Toon posts:

Is Dell Betrouwbaar in zijn prijs?

Pagina: 1
Acties:
  • 261 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dag mannen

Ik denk dat ik me een beetje tweaker mag noemen, aangezien de laatste 3 computers via het net besteld waren en zelf samengesteld waren, maar de laatste tijd zie ik het bos door de bomen niet meer qua aanbod en variatie en ben ik meer en meer bang voor hardwareconflicten, lawaaierige onderdelen, slecht gekoelde kasten, luidruchtige voedingen enz...

ik dacht gewoon eens te gaan voor een DELL. Gewoon om miserie uit te sparen zeg maar en ik heb de indruk dat hun systemen best goed in prijs zijn.

Maar nu heb ik hetvolgende systeem in gedachte.

Ik heb het vergeleken met de tweakers best buy guide en als ik de speakers en tv-kaart weglaat, kom ik uit op 860€ (maar dan heb je geen quadcore die 100€ meer kost)
dus dan zou het :

960€ (inclusief potentiele miserie/hardwareconflicten/leveringsproblemen en afstanden rijden) zijn
tegenover
1017€ bij Dell (gratis aan huis, netjes garantie, en je weet dat de systemen massaal geproduceerd zijn en dus werken...)

wat denken jullie? zou ik er gewoon voor gaan? Ik hoorde vroeger altijd slechte dingen over dell en nu vraag ik me af of er een addertje onder het gras is. Nu heb ik er een neutrale indruk over.

dan rest me nog één vraagje, Dell pc's zijn over het algemeen wel goed stil hé? Niet?

alvast hartelijk bedankt bij voorbaat!
Matthias.

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-01 10:46
Hier stond niet zo'n heel nuttige reply.

[ Voor 88% gewijzigd door Thandor op 22-07-2007 21:30 ]

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-01 11:51

weebl

YARR!

Tja, Dell is redelijk goed imho. Echter kan het altijd beter. Maar dat is dan ook een stuk duurder. Stil zijn ze inderdaad meestal wel tegenwoordig. En dat ze niet goed waren vroeger kan ik me wel herinneren. Maar dat is tegenwoording niet meer zo hoor.

Nu is het wel zo dat de goedkopere Dell´s hier en daar wat te wensen overlaten wat betreft de prestaties. Maar daar valt jouw pc niet onder :)

Dus ik zou hem gewoon kopen. Dell is echt geen slecht merk ;)

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:55

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Mja beetje met stupid hierboven ^^

Als je veel met je systeem wil gaan doen, later wil gaan upgraden en meer performance uit je PC wil halen moet je geen Dell nemen imo. Vaak zit het allemaal _net_ iets anders (lees: kutter) in elkaar dan dat je het zelf doet

Xbox Live ID:Notna8310

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-01 21:51
Maar een luie tweaker wel... ;) Op mn oude werk best goede ervaringen mee, ook met garantieafhandeling.

Eén nadeel is wel, zeker als tweaker, dat je niet zomaar onderdelen kan vervangen / upgraden. Het blijft altijd de vraag of het gaat passen namelijk. Ik heb destijds een aantal Dell-kasten en CPU koelers moeten verzagen om een videokaart upgrade te kunnen uitvoeren... :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Super bedankt alvast voor de reacties alvast!

ik heb hier nog een typische PCI-tv-kaart liggen van 4 jaartjes oud, zou ze erinpassen zonder al te veel geklungel?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:20
Mainboard ondersteund vaak ook geen handmatige aanpassingen aan memory timing/voltage. Ook de CPU is meestal niets aan te 'tweaken'. Echter, zijn vaak wel hele stabiele systemen samengesteld uit allemaal A merken.

Verwijderd

Topicstarter
DukeBox schreef op zondag 22 juli 2007 @ 17:07:
Mainboard ondersteund vaak ook geen handmatige aanpassingen aan memory timing/voltage. Ook de CPU is meestal niets aan te 'tweaken'. Echter, zijn vaak wel hele stabiele systemen samengesteld uit allemaal A merken.
daar doel ik ook niet op met dit systeem, tis voor onze "family-pc" die gewoon in de huiskamer staat... dus meer dan typen, photoshop, internetten, muziekbeheer, sporadisch gamen, TV-opnemen en videoconverting, films kijken, enz... wordt er waarschijnlijk niet op gedaan. Ik ga niet overklokken, misschien met atitool de videokaart eens proberen ;-) maar dan nog zal het minimaal zijn omdat het niet _mijn_ pc zal zijn :) (zeptootje trouwens :p)

ik hoor precies alleen maar goed nieuws, ik denk dat ik ervoor zal gaan.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:45
Je moet vooral veel geduld hebben volgens mij en niet teveel geloven wat die verkopers zeggen want tegenover mij liegen ze maar wat aan elkaar :D

Verwijderd

Topicstarter
D-e-n schreef op zondag 22 juli 2007 @ 17:27:
Je moet vooral veel geduld hebben volgens mij en niet teveel geloven wat die verkopers zeggen want tegenover mij liegen ze maar wat aan elkaar :D
waarom denk je dat ik me op tweakers bevind ;)
ik spreek nooit computerverkopers aan, ooit zag ik een pool de Fnac binnenstappen en hij vroeg "voor mij een kleurencomputer" die arme kerel was zeker 2000€ kwijt :/

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

D-e-n schreef op zondag 22 juli 2007 @ 17:27:
als je ze laat weten dat je meer weet dan zij is er anders best goede zaken me ze te doen.. ik heb 2 jaar terug een dik xps gekocht en heb alles bij elkaar zo'n 800 euro korting los gekregen door gewoon niet te snel ja te zeggen en een paar keer terug te (laten) bellen.. doet wonderen!

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Verwijderd

Topicstarter
hij is besteld.
Ik heb de knoop doorgehakt. Bedankt voor de hulp iedereen!

Ik zal laten weten hoe de ervaringen zijn binnen de 2 weken.
Ben vooral benieuwd naar de quad-core! eens zien hoe snel hij mp3's convert als je weet dat m'n intel core2duo 2.0 Ghz (t7200) het al kan tegen 32x :o

bedankt tweakers!
trouwens, nu zat er ook een goeie 200€ korting op. Pretty netjes en dat zonder zorgen :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2007 18:45 ]

• D-e-n
Ik zal laten weten hoe de ervaringen zijn binnen de 2 weken.
Ik weet niet hoe het met die systemen zit maar als je een beetje pech hebt komen er zo drie weekjes bij. Of moet ik zeggen: als je geluk hebt heb je hem op tijd?

• D-e-n
dadj schreef op zondag 22 juli 2007 @ 18:07:
[...]

als je ze laat weten dat je meer weet dan zij is er anders best goede zaken me ze te doen.. ik heb 2 jaar terug een dik xps gekocht en heb alles bij elkaar zo'n 800 euro korting los gekregen door gewoon niet te snel ja te zeggen en een paar keer terug te (laten) bellen.. doet wonderen!
Dan had ik zeker de verkeerde verkoper. Bepaalde zaken die bij anderen wél gingen gingen bij mij ook niet. Morgen maar eens bellen en eens kijken wat hij zegt als ik de boel cancel

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

D-e-n schreef op zondag 22 juli 2007 @ 20:12:
[...]

Dan had ik zeker de verkeerde verkoper. Bepaalde zaken die bij anderen wél gingen gingen bij mij ook niet. Morgen maar eens bellen en eens kijken wat hij zegt als ik de boel cancel
ik bestel als een zakelijke klant.. scheelt misschien nog..

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

• D-e-n
dadj schreef op zondag 22 juli 2007 @ 20:24:
[...]

ik bestel als een zakelijke klant.. scheelt misschien nog..
Misschien dat ze de klantvriendelijke verkopers doorverbinden naar zakelijke contacten. Dat zou kunnen natuurlijk. Maar als ik de consumentenverhalen hier een beetje hoor ben je bij Dell dus vooral in ieder geval aan de grapppen en grollen van zo'n Jan Doedel aan de andere kant van de lijn. En als ze dan gaan liegen over levertijden is dat voor mij de druppel. Dit was voor mij de eerste en laatste keer dat ik wat koop bij dit louche bedrijf.

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

D-e-n schreef op zondag 22 juli 2007 @ 20:30:
[...]

Misschien dat ze de klantvriendelijke verkopers doorverbinden naar zakelijke contacten. Dat zou kunnen natuurlijk. Maar als ik de consumentenverhalen hier een beetje hoor ben je bij Dell dus vooral in ieder geval aan de grapppen en grollen van zo'n Jan Doedel aan de andere kant van de lijn. En als ze dan gaan liegen over levertijden is dat voor mij de druppel. Dit was voor mij de eerste en laatste keer dat ik wat koop bij dit louche bedrijf.
wat dan? zo erg is t nou ook weer niet gesteld met ze volgens mij.. Leveringstijd ligt een beetje aan het model en config.. XPS systemen komen bijvoorbeeld uit ierland dus die duren wat langer..
Ik heb een dell gekocht vanwege de onsite garantie en die is echt uitstekend! problemen worden snel en grondig opgelost..

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:36

Thandor

SilverStreak

Dit kun je mijn inziens prima zelf uitvogelen. De kwaliteit van Dell is gewoon prima. Wat prijzen betreft kun je prima gaan vergelijken met onderdelen bij een webshop. Echter zal Dell wel voor garantie (e.d.) zorgen, iets waar je anders min of meer zelf achteraan moet.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.