Budget PC €450,-

Pagina: 1
Acties:
  • 97 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickkok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-12-2021
Beste Tweakers,

Ik wil graag een nieuwe computer bouwen maar ik weet niet precies of alles wel bij elkaar past, en het wel bruikbaar is voor mijn doelen. Zo niet, dan zou ik graag willen weten welke onderdelen ik beter zou kunnen gebruiken. Ik had eerder een topic maar toen met een groter budget, maar voor het helft van het geld heb ik een Playstation 3 gehaald. Nu moet ik weer opnieuw beginnen met het systeem.

Doelen:
1. Webdesign(photoshop)
2. Gamen,natuurlijk weet ik dat mijn budget niet erg groot is maar wil wel een beetje kunnen gamen.
3. Op tv aansluiten, voor dvd's.
4. Tekstverwerking, en dat soort dingen.

Vragen:
1. Kan ik met deze configuratie de pc aansluiten op de tv.
2. Hoef ik niet bang te zijn om alles op low te gamen en op de laagste resolutie.
3. Zal photoshop smoothly werken?
4. Is de behuizing stil en heb ik genoeg plaats voor alles?
5. Is 400 watt genoeg?

Als jullie iets beters weten op de hardware die ik heb uitgekozen vertel het in dit topic.

Configuratie

Behuizing:
Codegen 4063-CA,Zwart, zilver - € 36,82
Er zit 400 watt voeding in en is erg goedkoop.

Processor:
AMD Athlon 64 X2,4600+ (65w), Socket AM2, OEM - € 84,28
Snelle processor en kon geen betere intel processor vinden voor het zelfde geld.

Geheugen:
Kingston KVR667D2N5K2/1G, 1024 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 x - € 42,82
Na een goede reactie toch gekozen voor 2x512mb.

Hardeschijf:
Samsung SpinPoint T166,7200RPM, SATA II, 8MB, 160GB - € 45,91
Na een goede reactie overgegaan naar samsung, omdat deze stiller waren.

Moederbord:
Asus M2A-MVP - € 74,22
Hier weet ik zelf niet zoveel van af maar dit lijkt me goed genoeg. En voor als ik een keer een 2de videokaart goedkoop kan krijgen voor crossfire.

Videokaart:
Sapphire Radeon X1950 Pro, 256 MB, GDDR3, PCI Express x16 - € 133,42
Een dure videokaart voor dit systeem denk ik maar dan kan ik teminste nog een beetje gamen.

DVD-RW
NEC AD-7173S, Serial ATA150, Zwart, OEM - € 27,97
Goede verhalen over gehoort dus dat moet goed zitten.

Diskette station
TEAC 3,5 diskettestation + 7-in-1 Cardreader, Zwart - € 24,60
Altijd handig voor als je het nodig hebt en er zit een 7in1 cardreader bij

Totaal: €470,- , iets over het budget maar dat maakt niet uit.

Deze configuratie word samen gesteld bij azerty

[ Voor 7% gewijzigd door Nickkok op 22-07-2007 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 15:39

TwoR

Gekleurde stippen

Nickkok schreef op zondag 22 juli 2007 @ 14:16:
Behuizing:
Codegen 4063-CA,Zwart, zilver
Er zit 400 watt voeding in en is erg goedkoop, alleen zit er geen voedingskabel bij is deze nodig?
:?

Tuurlijk heb je een voedings kabel nodig hoe wil je je PC anders op het lichtnet aansluiten, als je er thuis nog 1 hebt liggen hoef je hem niet te kopen maar dat weet je zelf het beste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit: te laat

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2007 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickkok
Tja ik weet niet zo veel van computers, maar ik heb er wel ééntje van mijn oude p4. Is de kast wel goed? Ik vind hem wel erg goedkoop maar dat komt zeker omdat de voeding geen a merk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.nolles
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:03
Ik zou er iig 2 modules van 512mb van maken ipv 1 module van 1gb omdat je dan dual-channel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickkok
Is dualchannel beter als gewoon 1 module?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.nolles
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:03
dan heb je een verdubbeling van de bandbreedte, dus ja, dat is een groot verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Mooie PC, maar als je een C2D zou overklokken zou je misschien meer prestaties kunnen halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 09:07
Als ik jou was zou ik wel voor een a merk voeding gaan neem dan bijvoorbeeld een antec sonata 2 wel wat duurder denk ik maar een goede voeding scheelt een hoop zorgen.

En mischien fijn om de prijzen er bij te vermelden en te zeggen waar je van plan bent je pc te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 15:39

TwoR

Gekleurde stippen

whiplash1990 schreef op zondag 22 juli 2007 @ 14:42:
Als ik jou was zou ik wel voor een a merk voeding gaan neem dan bijvoorbeeld een antec sonata 2 wel wat duurder denk ik maar een goede voeding scheelt een hoop zorgen.

En mischien fijn om de prijzen er bij te vermelden en te zeggen waar je van plan bent je pc te bestellen.
Zie TS bij azerty dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickkok
@Dutch_Razor: Een core2duo kost teveel en aangezien ik niet ga overclocken voor de amd gegaan.
Ook vind ik de moederborden wat prijzig. maar als ik het geld had zou ik het wel hebben gedaan

@whiplash1990: ik koop in bij azerty dat staat ook onder aan de ts, de prijzen zal ik er even bij vermelden. Antec sonata is zo'n 60 euro duurder dus niet haalbaar mischien dat ik nog wat extra geld bij elkaar kan scharellen dus ik probeer het.

[ Voor 40% gewijzigd door Nickkok op 22-07-2007 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ken codegen zelf niet, maar bij overige hardware werd afgeraden voor voedingen te kiezen die minder dan 9 cent per watt kosten. Jouw voeding is met inbegrepen kast ongeveer 9 cent per watt dus lijkt me niet echt kwaliteitsvoeding.
De AOpen QF50D met 350W zal genoeg zijn voor je systeem en is ook van goede kwaliteit. Kost ong 49 euro.

Daarnaast raad ik je Samsung Spinpoint S166 aan, die zijn veel stiller dan die WD's. Kost evenveel (ook 47 euro bij azerty).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickkok
@gamesua: In de AOpen qf50d zit 300 watt voeding inplaats van 350. zal dit dan ook genoeg zijn. Wan thet is wel een mooie kast. En wat betreft de hardeschijf ga ik er wel in plaatsen denk ik. als hij werkelijk stiller is en evensnel is als de wd die er nu staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nickkok schreef op zondag 22 juli 2007 @ 15:55:
@gamesua: In de AOpen qf50d zit 300 watt voeding inplaats van 350. zal dit dan ook genoeg zijn. Wan thet is wel een mooie kast. En wat betreft de hardeschijf ga ik er wel in plaatsen denk ik. als hij werkelijk stiller is en evensnel is als de wd die er nu staat.
Heeft azerty de 350w versie niet? Dat moeten ze wel hebben eigenlijk..

300 watt zou ook genoeg moeten zijn, maar raad ik je neit aan ivm efficiency, duurzaamheid en upgrademogelijkheden.
Met die AOpens weet je nooit of de aangegeven wattage piek is of constant. 300 lijkt me constant, sommigen leveren 400w en die zijn piekvermogens. Verder zijn het wel kwaliteitsvoedingen en kasten maar je moet weten wat je koopt..

Ik zou even vragen of de 350w variant te krijgen is en hoeveel hij constant kan leveren. De variant die mij werd aangeboden door een ander webwinkel stond op de site als 350 watt, maar kon volgens de medewerker 400 watt piek leveren en constant 19 amperes op de 12volt lijn (jij hebt denk ik rond de 15 nodig op 12 volt lijn). Dus eerst even mailen met azerty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickkok
Ok:), heb ik weer wat geleerd, Verder lijkt me alles wel goed of niet?. Voor wat ik ermee wil doen.
Dus alleen de behuizing moet nog veranderd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nickkok schreef op zondag 22 juli 2007 @ 16:08:
Ok:), heb ik weer wat geleerd, Verder lijkt me alles wel goed of niet?. Voor wat ik ermee wil doen.
Dus alleen de behuizing moet nog veranderd worden.
De S166 is nog stiller dan T166 heb ik gelezen, kost maar 2 euro meer.

Die sapphire 1950pro lijkt me beetje duur, laagste prijs van pricewatch is 119.. als je de kast niet kan vinden bij azerty kan je proberen ergens anders de aopen qf50d te nemen + neem daar dan ook je kaart. Aangezien je niet laat assembleren hoef je niet bij 1 shop te bestellen als de verschil in prijs groter is dan de verzendkosten.

Daarnaast heb ik er neits op aan te merken.
Misschien dat als je nog geld wilt besparen je kan gaan voor de 4000+. De 4000+ heeft 2.1ghz, de 4600+ heeft 2.4ghz. Dat is niet zo heel veel verschil en bespaart je wel 20 euro. Dan kan je ook meteen gaan voor 2x1gb geheugen, kost volgens mij 76 euro bij azerty (35 euro verschil, dus je telt maar 15 euro bij). Over het algemeen is die kleine verschil wel bij te overclocken op stock voltage en stock koeling (amd klokt niet goed over maar deze kleine hoeveelheden wel meestal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel1991
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:43
Nickkok schreef op zondag 22 juli 2007 @ 16:08:
Verder lijkt me alles wel goed of niet?.
Beter:

Intel Core 2 Duo, E2140, Socket 775, Boxed
http://www.azerty.nl/prod...291/31811/core-2-duo.html
+
MSI P965 Neo-F,Retail
http://www.azerty.nl/prod.../89/10463/p965-neo-f.html

Als die moederbord te duur is maar een Asrock:
http://www.azerty.nl/prod...3/conroexfire-esata2.html

Maar Asrocks zijn niet al te goede klokkers... beter MSI met P965

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit mag dus niet meer. Wat is er nu anders in CSL?

Ik zou verder niet besparen op een voeding. Zegt ie poef, kan je alles vaak weg gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickkok
@gamesua: Bij azerty is de t166 duurder als de s166 dus ik dacht dat de t166 beter was

@reinman: Ok, bedankt dat je het even zegt. Het systeem is zo goed als klaar denk ik en ik denk dat ik toch een AOpen neem omdat daar betere voeding in zou zitten.

Bedankt dat jullie hebben geholpen en ben echt blij dat sommigen goede tips gaven.

[ Voor 59% gewijzigd door Nickkok op 22-07-2007 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:48

Thandor

SilverStreak

Zie CSL Beleid :). Deze topics zijn niet gewenst in CSL.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.