Tcase sensor Q6600

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• appie1981
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-05 14:06
Ik heb het volgende probleem: Mijn Q6600(B3) heeft geen Tcase sensor. Ik kan dus alleen maar de temperaturen van mijn cores opvragen. Kan ik hiervoor terug naar de winkel gaan om een nieuwe processor te vragen? En zijn er hier meer mensen die dit probleem hebben?
Hieronder staat een screenshot van Everest.
http://i17.tinypic.com/53z9po0.jpg

Ik heb de volgende configuratie:

Voeding:Corsair CMPSU-520HXEU
Harde schijven:2X Western Digital Caviar SE WD1600JS (RAID0)
Geheugen: GeIL GX22GB6400UDC (2X1Gb)
Processor koeler:Tuniq Tower 120
Moederbord: GigaByte GA-P35-DS4, P35
Behuizing: Antec Nine Hundred

Verwijderd

offtopic: in die screenshot staat bij spanningswaarde +12 V de waarde 3.20 V. Foutje van everest ? :+

• appie1981
Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2007 @ 13:19:
offtopic: in die screenshot staat bij spanningswaarde +12 V de waarde 3.20 V. Foutje van everest ? :+
Daar ga ik wel vanuit ik denk dat mijn pc anders nieteens opstart :)

• Fusion_XT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-07-2023

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Kijk ook ff hier, ik heb kennelijk hetzelfde probleem m.b.t. je koeler die niet warm wordt + dat de Quad idle wel erg warm is ....

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1229340/4

• appie1981
20ºC voor je Tcase is heel laag hoor. Volgens mij mag deze temp bij een Q6600 maximaal rond de 60ºC zijn. Ik betwijfel alleen een beetje of 20ºC de echte temperatuur is het lijkt me nogal laag tenzij je in een hele koele omgeving zit natuurlijk.

• Fusion_XT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-07-2023

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Ja precies, ik vond dit ook al zo raar. Zit trouwens gwoon in mijn kamer geen airco etc, gemiddelde kamer temp is denk ik zo 18 ~ 20C ( Bij mij dan ) zit 1.2m van een op een kier openstaande raam.

Heb net ff mijn Heatsink opnieuw geplaatst en nu is mijn temp met 2C omhoog geschoten .....Tcase geeft nu 22C aan en de cores hangen op 44C !.
Gaat nu ff mijn koelpasta helemaal verwijderen en deze opnieuw aanbrengen. Waar ik ook nog niet uit ben is dat mijn Heatsink / Heatpipes totaal niet warm worden, maar bijv. mijn chipset heatsinks dan weer wel.
Tis net alsof mijn Zalman niet genoeg op de cpu wordt gedrukt.

En even voor de duidelijkheid

Tcase = je hele cpu ( Bovenlaag )
Tjunction = Temp tussen de cores ?

Correct me if im wrong.

P.s. Ben na 1 jaar weggeweest weer helemaal terug in de PC wereld, moet nog veel lezen en leren.. ;) en van Intel weet ik al helemaal geen ene sjaak.
Ow Appie kan jij mij misschien ff een pm''me''tje sturen hoe je je Quad heb geOC'd, de guides op het Inet snap ik geen fuck van, wil mijn Quad naar de 2.66GHz hebben meer ook niet. Bij voorbaat dank _/-\o_

[ Voor 28% gewijzigd door Fusion_XT op 22-07-2007 15:59 ]

• appie1981
Even een gedeelte uit een post van Prodigys gejat ;)

TCase = temp tussen de cores (IHS temp)
TJunction = temp van de cores zelf

Pm kan ik niet vinden op het forum. Voeg me ander ff toe aan msn(als je dat hebt) Albert_schootbrugge@hotmail.com

Verwijderd

Heb je de laatste Bios versie erin hangen?

Het begint erop te lijken dat Gigabyte P35 borden een gelijke bug vertonen :/

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2007 14:55 ]

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-05 10:49
Is vast iets wat met een biosupdate opgelost van worden.. niets om je druk over te maken.

- NAC Breda -

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:55
appie1981 schreef op zondag 22 juli 2007 @ 13:11:
Ik heb het volgende probleem: Mijn Q6600(B3) heeft geen Tcase sensor. Ik kan dus alleen maar de temperaturen van mijn cores opvragen. Kan ik hiervoor terug naar de winkel gaan om een nieuwe processor te vragen?
Ik vermoed dat men je bij de winkel weg zal honen. Dit, zoals hierboven gezegd, kan ook aan bijvoorbeeld het BIOS van jouw bord liggen. Maar het kan ook aan de software liggen die je gebruikt (dat die niet de juiste sensor uit kan lezen omdat dit anders is geregeld in het BIOS).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-05 09:10

M2M

medicijnman

Abbadon schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 16:17:
[...]

Ik vermoed dat men je bij de winkel weg zal honen. Dit, zoals hierboven gezegd, kan ook aan bijvoorbeeld het BIOS van jouw bord liggen. Maar het kan ook aan de software liggen die je gebruikt (dat die niet de juiste sensor uit kan lezen omdat dit anders is geregeld in het BIOS).
daarnaast, zoals al veel vaker hier voorbij is gekomen, geven verschillende programmas verschillende temperaturen weer. Betrouwbaar resultaat in windows kun je nooit van op aan. Het beste is een thermometer in je heatsink stoppen, het op één na beste is je temps uit te lezen in de bios. Alle andere mogelijkheden om temperaturen te weten te komen zijn niet betrouwbaar (zoals je ook bij de voltages kunt zien).

-_-

• appie1981
Het scheelt weer dat het waarschijnlijk een fout in het uitlezen is van de sensor. Nu even opzoek naar een programma die het wel kan uitlezen, of wachten op een BIOS update

[ Voor 10% gewijzigd door appie1981 op 24-07-2007 18:24 ]

• appie1981
Hebben jullie nog tips voorgoede programma's die ook de Tcase Sensor uitlezen? Wellicht dat het gewoon aan Everest ligt.

Verwijderd

Probeer anders Gigabyte te helpen door je settings te posten in: http://forum.giga-byte.nl/index.php/topic,232.0.html

• appie1981
Het ligt kennelijk gewoon aan Everest. Met sisoft Sandra werkt de Tcase sensor wel gewoon gelukkig :D

http://i11.tinypic.com/6g8sls0.jpg
Pagina: 1