Toon posts:

goede router

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers, wie kan mij helpen??

ik ben opzoek naar een goede router/accespoint om mijn internet verbinding thuis te delen. Het gaat om een nieuwbouw huis met 3 verdiepingen: beneden, 1e verdieping, zolder.

Op dit moment ben ik in het bezit van een fonera, eigenlijk voor de lol, want dit signaal komt niet verder als de 1e verdieping.

Ik zoek een apparaat in de prijsklasse van < 150 euro , wie heeft ervaringen????

Misschien een accespoint en een repeater voor het signaal ofzo???

Verwijderd

Je kan ook je "Fonera" op de eerste verdieping neerplanten. moet je wel even een kabel naar boven leggen. Dan heb je 1 verdieping bereik naar boven en onder, dus heel het huis heeft bereik ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2007 @ 13:34:
Je kan ook je "Fonera" op de eerste verdieping neerplanten. moet je wel even een kabel naar boven leggen. Dan heb je 1 verdieping bereik naar boven en onder, dus heel het huis heeft bereik ;)
dat is wel een logisch antwoord, maar niet redelijk. In het nu een vaste router met daaraan een fonera. Tegenwoordig hebben al dit wirless apparaten de mogelijk om bekabeld en wirless te combineren tot 1 apparaat, was ook het snelste is lijkt mij. Verder komt de uplink, de netwerkkabel uit mijn @home modem ook nog ergens vandaan, heb geen zin om alle kabels weer om te gaan leggen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben vooral opzoek naar mensen die zoiets thuis hebben???? wie heeft er ervaring??

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 00:48

job

Die wat thuis hebben? (wat bedoel je met zoiets??)

Ik heb hier in huis 2 routers (wrt54gl) hangen. 1 draait als router, de ander alleen als accesspoint. Draadje ertussen en werkt probleemloos.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 22-07-2007 15:22 ]

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-03 18:25
Die wrt54gl dingen vind ik ook erg fijn werken. let wel neem wel de GL en zet er andere firmware op dan de standaard als Tomato bijvoorbeeld.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 00:48

job

Andere firmware kan inderdaad, maar met de gl firmware is (in tegenstelling tot de g firmware) weinig mis.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-03 14:25

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Hoi Williewortel,
Welkom op GoT. :)

Zoals je in de Het algemeen beleid hebt kunnen lezne, verwachten we wat eigen inzet van onze leden, voordat je je vraag op het forum dumpt. Dit topic is dus niet geheel conform richtlijnen. Probeer eerst zelf je probleem op te lossen. Lukt het niet, omschrijf je probleem dan zo duidelijk mogelijk met zo veel mogelijk details.

Veel plzier op GoT..

Ik denk dat je die ene moet hebben.. Die andere kan ook, maar dat scheelt weer in de prijs. 8)7

M.a.w. Het is niet de bedoeling dat wij jou een vergelijking gaan voorkauwen van verschillende WAP's / Routers. Dat mag je lekker zelf uit zoeken. Er zijn honderden vergelijkingen tussen de verschillende merken te vinden op internet.
Maak zelf een lijstje van de apparaten die in je budget vallen, en ga dan op zoek naar ervaringen.

Mocht je configuratieproblemen hebben dan ben je vrij om je vraag hier op het forum te plaatsen.

[ Voor 27% gewijzigd door Equator op 23-07-2007 07:25 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.