem.
Om op 1333MHZ te draaien moet je ook eerst je BIOS updaten, of zijn die nieuwe 1333MHz CPU's ook al gelijk (zonder eerst te hoeven updaten) backwards compatible op 1066MHz...?

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• eppo16
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-05 22:43
Als je Everest er op zet dan kun je zo zien welke BIOS versie je vriend heeft. Dan ga je naar de website toe van ASUS en kijk je eventjes bij welke hij is gestopt en wat hij zoal ondersteund.

• crack_en_hack
eppo16 schreef op zondag 22 juli 2007 @ 17:40:
Als je Everest er op zet dan kun je zo zien welke BIOS versie je vriend heeft. Dan ga je naar de website toe van ASUS en kijk je eventjes bij welke hij is gestopt en wat hij zoal ondersteund.
Maar everest is software en dat draait niet als je helemaal geen processor hebt :p, bovendien wacht hij nog op zijn Vista en zijn HDD's en uiteraard de CPU als we zijn BIOS versie weten.
Dus alvast beginnen gaat helaas niet, daarom zouden we die BIOS versie checken via bv. het serienummer willen doen.

Uiteraard hebben we ge-google-ed maar geen resultaat, En de Asus support lijn van NL doet niet aan moederbord support 8)7 :S :( , Alleen notebooks B)

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:08
Bijna altijd zit er ergens op het mainboard, en vaak op de bios chip zelf, een stickertje met de bios versie van het mainboard.

• krakbracket
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-07-2024
of je de biosversie uit het serienummer zal kunnen halen weet ik ook niet,
mijn p5b deluxe wifi heeft serienummer 71MDAI257892 en komt uit China (verschilt ook nog al eens, heb er bv ook al een uit Taiwan gehad),
deze kwam met bios 706 uit de fabriek en die pakte mijn e6600 niet!
pas vanaf 910 deed deze het.
ik zou met die quad maar een goedkoop celeronnetje bij de hand houden om naar 1101 te flashen!

PC gameplay geen multiplatform!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd, of leen even van iemand een willekeurige oudere So775 CPU om de boel te flashen :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Op het mobo zelf staat de revisie. Ik heb de REV 1.10G. Dat is de laatste, zat ook stikkertje op de doos dat hij geschikt is voor 1333fsb. Het mobo wat ik hiervoor had had dat niet (deze is RMA gegaan).

• eppo16
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-05 22:43
Ik had op mijn ASUS M2V gewoon een soort van stickertje op een chipje zeg maar die je zag zitten op het moederbord. Is dat ook zo bij jouw ?

• crack_en_hack
eppo16 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 17:45:
Ik had op mijn ASUS M2V gewoon een soort van stickertje op een chipje zeg maar die je zag zitten op het moederbord. Is dat ook zo bij jouw ?
Ik ga het vanmiddag gelijk ff checken :9
dion_b schreef op maandag 23 juli 2007 @ 19:59:
Idd, of leen even van iemand een willekeurige oudere So775 CPU om de boel te flashen :z
Zou een Intel Celeron 420, s775,1,6GHz,800MHz er gelijk op werken om de boel te flashen?, Op de Asus site staat wel Celeron D maar niet Celeron zonder D :?, misschien hele domme vraag hoor B) maar ik ben niet zo thuis in de Celeron serie :+ .
Maar omdat deze CPU maar een kleine 30 tientjes is zou het niet zo'n ramp zijn als ik deze zou moeten aanschaffen (verkopen kan dan daarna altijd nog 8) )

[ Voor 19% gewijzigd door crack_en_hack op 26-07-2007 11:53 ]

Verwijderd

Huh ga je niet menen toch dat je persee een processor nodig hebt die volledig herkent wordt om je bios te flashen? Ik heb zelf ook een quad coree besteld met een asus p5k deluxe... die heeft een nieuwe bios nodig voor de nieuwe 1333mhz quad core... dat moet ik toch gewoon kunnen updaten als ik die cpu erin stop? anders hebben echt veel mensen een groot probleem denk ik deze tijd....

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2007 12:37 ]

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:56

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 12:36:
Huh ga je niet menen toch dat je persee een processor nodig hebt die volledig herkent wordt om je bios te flashen? Ik heb zelf ook een quad coree besteld met een asus p5k deluxe... die heeft een nieuwe bios nodig voor de nieuwe 1333mhz quad core... dat moet ik toch gewoon kunnen updaten als ik die cpu erin stop? anders hebben echt veel mensen een groot probleem denk ik deze tijd....
Waarschijnlijk wel. Maar zonder CPU is het bord echt gewoon dood. Vaak heb je een bios update ook alleen nodig om de extra functionaliteiten van een nieuwe CPU te ondersteunen (extra cores, hogere FSB, ik noem maar wat) en zonder dat start ie ook wel op.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• crack_en_hack
Huh ga je niet menen toch dat je persee een processor nodig hebt die volledig herkent wordt om je bios te flashen?
Jep :Y
Ik heb zelf ook een quad coree besteld met een asus p5k deluxe... die heeft een nieuwe bios nodig voor de nieuwe 1333mhz quad core... dat moet ik toch gewoon kunnen updaten als ik die cpu erin stop?
Die P5K Deluxe is vrij nieuw dus die zal die Quad Core wel slikken, alleen de iets oudere moederborden hebben eerst een BIOS update nodig.
anders hebben echt veel mensen een groot probleem denk ik deze tijd....
Jep :Y o.a. een maat van mij die nog een P5B Deluxe heeft (perfect moederbordje hoor, de beste als je het mij vraagt) alleen heeft die mogelijk nog een oudere BIOS.

Verwijderd

SeatRider schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 12:39:
[...]

Waarschijnlijk wel. Maar zonder CPU is het bord echt gewoon dood. Vaak heb je een bios update ook alleen nodig om de extra functionaliteiten van een nieuwe CPU te ondersteunen (extra cores, hogere FSB, ik noem maar wat) en zonder dat start ie ook wel op.
oke... ik dacht al :P

Verwijderd

crack_en_hack schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 12:42:
[...]

Jep :Y

[...]

Die P5K Deluxe is vrij nieuw dus die zal die Quad Core wel slikken, alleen de iets oudere moederborden hebben eerst een BIOS update nodig.

[...]

Jep :Y o.a. een maat van mij die nog een P5B Deluxe heeft (perfect bordje hoor, de beste als je het ij vraagt) alleen heeft die mogelijk nog een oudere BIOS.
Hij zal wel op 1066fsb draaien die qx6850... die is identiek aan de qx6800 volges mij dus ik denk wel dat ie moet booten met een qx6850 en anders is dat echt belachelijk gewoon als je een nieuw board en nieuwe cpu koopt dat je van te voren een oude cpu nodig hebt om de boel te kunnen flashen...

• crack_en_hack
eppo16 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 17:45:
Geen stickertje helaas :N, Wel weet ik nu dat het een REV 1.03G. is Made in Taiwan 8)

• crack_en_hack
crack_en_hack schreef op maandag 23 juli 2007 @ 18:57:
[...]
En de Asus support lijn van NL doet niet aan moederbord support 8)7 :S :( , Alleen notebooks B)
Inmiddels na veel speuren het adres van Asus Nederland :9 , Dan maar ff kijken of er daar iemand zit die iets van moederborden afweet 8)

Asus Technology Holland B.V.
Fultonbaan 12
3439NE Nieuwegein
Tel: 030-6022452

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

Ik kan mij echt niet voorstellen dat het moedebord niet wil opstarten met een onbekende processor. Dus, hup doe gewoon de processor erin en ga flashen xD Backwards compatible met 1066, duh! Ook wel met 800Mhz lijkt me :P :P Hij zal Unknown CPU zeggen wellicht, maar dat maakt niet uit.
Pagina: 1