Toon posts:

Problemen met opstarten nieuw systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb problemen met mijn nieuw systeem dat ik zelf inelkaar heb gezet. Ik heb genoeg ervaring met het plaatsen van onderdelen, heb alles wel eens keertje vervangen in mijn systemen maar nog nooit een complete nieuw systeem.

Het probleem is dat de eerste keer dat ik hem had aanzette, ik een continu hoge piep hoorde. Ik heb niet kunnen achter halen wat het piepje betekend. Het handboek van mij mobo herkend dit piepje niet, dus ik weet niet wat het aangeeft. Ik heb nog wel wat zitten testen. Guildkaart eruit gehaald en een bank geheugen en opnieuw aangezet maar nu hoor ik niks meer. Helemaal niks. Ik ben bang dat het aan het mobo ligt, maar heb geen manier om dit te testen, ouwe mobo is niet competable met de nieuwe onderdelen. Iemand die nog een idee heeft wat het kan zijn?

Onderdelen
P5W DH Deluxe
ASUS EN8800 GTX
Kingston DDR2 2G KHX6400D2K2
E6600 Duo Core

Verwijderd

Topicstarter
Err, ik geloof dat ik er al achter benwat de piep veroorzaakte. ik had maar een van de twee voedingskables aangesloten. Ik heb ze nu allebei aangesloten op de kaart, maar nog steeds geen beeld. Kan het schadelijk zijn voor een gfx kaart als je 1 van de 2 voedings kabels niet aansluit?

• Xiled
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Denk het niet, de kaart krijgt alleen te weinig stroom. Ik weet niet of je twee apparte voedingskabels neemt vanaf de voeding of 1 waaraan twee voedingskabels zijn gemaakt. Dat kan namelijk ook een verschil uitmaken.

Athlon 700 | Gigabyte 7IXE | 2x128mb pc133 | Voodoo Banshee

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem gevonden, power van de cpu zat er niet goed in. Doh maar wel blij dat ie het doet. nu de rest nog.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik raad je aan om in het vervolg eerst *alle* handleidingen van A tot Z doorneemt voordat je het systeem gaat afbouwen. Dit zijn nou tyisch problemen die zijn veroorzaakt door het domweg overslaan van de cruciale leesinformatie. Overschat jezelf alsjeblieft niet.

Basic stuff & gebrek aan inzet en research, topic dicht dus.

[ Voor 10% gewijzigd door BalusC op 22-07-2007 20:23 ]

Dit topic is gesloten.