Toon posts:

Conflict MS Outlook-Word editor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Vandaag heb ik me aangemeld en nu al zo brutaal om met een vraag te komen.

Ik werk met MS Oulook als mail programma. Als ik Word als editor instel dan herstart mijn computer na een paar regels tikken. Als ik Word uitschakel dan heb ik geen problemen. Misschien ben ik een azijnpisser maar ik wil graag weten waardoor dat komt en ik wil Word graag blijven gebruiken. Ik heb Office opnieuw geinstalleerd. Alles met TuneUp uit mijn register gehaald, maar het probleem blijft. Ook heb ik normal.dot vervangen door een nieuwe. Virussen of wat dan ook heb ik niet ( met verschillende programma's getest). Ik ben benieuwd of een van jullie dit probleem herkent. Bij voorbaat dank!

Gr, Rob.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Welk OS, welke Office-versie en voor beide: welke patchlevels? <-- vrij relevant ;) Je wilt natuurlijk van beide alle patches geinstalleerd hebben.

En schakel - afhankelijk van je OS - automatisch herstarten uit en kijk wat er aan STOP-codes komt. Check ook je event log even.
(Zie de 'sticky' topics bovenaan Windows Clients voor het hoe en wat).

Trouwens welkom!

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk met Windows XP profesional, Office versie 2003. Automatisch herstarten heb ik uitgeschakeld gehad. Zonder resutaat. Ik krijg dan ook geen STOP-codes. De computer herstart gewoon opnieuw. Misschien een beetje dom maar ik weet niet wat patchlevels zijn.

Bedankt voor je welkom!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Patchlevel: het niveau waarop je alles is gepatcht. Oftewel: XP SP2 en Office SP2 plus alle patches daarna pakken vanaf http://update.microsoft.com (Windows + Office).

Maar goed, als er zelfs geen BSOD komt crasht de boel wel heel erg. Ik zou dan bijna gaan denken aan voeding of warmte problemen, maar dan is het crashen bij alleen de combinatie van Outlook+Word wel raar.

Scanpst gebruiken is altijd verstandig: How to use the Inbox Repair Tools to recover e-mail messages in Outlook 2002 and Outlook 2003

Verder zou het aan je spellcheck kunnen liggen; schakel die eens volledig uit (ook in Word). Er zijn hier op GoT in ieder geval vaker topics geweest waar crashen van Outlook terug te voeren was op de spellcheck, bijv BreadFan in "[Word 2000 / Outlook 2003] Spellingscont..."

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Pffff. Ik heb alles gedaan wat je me vertelde. Sites bezocht, batch file aangemaakt. Zonder spellingscontrole is het geen probleem. Ik geef het op. Dan maar zonder Word. Misschien toch een probleem met de koeling of mijn voeding. Ga ik na laten kijken. Blijft raar omdat hij het met andere toepassingen goed doet. In ieder geval bedankt voor je moeite.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2007 @ 16:26:
Zonder spellingscontrole is het geen probleem.
Dus als spellcheck uit staat heb je nergens last van?

Ik denk niet dat het een hardwarekwestie is als het echt alleen maar met deze specifieke softwarecombinatie gebeurt. Maar je kunt evt Hangen en Opstartproblemen troubleshooter checken.
In ieder geval bedankt voor je moeite.
Graag gedaan, hoe dan ook succes :)

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2007 @ 16:26:
Pffff. Ik heb alles gedaan wat je me vertelde. Sites bezocht, batch file aangemaakt. Zonder spellingscontrole is het geen probleem. Ik geef het op. Dan maar zonder Word.
Krijg je die vastloper/herstart ook als je gewoon een stukje in Word typt, dus gewoon buiten Outlook om.
Kijk eens op deze site, staat een goede troubleshooting, vooral dat bij de spell en grammar checker zou wel eens nuttig kunnen zijn.
Zet ook eens bij Systeemeigenschappen onder Opstart- en herstelinstellingen bij Systeemfouten de optie 'De computer automatisch opnieuw opstarten' uit.

[ Voor 4% gewijzigd door DyStiC op 23-07-2007 19:30 ]

Pagina: 1