Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ELO touchscreen (COACh en COACh IIs) aansluiten?

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-11 16:51

mux

99% efficient!

Topicstarter
Ik heb hier een prachtig touchscreen-tft'tje met ELO 5-wire accutouch touchscreen erop maar ik krijg het maar niet voor elkaar om hem (goed) aangesloten te krijgen. Ik kan geen pinout vinden van de Philips COACh IIs capacitive touchscreen driver, wat dus de reden is dat ik de pinout niet goed kan bepalen en hem niet zomaar kan aansluiten op m'n seriële poort. Er zit een HIN202ECBN seriële interfacechip bij maar die helpt ook niet echt.

Heeft iemand ervaring met touchscreens met de COACh IIs aanstuurchip? Op het forum heb ik wel wat losse topics gevonden over ELO touchscreens maar niks dat mijn vraag beantwoordt. Ook schiet de documentatie van ELO touchsystems tekort op dit punt (althans, voor zover ik kan vinden).

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
De meeste seriele touchscreens hebben zover ik weet een aansluiting voor data (serieel) en een voor de voeding (PS/2). Heb je die laatste aangesloten?

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
Hij krijgt data en voeding tegelijk via een 10-pins connector binnen, het zou makkelijk zijn als er overduidelijk een rs-232 en ps/2 aan zat, dan was ik al klaar geweest. Ik heb echt pinouts van COACh nodig oid om eruit te komen. Met 'gokken' ben ik totnogtoe nergens gekomen, en ik heb geen oscilloscoop om het signaal te bekijken.

Verwijderd

Meteen de eerste link in Google geeft al de website van ELO.
In de documentatie sectie vondt ik:
http://media.elotouch.com/pdfs/manuals/accu.pdf
Volgens mij kan je daar wel in vinden wat je zoekt (bijv pag A-72)

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
Het punt met bijv. A-72 is dat op mijn controller bijv. pin 8 Vcc is, 1 NC is en hij niet keyed is :-)

Maar ik kan via de site van ELO touchsystems dit document niet vinden, wat heb je gezocht in google? 8)7 Eens doorlezen en kijken wat ik hieruit kan opmaken...

edit: niet heel veel helaas.

[ Voor 5% gewijzigd door mux op 22-07-2007 19:23 ]

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
Goed, hij is gewoon stuk. Ik zal op zoek moeten naar een andere touchscreen driver... iemand zoiets in de aanbieding? Het hoort echt een ultrasimpel printje te zijn met een controller-on-a-chip en rs-232/usb aansluiting.

Of ik kan er natuurlijk zelf eentje produceren ;)
Pagina: 1