[OC]GigaByte GA-P35-DS3 en E4300 en PC6400

Pagina: 1
Acties:

• Niekjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-01 18:49
Hallo,

Ik ben aan het proberen om een pc met een:
-GigaByte GA-P35-DS3,Retail
-E4300.
-en Twinmos memory kit 2 gig, pc 6400, 800 mhz.
- Artic freezer 7 pro
: overteclocken.
Maar, hier kom ik niet helemaal uit
Als ik met cpu-z kijk als ik geen game of ander zwaar programma aan heb, staat de multiplier op 6, en draait hij dus op 1200 mhz. ALs ik een spel opstart gaat hij naar een multiplier van 9 dus dat is wel goed. Maar nu: bij het geheugen staat het 1:2 en staat er geheugen: 400 mhz, staat dit nog niet op 800 ? of zet hij in windows automatisch op 400 en met een zwaar programma op 800?, ik kan op mijn mobo de multiplier instellen van mijn geheugen, en die staat nu op automatisch.
Verder heb ik het filmpje bekeken over overclocken op hardware.info.
En ik weet dat je dus die 200 moet verhogen om een hogere snelheid te halen.
Deze waardes kan ik niet vinden op mijn mobo, weet iemand waar dat kan?
En ook zit er bij mijn mobo een cd met een programma om dit software matig te doen, ik zet het daar op 223, en hij draait op 2000 mhz, dat werkt allemaal goed,

Wat nu mijn vraag is:
kan ik via dit programma verder gaan met overclocken, en staat mijn geheugen goed of moet ik nog iets veranderen aan de multiplier van het Ram geheugen.
Want als ik de fsb op 223 zette in dit programma: Easy tune center (bijgeleverd bij mijn mobo), zag ik in cpu zet dat het geheugen op 446 stond ( wat ik gek vind is dat het geheugen niet automatisch op 800 staat).
Help mijn aub van mijn problemen.
Alvast bedankt

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Zet EIST en C1E eens uit ;)

• Niekjuh
Kan ik dat gewoon vinden in de bios?
ik zal vanmiddag wat screens posten (weet ook niet zeker als mijn cooler er wel goed opzit in mijn antec nsk4400)
kan je me ook uitleggen wat die EIST en C1E inhouden? of waar ik dat kan vinden

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Multi van 9 > 6 is eist of c1e. Geheugen op 400 ipv 800 is gewoon de manier van aangeven van cpuz 400=800. Onder het tabje M.I.T in de bios staat heel duidelijk cpu host freq wat dus je fsb is.

Wil niet lullig zijn hoor, maar dit soort vraagjes zijn te makkelijk te vinden. Dat over je fsb staat gewoon in de handleiding van je moederbord, lees die maar gewoon is door zal je nog veel van leren. En heel GoT word vol gepropt met vragen over c1e en eist.

Succes met overklokken :)

edit:
Niekjuh schreef op zondag 22 juli 2007 @ 11:56:
Kan ik dat gewoon vinden in de bios?
ik zal vanmiddag wat screens posten (weet ook niet zeker als mijn cooler er wel goed opzit in mijn antec nsk4400)
kan je me ook uitleggen wat die EIST en C1E inhouden? of waar ik dat kan vinden
Dit bedoel ik dus met zoeken, open je handleiding is daar staat veel in. Ik snap niet waarom zo weining mensen even de moeite nemen om de handleiding door te lezen en gelijk hier allemaal vragen gaan stellen. Zo veel werk is het toch niet? En er staan vaak zat nuttige dingen in.

En werking van eist is 1e hit op google...
Niekjuh schreef op zondag 22 juli 2007 @ 11:58:
ja maar ik wil gewoon weten waar ik dat kan vinden,
en als ik easy tune center kan blijven gebruiken.
Dus het geheugen draait dus op 800 mhz?, ik moet het toch op 400 zetten anders clock ik het geheugen ook over?
Waar je het kan vinden staat dus in je handleiding. Wees niet zo lui en lees dat is door, dit soort simpele vragen worden hier niet echt gewaardeerd.

[ Voor 57% gewijzigd door bassie op 22-07-2007 12:03 ]

• Niekjuh
ja maar ik wil gewoon weten waar ik dat kan vinden,
en als ik easy tune center kan blijven gebruiken.
Dus het geheugen draait dus op 800 mhz?, ik moet het toch op 400 zetten anders clock ik het geheugen ook over?

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
eehhrrmmm... als je al blijkbaar niets weet over fsb frequenties en bijbehorende geheugen frequenties en de multipliers of dividers is het dan uberhaupt verstandig om eraan te gaan sleutelen ?
zoek eerst info op het net erover (zat te vinden) en probeer het dan weer eens...
het is wel mooi om helemaal zonder kennis of knowhow van wat je aan het doen bent iets te gaan doen maar dan kom je wel dit soort problemen tegen op zich...

Verwijderd

Ik heb ook de DS3, je moet in BIOS niet de multiplier instellen. Maar hoeveel keer je jouw geheugen wil hebben ten opzichte van jouw FSB gedeelt door of 9. Hier stel je dus in dat je het x 2.0 wil, als je het tenminste 1:1 wil hebben lopen. Dus 1830 : 9 = 203,33 x 2 = 406,66. Als je het op 800 mhz wil hebben lopen moet je het dus 800 : 203,33 = x 3,93. Dus ongeveer keer 4.0 instellen, dan heb je hem op 800 mhz lopen.

En eazytune heeft een max overklok percentage van 20% of 30%.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2007 12:04 ]

• Niekjuh
ik heb de tutorial en het filmpje bekeken op hardware.info
ik weet dus al wel wat, ik hoef alleen te weten wat ik met het geheugen aan moet, de rest zoek ik dan zelf wel uit

• Niekjuh
Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2007 @ 12:02:
Ik heb ook de DS3, je moet in BIOS niet de multiplier instellen. Maar hoeveel keer je jouw geheugen wil hebben ten opzichte van jouw FSB gedeelt door of 9. Hier stel je dus in dat je het x 2.0 wil, als je het tenminste 1:1 wil hebben lopen. Dus 1830 : 9 = 203,33 x 2 = 406,66. Als je het op 800 mhz wil hebben lopen moet je het dus 800 : 203,33 = x 3,93. Dus ongeveer keer 4.0 instellen, dan heb je hem op 800 mhz lopen.
dankje, kan ik je toevoegen op msn als ik nog meer vragen heb?

Verwijderd

Ja hoor.
julesbousema@live.nl

• Niekjuh
oke, ik ben nu niet thuis, vanmiddag kan ik hoop ik verder en als ik niet eruitkomen vraag ik het wel :P
topic kan wel dicht nu opzich

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Niet zo slim om je email adres hier zo neer te zetten, kans op spam etc. En het is ook redelijk nutteloos omdat je je email in je profiel hebt.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
bassie_ schreef op zondag 22 juli 2007 @ 17:06:
[...]

Niet zo slim om je email adres hier zo neer te zetten, kans op spam etc. En het is ook redelijk nutteloos omdat je je email in je profiel hebt.
Ga het dan ook lekker lopen quoten :X

Verder denk ik dat die MSN-zooi hier niet echt thuis hoort. GoT is er om je te helpen met het oplossen van problemen, als jij hier allemaal MSN-ondersteuning gaat vragen, hebben anderen die de search gebruiken er zo weinig aan ;)
Pagina: 1