[PHP] imagejpeg: wel schrijven, niet overschrijven

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier met een probleem wat ik via Google en GoT ook al ben tegengekomen maar nergens een oplossing. Dus: het probleem is dat ik met de php-functie imagejpeg geen afbeeldingen kan overschrijven. Als de afbeelding dus niet op de server aanwezig is gaat alles goed, maar als ik die afbeelding wil overschrijven gaat het fout.

Op mijn pc thuis en op een shared webhost gaat het goed, maar op een dedicated server gaat het niet goed. Ik heb de dir (en subdirs) waarin geschreven moet worden allemaal gechmod naar 777 maar dat heeft niet geholpen. Op de dedicated server draait PHP 5.2.3 en op mijn pc thuis (waar ik o.a. geen problemen heb) PHP 4.3.

Iemand enig idee waar het probleem zou kunnen zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je kan toch met file_exists kijken of het bestand bestaat, en inplaats van te overschrijven, eerst het bestaande bestand verwijderen.. Of denk ik nu te simpel ?

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RaZ schreef op zondag 22 juli 2007 @ 12:33:
Je kan toch met file_exists kijken of het bestand bestaat, en inplaats van te overschrijven, eerst het bestaande bestand verwijderen.. Of denk ik nu te simpel ?
Dat klopt, maar dan moet ik ten eerste op meerdere plekken dat gaan zitten aanpassen en ten tweede vind ik dat teveel gedoe ;) (wat als het verwijderen van het bestand wel lukt maar het schrijven ineens niet > weg afbeelding etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Vertel eerst eens wat er fout gaat anders? Krijg je een foutmelding en zo ja, welke?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2007 @ 12:37:

Dat klopt, maar dan moet ik ten eerste op meerdere plekken dat gaan zitten aanpassen
Had je maar een functie of een class method moeten maken die precies doet wat je wilt.
en ten tweede vind ik dat teveel gedoe ;) (wat als het verwijderen van het bestand wel lukt maar het schrijven ineens niet > weg afbeelding etc)
Dat is nou juist een essentieel onderdeel van het programmeren. Als het bestand per se moet bestaan, moet je gewoon een nieuw bestand wegschrijven, en als dat is gelukt de oude verwijderen en de nieuwe hernoemen/verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2007 @ 13:11:
[...]

Had je maar een functie of een class method moeten maken die precies doet wat je wilt.
Heb ik ook, maar de functie zit in meerdere classes.
Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2007 @ 13:11:
[...]

Dat is nou juist een essentieel onderdeel van het programmeren. Als het bestand per se moet bestaan, moet je gewoon een nieuw bestand wegschrijven, en als dat is gelukt de oude verwijderen en de nieuwe hernoemen/verplaatsen.
Dat bedoelde ik, dat stukje programmeren maakt het allemaal zo 'omslachtig' (en mag helemaal niet nodig zijn).

@Spider.007: ik krijg geen foutmelding maar met die() klapt hij er wel uit. Zal denk ik in de error_reporting zitten, ik ga zo even kijken

edit
Ok nu is het helemaal interessant. Mijn hoster heeft afgelopen uren 1 en ander voor me geregeld en nu is ook dit probleem ineens van de wereld :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2007 13:52 ]

Pagina: 1