PC valt soms uit.

Pagina: 1
Acties:

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-01 08:06
Ik denk dat ik het op dit topic moet posten, Als dit niet zo is graag verplaatsen.

Ik heb nu een paar maanden geleden mijn grafische geupgrade van 2 6600 GT planken naar een 7950 GT plank. Nu gebeurd het regelmatig dat als ik een spel speel, dat mijn PC er ineens mee kapt. Hij gaat gewoon helemaal uit.
De rest van mijn hardware is 500W voeding, A8N-SLI mobo, 1 gig RAM en een Daimondmax 10 harde schijf met 300 gig aan ruimte.
Ik had dit voorheen ook met mijn 350 watt voeding met mijn 6600 GT planken. Zou het aan mijn voeding liggen of ergens anders aan?

Yavu Steam Profile Lanithro

Verwijderd

Wat voor 500 Watt voeding is het, als het een sweex ofzo is , is het best logisch dat je voeding te licht is.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door. Het kan idd de voeding zijn (maar gezien je daar een specs van geeft is het altijd moeilijker te zeggen) maar het kan ook iets totaal anders zijn.
Dus neem gewoon de troubleshooter door, dan kom je er vanzelf aachter.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-02 09:53

Haan

dotnetter

Het merk van de voeding is inderdaad wel erg relevant om te weten. Een sweex 650 Watt voeding kan namelijk minder ampères op de 12V lijn leveren dan een FSP 400 Watt voeding om maar even een voorbeeld te noemen :X

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Kan van alles zijn, dus zie de reactie van Terw_Dan, maar ook die van de PSU moetj e zeker in ogenschouw nemen. Het aantal watt zeft *erg* weinig.

• Lanithro
Het is er 1 van Solytech. het gaat om de SL-d500exp. Heb ik via mijn vader gekregen. Solytech is een Japans bedrijf, nooit van gehoord. Hebben jullie misschien een beter merk dat ik aan kan schaffen?

Het rare is dat ik deze hardware ondertussen al een paar maanden heb, en pas sinds de laatste paar weken heb ik last van dit probleem.

[ Voor 25% gewijzigd door Lanithro op 22-07-2007 14:35 ]

Verwijderd

Lanithro schreef op zondag 22 juli 2007 @ 13:55:
Het is er 1 van Solytech. het gaat om de SL-d500exp. Heb ik via mijn vader gekregen. Solytech is een Japans bedrijf, nooit van gehoord. Hebben jullie misschien een beter merk dat ik aan kan schaffen?

Het rare is dat ik deze hardware ondertussen al een paar maanden heb, en pas sinds de laatste paar weken heb ik last van dit probleem.
waarschijnlijk is het een slechte voeding, kan komen omdat hij na een tijdje als hij oud wordt steeds minder presteert.
staan er specs op ergens op de voeding, of op de doos? misschien dat je zo kunt kijken of hij genoeg is voor je systeem.

als je een ander systeem hebt met een redelijke voeding (350-400 watt A merk) kan je ff proberen daaraan te hangen.

• Lanithro
wat voor specs heb je nodig? Staat denk ik wel op me voeding...

http://www.dealsdirect.co...ech-500w-power-supply-pc/ is volgens mij de voeding.

Ik ga toch een nieuwe Mobo kopen met nieuwe processor en geheugen, denk dat ik er ook maar meteen een nieuwe voeding bij koop

Ik zat er aan te denken:
Enermax Liberty 400W for Dual Core / Dual SLI te kopen bij informatique.nl

[ Voor 15% gewijzigd door Lanithro op 22-07-2007 15:53 ]

• Lanithro
Ik ben van plan om een paar dingen te kopen:

voeding
pricewatch: Corsair CMPSU-520HXEU

Processor
pricewatch: AMD Athlon 64 X2 6000+ (AM2, 2x3.0GHz, 2MB, 1000MHz FSB, 125W, boxed)

Mobo:
pricewatch: Asus M2N-SLI Deluxe, nForce 570 SLI MCP (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID,

en Geheugen:
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=IBIE82

Zou ik dit met die voeding moeten trekken? of moet ik een andere voeding aanschaffen?

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-02 09:53

Haan

dotnetter

Hiervoor is al een prachtig topic: Welke voeding heb ik nodig? Deel 17

Kater? Eerst water, de rest komt later

Pagina: 1