Toon posts:

Voeding start niet op maar doet het wel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren gewoon mijn computer uitgezet. Vandaag wilde ik hem aanzetten en de voeding starte niet op.

Ik heb een Asus A8N-SLI Premium met een Atec Truepower 550 als voeding.

Ik heb de voeding test door de groene en de zwarte draad door te verbinden en dan doet de voeding het gewoon. Als ik vervolgens de kabels weer terug stop wil hij weer niet opstarten.

Heeft iemand een idee wat ik nu kan doen?
Is het moederbord kapot?

Help.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Begin eens met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen. Wellicht is je mobo, je cpu, je videokaart of een willekeurig anderdeel stuk.

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-03 16:46
Mischien een hele stomme vraag, maar zit je powerknop wel op je mobo aangesloten?

• Fonzie27
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:46
Tha Ra schreef op maandag 23 juli 2007 @ 00:54:
Mischien een hele stomme vraag, maar zit je powerknop wel op je mobo aangesloten?
Stom is hij op zich niet maar hij heeft hem gewoon uitgezet dus ik gok erop dat alles aangesloten was toen hij hem weer aan wilde zetten.

@TS

Heb je al eens een keer geprobeerd om alles los te koppelen en gewoon kaal op te starten? En dan langzaam onderdeel voor onderdeel weer aan te sluiten?

Verwijderd

Topicstarter
Ja de powerknop zit aangesloten en ik heb alles eraf getrokken en hij blijft hetzelfde probleem geven

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-05 16:18
was dat geen gekend probleem ? een asus zou niet willen opstarten omdat hij geen -12 volt krijgt aangeleverd ofzo van die antec. andere voedingen deden het wel , en de antec niet ....

heb een maat met een gelijkaardig probleem (hij heeft nu een thermaltake voeding. )

Out of the box? What box? There is no box.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-05 09:10

M2M

medicijnman

moederbord gesloopt?

misschien als je een andere voeding (van een kennis / vriend) probeert? Dan kun je in ieder geval iets uitsluiten.

anders zou je eens kunnen kijken naar bijvoorbeeld stof in de connector op het moederbord, of iets dergelijks.

Je zei dat je alles eraf had getrokken?

maak je moederbord eens helemaal kaal (als het te veel werk is kun je voor nu evt je proc laten zitten), trek ook de powerknop d'r uit. Druk alleen de voedingstekker in je moederplank, en het kleine 4-punts stekkertje naast je processor in het moederbord. Verbind nu met een kabeltje waar vroeger de powerknop zat, de twee powerknop aansluitingen (moederbordmanual checken, asus heeft altijd een mooi overzichtje). Als hij dan wel opstart (en waarschijnlijk begint te piepen oid) dan kun je een voor een alles weer terugstoppen en testen, en weet je op een gegeven moment waar het probleem zit

Groet, Maarten.

-_-

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 11:02:
Ja de powerknop zit aangesloten en ik heb alles eraf getrokken en hij blijft hetzelfde probleem geven
Heb je de troubleshooter al doorgenomen? dus ook al getest met een andere voeding?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

was er niet zoiets als incompatibiliteit met MB vs voeding?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

bartgrefte schreef op maandag 23 juli 2007 @ 11:39:
was er niet zoiets als incompatibiliteit met MB vs voeding?
Dat kan. Sommige plankjes vereisen de -12V lijn, maar die is lang niet overal meer aanwezig.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

dat bedoelde ik niet, was iets met dat een van de 2 net iets te traag reageerde na indrukken aanknop
oid

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem wordt groten en ik snap er steeds minder van. Ging ik ervan uit dat het moederbord kapot was heb ik dit uitgebouwd.

Vervolgens heb ik het MB aan een andere voeding gehangen en de aan/uit knop ingedrukt en jawel de voeding begon gewoon te draaien. Dat zou betekenen dat het moederbord goed is maar de voeding niet.

Dus voeding aan het andere moederbord gehangen en deze opgestart. Voeding begon gewoon te draaien. Het andere moederbord is ook een Asus moederbord.

Iemand enig idee wat ik nog meer zou kunnen doen om inzicht te krijgen waarom het niet werkt?

Help!!

• Fonzie27
Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 12:27:
Het probleem wordt groten en ik snap er steeds minder van. Ging ik ervan uit dat het moederbord kapot was heb ik dit uitgebouwd.

Vervolgens heb ik het MB aan een andere voeding gehangen en de aan/uit knop ingedrukt en jawel de voeding begon gewoon te draaien. Dat zou betekenen dat het moederbord goed is maar de voeding niet.

Dus voeding aan het andere moederbord gehangen en deze opgestart. Voeding begon gewoon te draaien. Het andere moederbord is ook een Asus moederbord.

Iemand enig idee wat ik nog meer zou kunnen doen om inzicht te krijgen waarom het niet werkt?

Help!!
Als je dan toch aan het bouwen bent, alle onderdelen er 1 voor 1 toevoegen en elke keer na installatie van 1 onderdeel kijken of hij het nog doet. Kan ook gewoon zijn dat er kortsluiting is geweest of iets dergelijks of dat de voeding gewoon echt brak is en een eigen leven gaat leiden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu alleen de voeding met het mobo erin zitten zelfs geen processor. En dan krijg ik hem niet opgestart. :'(

Verwijderd

Topicstarter
O ja ik heb de voeding even laten draaien en doorgemeten en alle spanningen zijn aanwezig en kloppen qua waarden.

Wat zou er nu kapot kunnen zijn? :?

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 13:17:
O ja ik heb de voeding even laten draaien en doorgemeten en alle spanningen zijn aanwezig en kloppen qua waarden.

Maakt me moederbord nergens kortsluiting met de kast? Bijvoorbeeld een schroefje wat tussen MB en kast zit gevangen? Onnodige risers die kortsluiting maken?

Doet het moederbord etc. het wel als het helemaal uit de kast haalt?

• Fonzie27
Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 13:17:

En je kreeg hem wel draaiende op een andere voeding of mobo?

Verwijderd

Topicstarter
Nee er is geen sluiting door een schroefje of iets dergelijks.

Moederbord op andere voeding loopt. Voeding op ander moederbord loopt.

Moederbord en Voeding (huidige configuratie) loopt niet.

Dat is waarom ik er niet uitkom/snap en om ideeën vraag.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-05 07:28
Wil die voeding op een ander moederbord trouwens lopen?

http://specs.tweak.to/16567

• Fonzie27
skelleniels schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 16:28:
Wil die voeding op een ander moederbord trouwens lopen?
1 post boven je staat het antwoord ;)

Heb je al op de support site gekeken van Asus en de fabrikant van de voeding?
Pagina: 1