Al een tijdje ben ik op zoek naar een beamer tot 600 Euro. Deze wil ik met name gebruiken voor films. Ook zou ik graag overdag, met een beetje licht, een duidelijk beeld willen overhouden. De beamer moet dus 16:9 ondersteunen. Verder speel ik wel HD af, maar dat hoeft de beamer niet persé te ondersteunen.
Met deze eisen en wensen ben ik op zoek gegaan. Welke techniek ik moet kiezen: DLP of LCD? Het valt mij op dat DLP beamers in de meeste gevallen goedkoper zijn een een hoger contrast hebben (2000:1). Wat ik niet uit veel reviews kan opmaken is, of de verschilde contrasten een groot verschil maken (2000:1 vs 500:1).
Een nadeel van DLP is echter het"regenboogeffect" (klik voor een voorbeeld).
In het verleden heb ik wel eens een films gekeken op een DLP beamer, en nooit problemen gehad.
Ik kwam uit bij de volgende beamer: Epson EMP-S4 - €425,59
Resolutie: SVGA
Zoom: Digitale zoom (1,0 - 1,35). Geen optische zoom
Lamp/levensduur: 170 W UHE/2.000 uren (hoge helderheid)/3.000 uren (lage helderheid)
Helderheid: 1.800 ANSI lumen/1.500 ANSI lumen
Contrastverhouding: 500:1 (kleurenmodus: games, modus voor hoge helderheid)
Projectieafstand: 1,19 tot 12,12 m (zoom: tele), 0,87 tot 8,97 m (zoom: groothoek), 1,8 - 2,4 m"
Projectieformaat: 30 tot 300 inch/scherm 60 inch
Kleur-/beeldverwerking: Full colour (16,77 miljoen kleuren)
Keystone-correctie: Verticaal pc -30 tot +30 graden
Helaas kan ik van deze beamer geen reviews vinden. Omdat ik er zeker van wil zijn dat ik later geen spijt krijg van deze aankooop, wil ik graag jullie meningen horen. Zou ik toch voor een DLP beamer moet gaan, omdat deze een groter contrast heeft (in de meeste gevallen)? Zou ik voor meer ANSI lumen moet gaan, omdat ik ook overdag films wil kijken?
Met deze eisen en wensen ben ik op zoek gegaan. Welke techniek ik moet kiezen: DLP of LCD? Het valt mij op dat DLP beamers in de meeste gevallen goedkoper zijn een een hoger contrast hebben (2000:1). Wat ik niet uit veel reviews kan opmaken is, of de verschilde contrasten een groot verschil maken (2000:1 vs 500:1).
Een nadeel van DLP is echter het"regenboogeffect" (klik voor een voorbeeld).
In het verleden heb ik wel eens een films gekeken op een DLP beamer, en nooit problemen gehad.
Ik kwam uit bij de volgende beamer: Epson EMP-S4 - €425,59
Resolutie: SVGA
Zoom: Digitale zoom (1,0 - 1,35). Geen optische zoom
Lamp/levensduur: 170 W UHE/2.000 uren (hoge helderheid)/3.000 uren (lage helderheid)
Helderheid: 1.800 ANSI lumen/1.500 ANSI lumen
Contrastverhouding: 500:1 (kleurenmodus: games, modus voor hoge helderheid)
Projectieafstand: 1,19 tot 12,12 m (zoom: tele), 0,87 tot 8,97 m (zoom: groothoek), 1,8 - 2,4 m"
Projectieformaat: 30 tot 300 inch/scherm 60 inch
Kleur-/beeldverwerking: Full colour (16,77 miljoen kleuren)
Keystone-correctie: Verticaal pc -30 tot +30 graden
Helaas kan ik van deze beamer geen reviews vinden. Omdat ik er zeker van wil zijn dat ik later geen spijt krijg van deze aankooop, wil ik graag jullie meningen horen. Zou ik toch voor een DLP beamer moet gaan, omdat deze een groter contrast heeft (in de meeste gevallen)? Zou ik voor meer ANSI lumen moet gaan, omdat ik ook overdag films wil kijken?