Toon posts:

E6600 met Scythe Infinity

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

ik heb sinds kort mijn Arctic Freezer 7 pro vervangen door een Scythe Infinity. In mijn kast (NZXT kast) heb ik 3 x 120mm fans zitten en een pci slot koeler voor mijn videokaart. Toch vind ik mijn temperatuur van mijn cpu wat aan de hoge kant na aanschaf van de Scythe. Plaatsing fans, eentje achter, 1 tje aan de zijkant en eentje voor.

Cpu
Idle temp: 40/41 C
Load temp: max 51 C

Systeem:
Idle: 31 C
Load: max 35 C

Temperatuur is gemeten bij een kamertemperatuur van 23C. Zouden deze temps niet lager moeten zijn en zoja waar kan dat nog meer aan liggen, want ik dacht dat ik de koeling redelijk voor elkaar had?

Bij voorbaat dank.

Verwijderd

Heb je niet last van een kromme IHS en heb je je koelpasta gecheckt?

Verwijderd

is ie overklokt..zo ja hoeveel en wat is je Vcore?
die van mij (e6600 en infinity) loopt nu op 9x350 @1.32V en is idle 45, stressed 53.
Ook aan de warme kant idle dan. Heb de koeler al meerdere malen gemonteerd en ook de Ihs gevlakt maar koeler wordt ie niet.

Vind die van jou dus wel meevallen. Sommige e6600 zijn gewoon wat warmer, als je maar niet boven de 60 graden uit komt.

Wat je kan doen is de koeler met boutjes monteren en zorgen dat je hem kruislings aandraaid.

Verwijderd

Topicstarter
Heb mijn processor niet overgeklokt, loopt gewoon standaard op 2.4 Ghz. Koelpasta heb ik pas gecheckt en een nieuwe laag aangebracht, tevens gecheckt of alles nog goed op de processor zat, geen schommelingen of wat dan ook. Wat bedoel je met een kromme IHS?

• roberto652
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-01 00:12
Dat er een buld in zit of bol staat.. zodat hij niet volledig vlak is.
Welke koelpasta gebruik je?

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Temps zijn zeker aan de hoge kant. Verpest de zij-fan misschien de voorkant --> achterkant flow van je koeler ? Een fan omgekeerd gemonteerd ?

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2007 @ 17:55:
Heb mijn processor niet overgeklokt, loopt gewoon standaard op 2.4 Ghz. Koelpasta heb ik pas gecheckt en een nieuwe laag aangebracht, tevens gecheckt of alles nog goed op de processor zat, geen schommelingen of wat dan ook.

Okee, dan zit dat gedeelte wel goed.

Wat bedoel je met een kromme IHS?

Core 2 Duo IHS (Integrated Heat Spreader) problemen

Verwijderd

Topicstarter
Twee fans waren al standaard ingebouwd, aan de zijkant en aan de achterkant. De achterkant blaast de warme lucht naar buiten, de voorkant blaast koele lucht naar binnen. Heb zelfs een pci slot fan aangeschaft om onderin de kast (onder mijn videokaart) warme lucht naar buiten te blazen. Vanaf de zijfan voel ik koele lucht naar buiten stromen.
Koelpasta pas aangeschaft van het merk Coolermaster.
Pagina: 1