Toon posts:

Gekleurde balken en dan BSOD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,

Ik heb al sinds een tijdje last van het feit dat mijn pc soms niet goed opstart.
Dan piept hij dus 1 x lang en 3 x kort.

Hiermee al terug naar de winkel geweest maar ze konden er weinig aan vinden omdat hij
de piepjes toen natuurlijk niet deed.

Daarna ging het ook een hele tijd goed zonder piepjes maar nu begint de pc (vermoedelijk graka) tijdens het spelen van bijv GRAW 2 / SWAT 4 / Oblivion om de zoveel minuten spelen ineens het beeld te laten verdwijnen en alleen nog maar gekleurde balken op het beeld. Een paar seconden later en BSOD and reboot. Bij het terugkomen in windows vista zegt hij dan ook dat het een ati graphics driver probleem is.

Ik dus alle drivers gechecked en heb toch echt de meest up to date van mijn kaart. Het betreft hier ene ATI Radeon X1900 512 mb.

Dus mijn vraag. STaan de piepjes in verband met de balken die nu in beeld komen en is het een hitte probleem of is ie gewoon aan het overlijden?

Ivm overlijden heb ik nog garantie duss.... :)

Verdere specs:

Duo Core 2,4 gig
2 gig geheugen
Windows Vista
ATI radeon x1900 512 mb
Windows Vista
Soundblaster Audigy geluidskaart

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2007 15:47 ]

• A4-
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

A4-

Heb je al kunnen achterhalen wat die piepjes betekenen?
Controleer eens wat de temperatuur van je grafische kaart en de rest van je systeem is, dan weten we ook gelijk of het warmte is of iets anders.
Lees eens de faq's door, daar staat meestal wel handige info in.

Verwijderd

Topicstarter
De piepjes zouden iets met het ram geheugen moeten beteken. Opgezocht in mijn handleiding van het mobo. De temperatuur van de graka en het systeem zijn niet te hoog. De graka is ongeveer 58 graden tijdens gamen en het systeem rond de 50 graden.

Denk dus niet dat het de hitte is. Er zit een speciale koeler (arctic silencer) op de graka en de processor duss...

• A4-
  • Niet online

A4-

Die temps zijn idd niet bijzonder hoog.
Het kan ook nog aan je ram liggen, ff memtesten dus.
Welke errorcode krijg je bij de BSOD's btw?
Je zou er ook ff een andere grafische kaart in kunnen doen (of onboard) dan weet je of het aan de graka ligt of iets anders. Moet je er wel een hebben liggen natuurlijk. Of de kaart in een andere pc.

Verwijderd

Topicstarter
Memory test gedaan. GEen fouten gevonden. Zou dus toch de graka moeten zijn dan...
De errorcode heb ik nog niet kunnen lezen omdat hij binnen een paar seconden gewoon reset.

• A4-
  • Niet online

A4-

Die errorcode kun je nalezen in c:\windows\minidump\*.dmp
Wat de errorcode betekent staat in de windows faq
Pagina: 1