Toon posts:

importeren windows movie maker

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik ben sinds kort in bezit van een sony dcr-sr52 harde schijf camera. Filmpjes overzetten van camera naar pc is geen probleem via de usb verbinding (mpg format), maar de meegeleverde software van sony is niet best. Echter het openen / importeren in windows movie maker (versie 5.1)lukt niet....? Het zou toch moeten lukken om de filmpjes te openen in wmm? Zo niet, wat is dan een gebruiksvriendelijke beginnerssoftware waarmee het zeker weten wel lukt?

vriendelijke bedankt voor oplossingen ;)

• wpverbeek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09-2024

wpverbeek

Wouter Verbeek

Volgens mij kan het wel met Windows Movie Maker. Allereerst is het belangrijk dat je de juiste codecs hebt, als je die hebt geïnstalleerd, kan je deze vervolgens in Windows Movie Maker aan zetten bij Extra --> Opties... --> Compatibiliteit. Daar kan je dan je codec aanzetten, en dan zou het moeten werken.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je antwoord, waar vind ik de juiste codecs voor mijn camera?

• wpverbeek

wpverbeek

Wouter Verbeek

Je zou eens het K-lite Mega Codec Pack kunnen proberen. Dat is een heel groot pakket, en zit alle bekende codecs in. Link: http://www.free-codecs.co..._Lite_Mega_Codec_Pack.htm. Ik ben er redelijk zeker van dat hij daar bij zit.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ok bedankt, _/-\o_

is er geen manier om uit te vinden welke codec is specifiek nodig heb?

dat het filmpje in mpg op mijn harde schijf wordt gezet zegt niets over de bruikbaarheid door windows movie maker, toch?

• wpverbeek

wpverbeek

Wouter Verbeek

Als je je bestand opent in Windows Media Player, ga je naar Bestand --> Eigenschappen, dan staat er bij videocodec. Dat is de codec die je specifiek nodig hebt.

Verwijderd

Topicstarter
videocodec: CyberLink Video/SP Decoder DELL 5.3

audiocodec: CyberLink Audio Decoder

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik heb het K-lite Mega Codec Pack geinstalleerd maar nu krijg ik bij importeren de volgende foutmelding:

C:\.........\20070709204454.mpg kan niet worden geïmporteerd. Niet nader omschreven fout

Gspot zegt als video codec: mpeg-2 (en geinstalleerd) en audio codec: AC3

enig idee?

wat kan je allemaal in een notendop met het K-lite Mega Codec Pack ? Ziet er erg uitgebreid uit.

Verwijderd

Topicstarter
ehhhhh, ik zat wat te pielen met de K-lite en ik heb ffdshow video decoder geopend... vervolgens kreeg ik een hele waslijst aan formats.... mpeg-2 stond op disabled...? Die heb ik op libavcodec gezet... en... het werkte..... echt geen wat of hoe, maar ik kan nu video importeren...

:-) jippie!!!!!!!!! _/-\o_

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

Met die configuratie vertel je de VFW (Video For Windows) dat video van het MPEG2-formaat geopend moet worden met libavcodec, een grote open source codec library. Als dat disabled is, kan VFW dus geen MPEG2 openen.

ffdshow is altijd een goede keus, daar zitten errug veel codecs in, dan heb je verder ook geen codecpacks nodig. :)

Verwijderd

Topicstarter
ok, kan ik hetzelfde te doen met ffdshow audio decoder? Gaan deze codecs nooit conflicteren met al voor-geinstalleerde?

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

Als 't goed is moet dat gewoon kunnen ja. Maar ik zou niet meerdere codecpacks naastelkaar installeren. Gewoon ffdshow installeren nadat je Windows hebt geinstalleerd en verder niks.
Pagina: 1