Toon posts:

Externe HD wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik heb even een probleempje

mn vriendin heeft een @#$%^&*(laptop die blijkbaar haar externe HD en andere USB-apparaten niet 1 een keer herkend. ze moet de drivers eerst opnieuw installeren voor het wil werken. ok, dat had ik dus gedaan maar zelfs toen verscheen de HD niet in my computer.
in de hardware lijst staat de HD en volgens windows werkt hij zonder problemen

ok, volgende stap. ik ging naar disk management en ik zag dat hij ten eerste niet ingeschakeld stond. en ten tweede was er geen letter aan gekoppeld. ik dacht het probleem gevonden te hebben. ik heb aan de HD een mooie F: gekoppeld. ik heb dat ding geactiveerd (althans geprobeerd) en vervolgens krijg ik de melding dat de pc opnieuw moest worden opgestart.

zo gezegd zo gedaan, maar nog staat hij niet in my computer. Ik weer naar disk management en ik zie dat hij gedisabled is en dat hij geen letter heeft toegekend... we kunnen dus weer van voor af aan beginnen...

enig idee waar ik het probleem moet zoeken, alle hulp is welkom _/-\o_

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Installeer de USBdrivers eens opnieuw. En check dan gelijk of ze wel genoeg stroom kunnen leveren. Ik weet niet precies wat voor notebook je hebt, maar het wil met die dingen wel eens vorokmoen dat de USBpoorten niet echt veel power kunnen leveren.

Verwijderd

Topicstarter
de cd's heeft ze niet, zaten niet bij de laptop
er zit alleen een recovery functie op die de laptop naar fabrieksinstellingen brengt.
maar dan ben je al je je gegevens kwijt. tenzij je een backup maakt..... op een externe harde schijf.......... :/

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2007 @ 17:00:
er zit alleen een recovery functie op die de laptop naar fabrieksinstellingen brengt.
maar dan ben je al je je gegevens kwijt. tenzij je een backup maakt..... op een externe harde schijf.......... :/
Waarvoor zou je die cds dan nodig hebben? Je hoeft toch niet per se je pc te gaan herinstalleren?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:04
probeer anders eens met mountvol e.e.a. te remappen ? Beetje raar dat je moet rebooten bij een driveletter toekenning..

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2007 @ 17:00:
Het kan ook best wel eens handig zijn om te vermelden wat voor laptop (merk+type) het is en welke Windows versie erop staat, denk je zelf ook niet? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Doe het backuppen dan eens via een LiveCD zoals BartPE. Daarmee start je Windows op van CD, en kun je kijken of de externe harde schijf daar wel wordt herkend. Zo niet, dan is er toch iets aan de hand bij de USB poorten.

Werkt de schijf wel op andere PCs?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:05
Welk OS? Windows? En hoe is de HD geformatteerd? Is de externe HD direct in een USB poort geprikt of zit er een hub tussen? Wat voor type HD (IDE/SATA)?

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Verwijderd

Topicstarter
ik dacht dat het een algemeen probleem was dat niet afhing van het merk laptop e.d
wel gebruikt ze windows xp

ik zou het verder zelf niet weten welk merk e.d, ik zal het mn vriendin vragen. bedankt voor de opties in ieder geval _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Vriendin spreekt nu over vriend's account :P

Ik hem een IBM laptop in de Thinkpad serie, de HD is van Sitecom 200 GB USB aansluiting die direct in de USB poort van mn laptop wordt geprikt.

Als hij is aangesloten hoor je het bekende plingeltje en er is via een helpdesk al bevestigd dat de hardware op mn laptop okee is. Via dezelfde servicedesk is me ook verteld, en dit vermoedde ik zelf ook al, dat de fout echt zit in de drivers die er niet goed op staan.
De enige oplossing volgens hen is mn laptop leeggooien en opnieuw beginnen maar het zou toch makkelijker moeten kunnen! :/

Als je nog meer specificaties wilt weten moeten jullie me toch echt even helpen want ik ben best handig met de computer maar niet zo handig :P

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Heb je je USB danwel chipset drivers al geherinstalleerd? (of iig in device maanager de USB poorten er al eens uitgegooid).

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

is dit geen klassiek xp servicepack 1 geintje met het ondersteunen van 136Gb en hoger ?
5) Als je Windows 2000 draait en een schijf van groter dan 128GB wil gebruiken, dan zul je minimaal SP3 moeten installeren en de volgende reghack toepassen om 48bits LBA addressering werkend te krijgen. Voor Windows XP heb je minimaal SP1 nodig en in sommige gevallen moet je daarbovenop ook nog een reghack doen. Dit kun je toepassen zonder dat de data op de schijf verloren gaat. In de beide gevallen bestaat overigens nog steeds de eis dat je BIOS tevens de 48bits LBA addressering ondersteunt.
Wanneer je Windows op een partitie van groter dan 128 wil installeren, dan zul je de benodigde SP moeten slipstreamen met de installatie-CD. Of je kunt achteraf de partitie vergroten met o.a. PartitionMagic.
6) Er zijn gevallen bekend dat grote (>128GB) Maxtor schijven correct in de BIOS worden herkend, maar in Windows slechts als 128GB worden gezien, ook al heb je minimaal Win2K SP3 en WinXP SP1 geïnstalleerd. De exacte oorzaak is vooralsnog onbekend, maar dit probleem is gelukkig wel te oplossen met Maxtor Big Drive Enabler.

[ Voor 85% gewijzigd door Fish op 24-07-2007 20:29 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Vriendin talking again:

Heb je je USB danwel chipset drivers al geherinstalleerd? (of iig in device maanager de USB poorten er al eens uitgegooid).

Nee dat niet, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik niet zou weten hoe dat moet 8)7 Dat zou misschien wel de oplossing zijn voor het feit dat plug en play bij mij niet werkt voor USB apparaten (altijd eerst drivers herinstalleren) maar dat van die HD zit mss wel iets verder??

is dit geen klassiek xp servicepack 1 geintje met het ondersteunen van 136Gb en hoger ?

Volgens mij heb ik servicepack 2 erop zitten...

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

check even of EnableBigLba aan staat

http://www.48bitlba.com/enablebiglba.htm

Iperf

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Goed bedacht fish, maar in de openings-post staat dat ook andere USB hw. hetzelfde probleem kent (toch ?) ... Dan rijst echter wel meteen de vraag: WinXP SP2 met alle updates ? En welk exact Thinkpad type (ivm. de chipset) betreft het ?

Een manier om vervuilde PnP IDs in je registry te verwijderen (en zo mogelijk corrupte bindings) is:
Surf naar http://www.robvanderwoude.com/devcon.html, download DEVCON via de daar genoemde link en download het "RmHidDev.bat" bestand en voer het uit. Hopelijk heb je dan na een reboot er geen last meer van. Het blijft een wilde gok, maar wie weet ....

Het zou ook iets met de rechten op bepaalde registry entries kunnen zijn. Al eens geprobeerd een nieuwe account met admininstrator rechten aan te maken, daarmee in te loggen en het dan te proberen ?

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 20:34:
Vriendin talking again:

Nee dat niet, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik niet zou weten hoe dat moet 8)7 Dat zou misschien wel de oplossing zijn voor het feit dat plug en play bij mij niet werkt voor USB apparaten (altijd eerst drivers herinstalleren) maar dat van die HD zit mss wel iets verder??
met windowskey + Pause kom je bij je systemproperties terecht (zal wel systeemeigenschappen zijn in NL), daar druk je op de tab hardware en dan device manager. Hier kun je je drivers herinstalleren.

Volgens mij heb ik servicepack 2 erop zitten...
Controleer dat even. Gewoon winver vanuit het run menu draaien en je weet het zeker.

Verwijderd

Topicstarter
check even of EnableBigLba aan staat

Gedaan maar dat is het helaas niet...

Het zou ook iets met de rechten op bepaalde registry entries kunnen zijn. Al eens geprobeerd een nieuwe account met admininstrator rechten aan te maken, daarmee in te loggen en het dan te proberen ?

Ik ben administrator op mn laptop, ben de enige die hem gebruikt dus dat zou dan al goed moeten zitten he?

Service pack 2 is inderdaad aanwezig en de drivers zijn hergeinstalleerd, still nothing.
Ik ga nu maar even dat devcon proberen, ik lees hier:
Warning: May cripple your OS, use entirely at your own risk, and only after making a full backup.
Written to remove "ghost devices" from Ghost images.
This script will prompt you for download if DEVCON isn't found.
en ik heb geen backup want mn HD doet het nog niet...

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2007 21:43 ]

Pagina: 1