Lanoptics bridge/router vraagjes

Pagina: 1
Acties:

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 04:51
Hier op mijn werk vonden we in de patchkast een router oid die nog van de vorige bewoners was. Het is een Lanoptics kast met daarin een LBM X290 module, dit is zover ik dat van hun site snap gewoon een 24 poorts Token ring hub of switch.
Maar er zit ook een NMS 2312 module in NMS staat voor Netwerk Management Service. Als ik hem uit de kast haal staat hij vol met CISCO logo's. Wat kan deze?

In de voorkant zitten 3 RJ45 poortjes die RS232, RS485 en LAN genoemd zijn. In de twee ISA sloten die in deze module zitten, zit een kaart 1x RJ45 en 1x Cisco 64PIN WAN connector met als bijschrift respectievelijk BRI en SER 1
en een kaart met 2x RJ45 (AUX en TR) en nog een Cisco WAN (SER 0)

Helaas kan ik op de site van Cisco en de Site van Lanoptics niets over die 2e module vinden.
Ik zou graag weten waar die poortjes voor zouden kunnen dienen, of misschien heeft ieand wel documentatie of goede ideeen wat hier mee kan.

Op mijn werk hebben we nu een (IBM) 16Mb token ring netwerk, maar we willen ook en ethernet segment maken voor Laptops en externen. We hebben geprobeerd dit op te lossen door onze freesco internet gateway ook naar ethernet te laten routeren, maar dat wilde niet werken. Dat is e reden dat we nu willen proberen of we iets met die Lanoptics bak kunnen doen.

Wie heeft iets slims te melden?

• Boogie
iemand?

• pierce
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:39
Die tweede module "Cisco 64PIN WAN connector"
verbind hem door met een andere hub/switch.
Toch?

5564

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 19:29

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Geen idee , doe eens een foto maken ofzo, dat maakt het al een stuk makkelijker om dit brikkie te identificeren :)

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Op vrijdag 09 februari 2001 16:48 schreef mboogie2 het volgende:

In de voorkant zitten 3 RJ45 poortjes die RS232, RS485 en LAN genoemd zijn. In de twee ISA sloten die in deze module zitten, zit een kaart 1x RJ45 en 1x Cisco 64PIN WAN connector met als bijschrift respectievelijk BRI en SER 1
en een kaart met 2x RJ45 (AUX en TR) en nog een Cisco WAN (SER 0)
Hang gerust een PC met een nulmodem-kabeltje aan die RS-232. 9600 baud 8N1.

Die ser. connector is een universal serial van Cisco, dus doet V35/G703/RS232/RS422 etc. Veel gebruikt om 2mbit-modems op aan te sluiten. BRI is een ISDN interface. Cisco kennende zal het S/T zijn, dus kan direct in je NT1.

Tijdens het booten zal 'ie wel melden hoe 'ie in Cisco-speak heet, en daarmee zul je verder komen op de Cisco site. IBM verkoopt al jaren overgespoten spullen van anderen. Eerst Cisco, maar de laatste jaren vooral inteelt-rommel in een nieuw kleurtje.

--

Ruben

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Boogie
Hoe kan ik dit ding aanspreken/configureren?
Ik ben momenteel wel bezig wat software bij cisco vandaan te trekken, maar 't zal nog wel ff duren voor die 70 Mb binnen is.

Weet iemand hoe ik een null modem kabel aan een rj45 moet knopen?
Ik heb wel schema's voor rs232 en 24 pinns, maar niet voor een 8 draads rj 45

• Boogie
De stilte is oorverdovend... :'(

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Van RJ45 naar DB9 (wat jij wilt)

Pin 1 naar 8
2 > 6
3 > 2
4 > 5
5 > 5 (beide op 5)
6 > 3
7 > 4
8 > 7

De rest v.d. DB9 pinnetjes wordt niet gebruikt.
Pagina: 1